Před první linií – Moderní technologie chrání hosty i personál

Jen málo aspektů našeho běžného života se nebude do budoucna dělit na dobu pre- a postcovidovou. Kromě samotného označení doby postcovidové je s pandemií koronaviru spjatý další novotvar, který se stal naprosto běžnou součástí našeho života. První linie. „Díky všem v první linii" slyšíme z rádií, vidíme v televizi nebo čteme na billboardech.

Neoddiskutovatelně patří všem lidem, kteří pracují v rouškách a za plexiskly, náš dík. Když všichni ostatní musejí být doma, oni jsou tady pro nás, abychom si mohli zajít nakoupit základní potraviny, zajít do lékárny, k doktorovi, vyzvednout jídlo z výdejního okénka, dostat se do práce pomocí MHD a aby po nás zase ten vůz MHD měl kdo vydezinfikovat. Jsou to skuteční hrdinové dnešní doby.

Svět hotelů, svět restaurací a většina odvětví podnikání zažívá aktuálně těžké chvíle. Jsou ale obory, které by s nadsázkou chtěly pandemii koronaviru napořád. Jsou to e-shopy zaměřené na nákup potravin, drogerie, lékárenského, ale i běžného zboží. Tento typ služeb zažívá skvělé období. Proč? Právě proto, že kupující využil své právo volby. Mohl si vzít roušku a rukavice a vyrazit pro prací prášek do drogerie, ale neudělal to. V županu a papučích z bezpečí vlastního obýváku si zboží vybral, objednal, zaplatil a někdo mu ho bezpečně dopraví až domů tak, že se vůbec s nikým nepotká. Má podobnou volbu i host, který se chystá strávit ať už dovolenou, nebo služební cestu v hotelu? Může se při svém pobytu s nikým nepotkat? Nebo možná položím tu otázku jinak. Pokud bude mít hotel přizpůsobený svůj provoz k tomu, aby se s hostem během pobytu nikdo nepotkal, získá tím nějakou výhodu?

Pravděpodobně ano. Představte si, že si na víkend s rodinou pojedete někam odpočinout. Vyberete si hotel či penzion, sbalíte se a vyrazíte. Před hotel dorazíte v pohodlí vlastního auta. Doposud žádná změna. Ta nastane až poté, co vyndáte zavazadla z kufru a vykročíte směrem k hotelu. Projdete lobby přímo k pokoji, odkládáte zavazadla a je před vámi perfektní víkend podle vašich představ. Když si vzpomenete na svou poslední podobnou dovolenou, tak vám tam pravděpodobně něco bude chybět. Je to ten čas strávený u hotelové recepce čekáním ve frontě, až se na vás dostane řada. Když vám někdo podával propisku, kterou před vámi držely desítky lidí, ještě jste slovo „koronavirus“ ani neznali. Teprve až jste vyplnili ubytovací kartu, mohli jste dostat klíč od pokoje, který vám opět někdo musel podat. Dnes má host možnost se dobrovolně o všechna tato rizika ochudit.

Češi během koronavirové pandemie opět prokázali, že jsou velmi šikovný národ. Málokdo nešil roušky, nemíchal dezinfekci nebo netiskl plexištíty na 3D tiskárnách.

Na koronavirovou výzvu jsme reagovali i my, výrobci hotelových technologií. Velkou část vývoje nových funkcionalit hotelového systému Previo jsme věnovali automatizaci některých procesů a možnosti nabídnout hoteliérovi a hostu bezpersonální a bezkontaktní provoz. Například zmíněné zapsání hosta do ubytovací knihy s rouškou přes obličej a dezinfikovanou propiskou, jsme v Previu nahradili bezobslužnou variantou. Aplikace myAlfred.cz umožňuje provést check-in hosta po telefonu včetně podpisu, zaplatit za pobyt, objednat si snídani na pokoj nebo i otevřít dveře od pokoje.

Stejnou technologii je možné použít i v samoobslužném kiosku podobně jako na letišti. Na recepci místo personálu host najde tablet ve stojánku a na něm provede check-in. Vše, co je zde napsáno, není hudbou vzdálené budoucnosti. Můžete to mít ve svém hotelu již dnes s minimálními náklady.

Automatickou recepci a aplikaci myAlfred již používají desítky hotelů. Například Pytloun Hotels Group otevřela všech svých 12 poboček po koronaviru již jen s automatickými samoobslužnými kiosky. Díky ní se hosté nemusejí v hotelu potkat s nikým z personálu. Vše si vyřídí na svém mobilním telefonu nebo na zmíněném kiosku a do pokoje se dostanou třeba i PIN kódem nebo technologií Bluetooth.

Druhým aspektem automatizace je ekonomika. Tam kde je automatizovaný kiosek, nemusí být na recepci tři recepční, ale jedna, o víkendech a nočních směnách klidně nikdo. Cena za bezpersonální technologie je pouhým zlomkem toho, kolik dnes stojí plat recepční.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Unsplash

Letecké společnosti se zavázaly k respektování práv spotřebitelů

Šestnáct významných leteckých společností na evropském trhu se přihlásilo k větší transparentnosti, lepší informovanosti a včasnému odškodnění cestujících v případě zrušení letu na základě iniciativy Evropské komise. Ta v prosinci 2020 upozornila orgány pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (CPC, Consumer...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Events Club Fórum v Česku

Czech Convention Bureau, které je součástí agentury CzechTourism, a Kongresové centrum v Praze se staly hlavními partnery a hostiteli zcela nové obchodní platformy Events Club Fóra. Cílem projektu je vytvoření jednoho hlavního MICE fóra, které se bude každoročně...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Instagram: 5 taktik pro zvýšení zájmu o obsah

Pravidelná komunikace na Instagramu je pro úspěch nejenom na této sociální síti klíčová. Jak komunikovat nebo jaké kroky ideálně zvolit, aby obsah zaujal a cílové publikum s ním interagovalo? Nabízím vám 5 ověřených tipů, jak postupovat.

Číst více