Facebook: 4 tipy pro úspěšnou reklamu

Foto: Shutterstock.com Na Facebooku se lidé zdrží v průměru 33 min. denně Foto: Shutterstock.com

Potřebujete, aby vaše facebooková reklama měla lepší výsledky, hlavně teď v době před Vánocemi? Aby získala více prokliků, více leadů a oslovila vaše potenciální publikum? Dnes pro vás mám 4 tipy, co by reklamním textům nemělo chybět, aby zaujaly.

Průměrný uživatel stráví na sociálních sítích denně 142 minut, alespoň podle výsledků zprávy „Daily social media usage worldwide 2012-2020“ od analytické společnosti Statista. Tento dokument dále uvádí, že na Facebooku se uživatelé zdrží přibližně 33 minut a to je stále hodně času pro strategické oslovení cílového publika. Na co se tedy v textech zaměřit, aby byly účinné?

Chyťte je na háček

Vaše reklamní sdělení obvykle zprostředkovává první setkání vašeho potenciálního zákazníka s vaší značkou nebo výrobkem. Je jasné, že chcete udělat ten nejlepší dojem a dostat se přes všechny jeho filtry v podvědomí typu „ignoruj, nečti to“ a získat pozornost. Jak na to?

Potřebujete silný háček. Co mám na mysli? Silnou myšlenku, která uživatele „přinutí“ k zastavení. Je to také ta nejdůležitější část jakékoliv textu, který tvoříte. Při psaní článku pro blog tento háček dáte obvykle do jeho nadpisu, protože ho uživatel vidí jako první.

U facebookové reklamy by se nabízel titulek reklamního sdělení. Problém je ten, že je až pod textem postu a obrázkem. Z tohoto důvodu je nutné, abyste svůj háček dostali do první věty vašeho textu, protože toto si uživatel přečte jako první.

Pro to, abyste přitáhli pozornost a vzbudili zvědavost, máte k dispozici 125 znaků. Jakmile je váš text delší, pak je Facebook ořízne a nabídne pouze „Více informací“. Prvních 125 znaků je opravdu velmi důležitou částí vašeho sdělení a vyplatí se věnovat jí hodně pozornosti a energie. Aktuálním trendem je psaní dalších textů, díky kterým uživatel dostane více informací, ale je třeba si zapamatovat: Nezapomínat na háček, který vzbudí zvědavost a „zaháčkuje“ uživatele, aby četl dál.

Zdroj: Facebook Prvních 125 znaků je opravdu velmi důležitou částí vašeho sdělení Zdroj: Facebook

Jaká je cesta zákazníka

Jak pokračovat dál? Jaký text dál nabídnout? V textu reklamy pokračujete s představením řešení určitého problému, snažíte se vytvořit vzájemné spojení a přesvědčit uživatele k dalšímu čtení, a hlavně ke kliknutí na odkaz.

Teď to trochu zjednodušíme. Prvních 125 znaků si představte jako předmět u vašeho e-mailu a text reklamy pak jako sdělení, které ve vašem newsletteru posíláte a chcete přesvědčit k prokliku na odkaz nebo výzvě k akci.

Jak by měl být dlouhý text reklamy? Určitě záleží na typu reklamního formátu a pak také na tom, v které fázi své nákupní cesty zákazník již je a také kolik toho o vás ví. Můžete tak psát texty pro různé typy publika:

Zatím neví  – uživatel „zatím neví“, že má nějaký problém. Text vašeho sdělení musí uživatele nejdříve edukovat a nabídnout zdravé množství informací, vysvětlení nebo důkazů. Tady text může být určitě o něco delší.

Znají svůj problém – v této fázi už mají uživatelé povědomí o svém problému, ale nemají/neznají pro něj zatím správné řešení. V textech pro toto cílové publikum potřebujete více zdůraznit „problém“, který váš potenciální zákazník řeší a představit mu vaše řešení a případně přidat další benefity.

Hledají řešení – zákazníci tohoto typu znají svůj problém, vědí, jakého výsledku nebo cíle chtějí při řešení dosáhnout a nyní hledají řešení. V této fázi zvažují všechny možnosti, ale nejsou si jistí, zda je váš produkt nebo služba dokážou uspokojit a dostatečně jejich problém vyřešit. Vyplatí se dát důraz na budování vzájemné důvěry, zmínit reference a jasně komunikovat váš jedinečný prodejní argument, tedy to, co máte vy a vaše konkurence rozhodně ne.

Znají vaše výrobky/služby – tady cílové publikum vaši nabídku sice zná, ale není zatím přesvědčeno, že je vaše nabídka ta pravá, nebo ještě stále váhá. Jak v tomto případě postupovat? Vyplatí se dát například časově omezenou nabídku a vyvolat „pocit naléhavosti“, že o vaši zajímavou nabídku mohou zákazníci přijít.

Jsou připraveni k nákupu – v této situaci bychom chtěli být zřejmě všichni, protože pro tento typ publika je velmi snadné připravit inzerát. Jsou to zákazníci, kteří vaše výrobky dobře znají a jsou připraveni k nákupu. Tady stačí zajímavě připomenout produkt a vyzvat k nákupu.

Obvykle platí, že čím více a lépe vás vaše publikum zná, tím kratší reklamní sdělení může být.

Přitažlivý vizuál plný emocí

Jak je to s reklamními vizuály, které v reklamě použijete? Udělejte maximum, aby byly co nejvíce zajímavé, přitáhly pozornost a zaujaly. Vždy ale dbejte na to, aby ladily se sdělením, které komunikujete. Stále ještě často vídám rozdílná sdělení a vizuály, které k němu nepatří. Co uděláte vy, když takové sdělení uvidíte? Obratem půjdete na jiný obsah. A to samé udělá i publikum, které potřebujete oslovit. Hezkým příkladem je sdělení Airbnb, kde vše ladí – text, vizuál i výzva k akci.

Zdroj: Facebook U této reklamy Airbnb ladí, text, vizuál i výzva k akci Zdroj: Facebook

Ve finále je přesvědčte titulkem

Nyní se zaměříme na titulek a popis, které jsou součástí reklamního sdělení. Jak jsem již zmiňovala v úvodu, oba jsou v reklamě až na „druhém“ místě, tedy až na konci. Často se objevuje chyba, kdy titulek i popis jsou stejné nebo jeden z nich chybí (a to je ta horší varianta). Takto ztrácíte příležitost říct ještě něco dalšího, přesvědčivého.

Vždy udělejte maximum a využijte prostor, který vám Facebook pro vaše reklamní sdělení dává k dispozici a hlavně nepřepokládejte, že si snad vaše publikum něco samo domyslí. Vždy se snažte vytvořit jasný a výstižný titulek. Zdůrazněte svoji nabídku, zmiňte silný benefit nebo podnět, aby příjemci sdělení neváhali a jednali.

Nezapomínejte, pro titulek i popis máte pouze limitovaný počet znaků: pro titulek 40, pro popis 30 znaků (větší počet Facebook automaticky zkrátí). Proto se nesnažte sem dostat úplně všechno, ale vyberte jednu věc pro titulek a druhou do popisu. Ideálně pokud se vzájemně doplňují. Praktickou ukázkou je restaurace Birks Restaurant, která facebookovou reklamu využila pro hledání nového kuchaře do svého týmu. Sdělení perfektně vizuálně i komunikačně sladěno.

Zdroj: Facebook Ukázková práce s titulkem a popisem v podání restaurace Birks Zdroj: Facebook

Věřím, že nyní v předvánočním čase se vám tyto typy budou hodit, hlavně v běhu vánočních kampaní. Držím vám pěsti, a hlavně přeji vysoce konverzní inzeráty.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více