Instagram: 4 tipy jak zvýšit zaujetí obsahem

Využíváte pro komunikaci vaší značky sociální síť Instagram? Řešíte, jak zvýšit míru zaujetí u vašeho obsahu? Nabízím vám čtyři tipy, které mohou pomoci.

1. Poznejte své publikum

Prvním krokem na cestě za vyšším zaujetím je znalost svého publika. Každý business profil na Instagramu má k dispozici statistiku o uživatelích. Podívejte se, kdo má o váš obsah zájem. Budete mít větší představu, s kým komunikujete, a můžete tak připravit relevantnější obsah.

Co dál sledovat? Kdy jsou vaši uživatelé na síti. Jsou tam v úterý, nebo ve čtvrtek? V kolik hodin? Proč jsou tyto dva údaje, které hraji roli v úspěchu vašeho sdělení, důležité? Instagram miluje aktuálnost. Když zveřejníte své sdělení například v úterý v 10 hod., ale vaše publikum bude na síti spíš až v 11 hod. a vaše konkurence zveřejní obsah v 10.30 hod., pak bude mít přednost ten od konkurence, a může se lépe zobrazit ve feedu uživatelů. Proč? Protože je aktuálnější. A toto je důvod, proč je dobré znát, kdy jsou vaši lidé na síti, a to nejenom den, ale i čas. Proto nehledejte ideální den/čas v odborných článcích, ale ve vašich statistikách, které jsou pro každý účet unikátní.

Graf – Vliv délky textu příspěvku na míru zaujetí

Graf – Vliv délky textu příspěvku na míru zaujetí

Zdroj: Later.com, Fohr.com

2. Aktivně komunikujte

Nebojte se být komunikativní! Možná si říkáte, vždyť zveřejňujeme příspěvky a snažíme se připravovat kvalitní obsah. To je ale jen jedna strana mince. Na sociálních sítích i na Instagramu se svým obsahem snažíte navázat vztah, spojení s daným uživatelem. Když zareaguje na váš příspěvek i komentářem v duchu „toto se mi opravdu líbí“, zareagujte. Stačí krátká slovní reakce doplněná třeba emotikonem, který dá uživateli najevo, že si reakce vážíte. Často vídám profily jak na Instagramu, tak i na Facebooku, kde fanoušci píší krásné a zajímavé komentáře, ale reakce od značek chybějí.

Tato strategie není důležitá jen pro budování a prohlubování vzájemného vztahu, ale je to také algoritmus Instagramu. Čím větší je míra zaujetí u vašeho příspěvku, tím více bude Instagram váš příspěvek zobrazovat dalšímu publiku. Jakmile budou uživatelé více na váš obsah reagovat, Instagram ho pak častěji zobrazí v jejich feedu, protože má za to, že se jim váš obsah líbí.

3. Oslovujte textem

Co je dalším želízkem v ohni? Je to text příspěvku, který po zajímavém vizuálu dostává úkol, předat vaše myšlenky. Při jeho přípravě vždy myslete na to, pro koho je určený, co chcete sdělit a čeho chcete dosáhnout.

Jaká má být ideální délka příspěvku? Krátký nebo dlouhý? Poslední studie ukazují, že delší text je lepší. A hned ze tří důvodů. Prvním je samozřejmě větší množství kvalitních informací pro vaše publikum, druhým vyšší míra zaujetí. Ta se s delšími příspěvky každý rok zvyšuje (viz graf). A ten třetí? Když uživatelé čtou delší text, pak stráví na Instagramu více času, a to má algoritmus rád a odmění vás lepším zobrazením příspěvku. Proč? Motivujete uživatele, aby na síti zůstali déle.

Navíc, uživatelé, kteří si váš delší text přečtou, pak s velkou pravděpodobností zareagují komentářem. Jen upozorním, že teď po nikom nechci, aby každý příspěvek na Instagramu byl slohovým cvičením. To určitě ne, ale občas se delší text hodí.

Text příspěvku doplňte emotikony. Jejich velkou výhodou je osobitost. Často právě emotikon dokáže přidat textu určitý výraz a vtáhnout publikum více do děje vašeho příběhu. I trochu formální obsah, tak dostane špetku lidskosti a vtipu, což umí přitáhnout pozornost.

4. Analyzujte svůj obsah

Instagram má pro businessové účty statistiku, jak zaznělo v úvodu. Ty doporučuji pravidelně sledovat, protože uvedené metriky prozradí úspěšnost vašeho obsahu a napoví, jaký obsah dál připravovat.

Co se vyplatí sledovat? Počty zobrazení vašeho sdělení, jeho dosah, návštěva profilu, růst počtu followerů či prokliky na web. Pokud řešíme zvýšení míry zaujetí, pak se vyplatí sledovat počty komentářů, uložení příspěvku, lajky a počet zobrazení u videí.

Nyní znáte několik důležitých tipů pro vaši úspěšnou prezentaci na Instagramu. Držím vám všem pěsti, aby v době, kdy pozitivních zpráv je jako šafránu, se vše obrátilo brzy k lepšímu.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Unsplash

Letecké společnosti se zavázaly k respektování práv spotřebitelů

Šestnáct významných leteckých společností na evropském trhu se přihlásilo k větší transparentnosti, lepší informovanosti a včasnému odškodnění cestujících v případě zrušení letu na základě iniciativy Evropské komise. Ta v prosinci 2020 upozornila orgány pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (CPC, Consumer...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Events Club Fórum v Česku

Czech Convention Bureau, které je součástí agentury CzechTourism, a Kongresové centrum v Praze se staly hlavními partnery a hostiteli zcela nové obchodní platformy Events Club Fóra. Cílem projektu je vytvoření jednoho hlavního MICE fóra, které se bude každoročně...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Instagram: 5 taktik pro zvýšení zájmu o obsah

Pravidelná komunikace na Instagramu je pro úspěch nejenom na této sociální síti klíčová. Jak komunikovat nebo jaké kroky ideálně zvolit, aby obsah zaujal a cílové publikum s ním interagovalo? Nabízím vám 5 ověřených tipů, jak postupovat.

Číst více