Instagram 2021: Léto plné změn

Foto: Shutterstock.com Instagram přišel během léta s řadou zajímavých novinek Foto: Shutterstock.com

Již na jaře slibovala sociální síť Instagram velké množství změn s cílem zatraktivnit své prostředí pro uživatele a usnadnit jim práci. V průběhu léta se pak slibované novinky objevovaly v rychlém sledu jedna za druhou. Které byly nejzajímavější a stály určitě za pozornost? V aktuálním příspěvku vám nabízím přehled těch nej.

Konec Swipe-up a začátek linků ve Stories

První zajímavou změnou, o které budu dnes hovořit, je odstranění Swipe-up, která ve Stories umožňovala vložení odkazu. Tuto funkcionalita byla dostupná pouze pro profily s 10 000 sledujících, nebo pro verifikované účty. 30. srpen se stal jejich posledním dnem. Nově se odkaz do Stories vkládá pomocí samolepky a uživatelé na něj mohou kliknout hned při zobrazení Stories.

Bude samolepka s odkazem dostupná pro všechny účty? Při první zmínce o rušení Swipe-up Instagram opatrně uváděl, že by nová funkce měla být dostupná pro všechny účty, tedy bez ohledu na počet followerů. Nové informace však toto vyvrátily a prozatím vše zůstává při starém, tj. 10 000 followerů nebo ověřený účet. Jak Instagram sám uvádí, o plném zavedení se dál uvažuje, ale vše bude postupné z důvodu bezpečnosti a síť chce nejdříve sledovat, jaké linky budou uživatelé sdílet.

Snadné vyhledávání hudby s Audio záložkou

Další zajímavou novinkou, která se v průběhu léta na Instagramu objevila, je nová záložka Audio ve vyhledávání. Jejím cílem je podpořit primárně engagement u Reels (Sekvence – krátká videa o délce 60 s). Reels mají na síti velkou podporu a Instagram chtěl uživatelům dát příležitost vyhledávat je podle jejich oblíbených písniček. Jak to funguje? Zadáte název své oblíbené písně a po rozkliknutí se zobrazí aktuální nabídka Reels, které tuto skladbu použily. Díky této funkcionalitě máte také přehled o nejúspěšnějších Reels jako inspiraci, a navíc si skladbu můžete uložit pro další využití.

 

Instagram Reels se prodloužily na 60 sekund

Jak je již z předchozí novinky jasné, Instagram se maximálně snaží podpořit zájem a aktivní využívání Reels. Vývojáři jim proto věnují maximální pozornost. V srpnu 2020, kdy Reels oficiálně startovaly, bylo pro natočení krátkého videa k dispozici 15 sekund. Na podzim se délka prodloužila na 30 sekund a od letošního léta je možné se oddat plně kreativnímu počínání a vytvářet videa o délce 1 minuty. Toto je dostupné pro osobní i firemní účty a uživatelé mohou tvořit delší videa a využít zde i obsah připravený pro YouTube a TikTok.

Automatický překlad textů ve Stories

Pokud potřebujete udržovat komunikaci se svým zahraničním publikem, pak novinka v podobě automatického překladu textů ve Stories by mohla být pro vás. Jakmile Instagram ve Stories zaregistruje text v cizí řeči, nabídne uživatelům možnost zobrazení překladu a po rozkliknutí se zobrazí verze v daném jazyce. Výhoda je v tom, že není nutné obsah překládat do daného jazyka a je zde tak pro tvůrce obsahu určitá časová úspora. Zmíněné překlady jsou však dostupné pouze pro textový formát, ne pro audio. Funkce je dostupná celosvětově a Instagram dokáže aktuálně pracovat s 90 jazyky.

Reklamy v záložce Obchod

Co dalšího Instagram připravil? V létě běžel test zobrazování reklam v záložce Obchody a na konci srpna došlo k jejich plnému zavedení. V čem je hlavní výhoda? Prostřednictvím sponzorovaných postů lze v záložce Obchod zvýraznit konkrétní produkty. Při rozkliknutí příspěvku se uživatelé dostanou k dalším informacím, prohlédnou si obrázky a následně snadno přejdou na web prodejce. Přes profilový obrázek se dostanou na profil prodejce. Velkým plusem je možnost uložení příspěvku nebo jeho další sdílení s přáteli. Reklamní post má pak označení „Sponzorovaný“.

Metriky pro analýzu na 60 dnů

Novinkou, která potěšila hlavně marketéry, je prodloužení doby sledování metrik v aplikaci. Původně byly metriky dostupné pouze po dobu 30 dnů, ta se nyní rozšířila na 60. Co to přesně znamená? Uživatelé business účtů mohou přímo v aplikaci analyzovat data bez nutnosti využívání aplikací třetích stran, které toto obvykle umožňují. Instagram přislíbil rozšíření délky sledování až na 90 dnů. Navíc uživatelé nově dostali také nový kalendář pro snazší práci s přehledy.

Instagramových novinek se v letošním létě objevila opravdu celá řada a většina z nich komunikaci i práci na této síti ulehčí, a hlavně motivuje uživatele, aby zde trávili více času. Která z uvedených novinek se vám nejvíce líbila? Těším se na vaše komentáře.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více