BEJKN bistro: z nuly na Gastromapu za 6 měsíců

Foto: Ondřej Soukup / BEJKN bistro Foto: Ondřej Soukup / BEJKN bistro

Nové prostory. Sociální sítě s fungující komunitou fanoušků. Online i offline projekty, které baví Čáslav. A hlavně: spousta spokojených zákazníků. Gastrobyznys může růst i v době pandemie. Stačí mít vášeň pro svůj obor, poznat svou cílovou skupinu a makat na plné otáčky. Pak už stačí jen…

BEJKN bistro otevřelo na začátku druhé vlny pandemie v minulém roce. A hned první den se jeho zaměstnanci setkali s takovým návalem, že zásoby surovin, původně připravené na celý den, byly vyčerpány již po několika hodinách. Covid necovid.

„Lidé stáli v zástupu, pečlivě dva metry od sebe, ve frontě dlouhé přes celou ulici pěší zóny v Čáslavi,” vzpomíná Ondra Pilař, jeden z kuchařů BEJKN bistra. Zásadní roli sehrála marketingová strategie a vybudování komunity, jak dokládá následující případová studie.

Jak vlastně celý koncept vznikl?

Majitel a zakladatel BEJKN bistra Ondřej Mlynář miluje kvalitně provedenou práci, protože, jak sám tvrdí: není to jen o jídle. V odvětví gastronomie se pohybuje již několik let a v Kutné Hoře a okolí, kde již několik let v gastru působil se svým otcem, sledoval dlouhodobý nedostatek kvalitních poctivých burgerů.

Začal tedy pravidelně objíždět všechny podniky, zabývající se přípravou rychlého občerstvení, a tím se nechal inspirovat nejen k zajímavým nápadům a tipům, ale také k tomu, jakou cestou se rozhodně nevydávat.

„Když jsem měl v hlavě celý koncept toho, jak bych chtěl, aby bistro vypadalo, začal jsem řešit marketing,” říká. A tak se ozval nám. Společně jsme si naplánovali schůzku. Ta se z původní hodiny protáhla na celé odpoledne plné brainstormování. „Hned na první schůzce jsem věděla, že tohle bude skvělá spolupráce. Společně jsme vymysleli spoustu originálních nápadů, ze kterých čerpáme dodnes a staráme se o jejich dotažení do zdárného konce,” říká Martina Šklíbová, manažerka BEJKN marketingu.

Slovo dalo slovo, společně s Martinou jsme vytvořili marketingovou strategii a kompletně celou vizuální identitu, zkrátka všechno od loga až po layouty pro instagramové Stories. Ondra Mlynář zatím společně s designérkou kompletně navrhli a zpracovali interiér BEJKN bistra tak, aby zapadal do konceptu marketingové a businessové strategie.

Začali jsme připravovat Čáslav a okolí na nový podnik. Při vytváření identity na sociálních sítích jsme použili framework STDC, o jehož důležitosti jsme se dozvěděli z naší agentury Fresh Services. Pomáhá nám myslet na cílovou skupinu v různých fázích.

V první fázi bylo tedy potřeba ukázat lidem, že BEJKN bistro vůbec existuje. Bylo nutné vypracovat finální marketingovou strategii, která jasně určila naše cíle a cestu k nim

V rámci offline reklamy jsme uspořádali grilovací párty ve spolupráci s kutnohorským barem Pod schodama. Zajistili jsme veškeré propagační materiály, Ondra suroviny a potřebnou techniku, majitel baru Pod schodama zázemí a akce mohla začít.

Návštěvníkům ten večer nezabránil v příchodu ani vytrvalý déšť. Kapacita baru i venkovní zahrádky po celý večer praskala ve švech. Takový úspěch jsem nečekal. Naše první akce nás moc bavila a všichni byli spokojeni, to pro mně bylo ve fázi testování velmi důležité.” vzpomíná Ondřej Mlynář.

Událost měla skvělý ohlas. Lidé si o vynikajících burgerech z akce Pod schodama povídali, označovali nás na fotkách, začali nám psát do facebookových zpráv a ptát se, kdy BEJKN bistro otevře, aby mohli dorazit na burger. Akce poté proběhla i v čáslavském baru U dvou přátel. Zde se opět sešla spousta místních, a tím se BEJKN bistro začalo pomalu dostávat i do povědomí mezi čáslavskými.

Začali jsme pravidelně postovat na sociální sítě. A počet fanoušků zamířil vzhůru. Průběžně jsme je informovali o rekonstrukci prostor bistra, o připravované nabídce jídel a nápojů i o všech detailech, spojených s firmou.

V den otevření jsme byli na místě a sdíleli stories, zároveň jsme předem připravili událost na Facebooku a kampaně. Fronta zákazníků po dvou hodinách po otevření se táhla napříč pěší zónou a zákazníci se těšili na historicky první produkty BEJKN bistra.

Po otevření bistra jsme pokračovali cestou tvorby komunity. Pravidelně jsme sledovali přehledy našich fanoušků, poznávali časy a dny, kdy náš profil sledují, jaký obsah se jim líbí a jaké kampaně jsou nejvíc proklikové. Spolu s novým kodérem jsme vytvořili web, který jsme postupně začali upravovat po designové stránce a cílit na něj kampaně. Na web jsme nasadili věrnostní cashback systém.

Kvalitní vizuál i adventní kalendář

Jakmile byly interní procesy přípravy a logistiky ustáleny, zorganizovali jsme první focení. Oslovili jsme Ondřeje Soukupa, vynikajícího fotografa a kameramana, a společně sepsali scénář a potřebné rekvizity.

Z několikahodinového pobytu v BEJKN bistru jsme získali fotografie a videa na 4 měsíce pravidelného přispívání na sociální sítě. Zaznamenali jsme, že kvalita a autenticita materiálů výrazně zvedly zájem fanoušků o naše příspěvky oproti příspěvkům s fotkami z fotobank, které jsme dosud využívali.

Neúnavně jsme komunikovali s fanoušky skrze recenze, které jsme repostovali, a za každou recenzi zasílali fanouškům QR kód na slevu.

Předvánoční období se u našeho marketingového týmu BEJKN bistra také neslo v duchu plného pracovního nasazení. Uspořádali jsme offline akci, při které byl každý den adventního času ukryt v Čáslavi a okolí jeden voucher na burger zdarma. „Fanoušci byli nadšení. Posílali nám videa z míst, na která jsme je skrze sdílené indicie posílali. Na videích se vždy nacházelo třeba 10 lidí, hledajících poukaz. Hledali jednotlivci, maminky s dětmi i starší lidé. BEJKN akce se stala předvánoční zábavou pro celou rodinu,” říká Martina.

Díky adventní akci narostla základna sledujících o další stovky fanoušků. Navíc s námi již začali pravidelně interagovat: odpovídali na stories, výzvy i novinky. Tím dále zvyšovali dosah našich příspěvků.

Souboj i Gastromapa

Čáslav i její okolí se díky správně nastavené marketingové strategii a brandingu měly možnost dozvědět o podniku, kde se nejen dobře nají, ale i pobaví. Důkazem se stal třeba květnový Souboj kuchařů. Zdejší hlavní „mástršéfové”, kuchaři Michal a Ondra, si totiž v této výzvě vymysleli své vlastní originální burgery a vrhli se do soutěže o jejich oblíbenost. Burger, který by měl na konci května více objednávek, měl jeho autorovi vyhrát prémii 5 000 Kč.

Pro tuto soutěž jsme připravili kvalitní videa i fotografie, které jsme použili při tvorbě obsahu na sociální sítě i do kampaní, jež běžely po celý měsíc. Pravidelně jsme fanoušky informovali o průběhu soutěže a repostovali spoustu stories, které nám posílali fanoušci.

Zajímá vás, jak souboj dopadl? Podívejte se na video!

Podobných soutěží, akcí a výzev čeká Čáslav v letošním roce ještě mnohem víc. „Baví mě vytvářet to, na co české gastropodniky často zapomínají. A tím je zábava. Zákazník se má nejen dobře najíst, ale i dobře pobavit,” vysvětluje Ondřej Mlynář.

Spokojení fanoušci jsou také zároveň ta nejlepší forma propagace. Sledující BEJKN bistra nám svým proaktivním přístupem pomohli stát se součástí dalšího pokračování Gastromapy Lukáše Hejlíka. Jak? Jednoduše jsme je poprosili, a ve chvíli, kdy pan Hejlík na svém instagramovém profilu žádal o tip na dobré podniky v okolí Kutné Hory, přistály pod jeho příspěvkem desítky komentářů s textem „Rozhodně BEJKN bistro!”

Majitel BEJKN bistra byl nadšen: „Dostali jsme oficiální pozvánku do Gastromapy, pořídili pro ni originální fotografii levitujícího burgeru, za kterou jsme od manželů Hejlíkových dostali speciální pochvalu a teď už se jen těšíme, až kniha vyjde.”

Branding není jen produkt a sociální sítě

Podle majitele BEJKN bistra Ondřeje Mlynáře je důležité přemýšlet nejen nad produktem, ale i nad businessem celkově. „Pozornost věnujeme všem aspektům podnikání,” uvádí. Je potřeba zvyšovat úroveň produktů, zajímat se o to, co fanoušky baví a co jim chutná, a neustále přemýšlet nad tím, odkud se o vás fanoušci dozví. Na tom všem se staví dobrý branding. Jedno bez druhého nefunguje. Tak na to myslete.

Autor

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

AČCKA: Lidé si nechají proplatit zrušené zájezdy

Cestovní kanceláře (CK) podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) počítají s tím, že lidé, kteří vlastní poukaz za loni zrušený zájezd kvůli pandemii koronaviru a do 31. srpna ho neuplatní, o jeho vyplacení CK požádají. Ve využití poukazů...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Maďaři lákají: K nám můžete bez omezení

Jako za starých dobrých časů – Češi při vstupu do Maďarska nepotřebují žádné potvrzení o bezinfekčnosti a při pobytu můžou odložit roušky. I tak se Maďarská agentura pro cestovní ruch snaží přilákat české turisty. Zaznělo to při dnešní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Třeboňské lázně jsou nyní plné

Slatinné lázně Třeboň jsou za první letošní pololetí ve ztrátě, zisk měly až za červen, 14 milionů Kč. Kapacita lázní je teď plná, vyprodáno je do poloviny září. Letos chtějí dosáhnout 80 procent tržeb z roku...

Číst více