Instagram: 5 taktik pro zvýšení zájmu o obsah

Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group) Uživatelé Instagramu i dalších sociálních sítí mají rádi pestrost Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Pravidelná komunikace na Instagramu je pro úspěch nejenom na této sociální síti klíčová. Jak komunikovat nebo jaké kroky ideálně zvolit, aby obsah zaujal a cílové publikum s ním interagovalo? Nabízím vám 5 ověřených tipů, jak postupovat.

1. Čas, kdy jsou na síti

Věděli jste, že nesprávně zvolený čas pro zveřejnění vašeho obsahu negativně ovlivňuje míru zaujetí a interakci na straně vašeho publika? Ve statistikách Instagram Insights zjistíte vše podstatné o svém publiku. Rozdělení podle pohlaví, lokalitu a hlavně, kdy jsou online a máte možnost s nimi komunikovat. Využijte aktivně těchto informací!

Zdroj: Shanebarker.com Ve statistikách Instagram Insights zjistíte vše podstatné o svém publiku Zdroj: Shanebarker.com

2. Ideální témata

V případě obsahu hotelů by se snadno nabízelo, že budete prezentovat jen hotel nebo jeho okolí. Toto ale není úplně nejlepší varianta. Ptáte se proč?

Uživatelé sociálních sítí obecně, tedy nejenom na Instagramu, milují různorodý a zajímavý obsah. Pokud budou dostávat 3x týdně jen informace o výborných službách vašeho hotelu, časem je to nebude již bavit a váš profil opustí. Jak z toho ven? Vymyslete si kategorie témat, které budete komunikovat. Ideální je zvolit 3 – 5 různých tematických okruhů, u kterých víte, že máte dost obsahu pro komunikaci.

Může to vypadat například takto:

pondělí – recenze spokojeného hotelového hosta

úterý – ukázka nebo představení toho nejlepšího z vašeho hotelu

středa – tip na výlet do okolí vašeho hotelu

čtvrtek – nápady na eventy a akce

pátek – pozdrav z vaší hotelové restaurace.

Když je pak navíc obsah sladěný a přitažlivý i z estetického hlediska, bude to pro vás velké plus. Profil se pak stává „pastvou pro oči“ a uživatelé s vámi budou chtít zůstat ve spojení. Inspirativními příklady jsou Town Hall Hotel nebo 41 Hotel z Velké Británie.

Zdroj: instagramový profil 41 Hotel Inspirativním příkladem je profil britského 41 Hotelu Zdroj: instagramový profil 41 Hotel
Zdroj: instagramový profil Town Hall Hotel Zaujme i profil Town Hall Hotel Zdroj: instagramový profil Town Hall Hotel

3. Aktivní využití Stories

Jak dál zaujmout? Ve Stories využívejte samolepky (stickers), kterými snadno motivujete uživatele k reakcím a sdílením jejích názorů a podpoříte tak i upevňování vztahu s vaší značkou.

Jaké samolepky můžete jako hotel využít? Například „Otázka“, „Kvíz, „Anketa“. Všechny samolepky snadno využijte pro dotazy různého typu od otázek o vašem hotelu až po tipy na dovolenou. Influenceři často používají „Zeptejte se mě na cokoliv“ pro prohloubení vztahu se svým publikem. Proč byste toho nemohli strategicky využít i vy pro sdílení informací o vašem hotelu?

Zdroj: Nevistas.com Ukázka využití samolepek ve Stories Zdroj: Nevistas.com

4. Motivujte k ukládání

Komentování a sdílení vašeho obsahu je stále důležité, ale když si uživatelé váš obsah uloží, pak je to ještě lepší. V čem? Jedna rovina je algoritmus Instagramu, který pozitivně hodnotí, kdy uživatelé s vaším obsahem dál pracují. Důležitější však je, že uložením se uživatel chce k obsahu vrátit a mít ho k dispozici.

Zdroj: Galaxymarketing.global Důležité je uživatele motivovat k ukládání obsahu Zdroj: Galaxymarketing.global

Jak ukládání podpořit? Aktivně využívejte carouselové posty (fotogalerie), kam přidáte až 10 obrázků a máte větší šanci uživatele zaujmout. Mohou to být zajímavé ukázky vašeho hotelu včetně tipů, kam vyrazit do okolí. Zde je velký předpoklad, že si váš příspěvek uživatelé uloží pro další použití. Příkladem je carouselový post od Conrad Hotels.

Zdroj: instagramový profil Conrad Hotels

5. Pište delší texty

Maximální délka textu u postu na Instagramu je 2200 znaků, a to je spousta prostoru pro sdílení kvalitních informací. Dnes již není žádným tajemstvím, že algoritmus Instagramu má rád, když se uživatelé baví obsahem delší dobu. Odměnou je pak to, že váš obsah zobrazí většímu počtu uživatelů. A jaká je ideální délka textu? V roce 2021 je optimální délka textu okolo 405 znaků (65 – 70 slov).

Čím ještě zpestřit komunikaci?

Ukazujte a lákejte, aby se uživatelé vydali za dobrodružstvím a odpočinkem právě k vám. Navnaďte je různými výlety, zajímavými místy a aktivitami v okolí vašeho hotelu a zasáhněte jejich touhu cestovat. K cestovatelskému tipu pak přidejte inspiraci, jak si mohou právě u vás v hotelu po výletě odpočinout a nabrat energii na další. Praktickou ukázku najdeme opět u Conrad Hotels – ve svém postu představují hotel, následují zážitky venku a večer je završený příjemnou relaxací v hotelu.

Zdroj: instagramový profil Conrad Hotels

Takto snadno odprezentujete historické zajímavosti, přednosti umístění vašeho hotelu, přírodní zajímavosti apod. A jaké tipy můžete i přidat? Zní to možná trochu netradičně, ale i předpověď na výborné počasí je impulzem, proč někam vyrazit. Využijte toho a přidejte i tip, jaké oblečení je ideální si na cestu k vám při daném počasí přibalit.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Chorvatsko se propaguje jako „zimní říše divů“

Chorvatské turistické sdružení (HTZ) spustilo novou zimní propagační online kampaň „Chorvatsko – zimní říše divů“, která poběží do 10. ledna napříč klíčovými trhy včetně Česka. Hlavním cílem kampaně je udržet viditelnost země zdůrazněním zimních krás chorvatských...

Číst více
Foto: Hradec Králové Region Convention Bureau

Královéhradecký kraj? Firemní akce od A do Z

Na pořádání konferencí, seminářů, workshopů, eventů či teambuildingů jsme tu my. A s námi v tom jede více než 50 partnerů z celého kraje! Společně vám vaši velkou i malou firemní akci připravíme na míru, a to včetně pestré nabídky doprovodných...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Zimní volno: Češi chtějí hlavně na vzduch!

Strávit zimní dovolenou v České republice plánuje podle listopadového průzkumu agentury CzechTourism 43 % Čechů. Do zahraničí by rádo vycestovalo 27 % respondentů. Ukázalo se rovněž, že většina našinců se chce věnovat aktivnímu pohybu na čerstvém vzduchu.

Číst více