YouTube: 8 tipů, jak u videí zvýšit počet zhlédnutí

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Pravidelně připravujete videa pro svůj hotel, sdílíte je na YouTube a potřebovali byste zvýšit jejich počet zhlédnutí? Dnes mám pro vás 8 základních tipů.

Co je o YouTube dobré vědět? Měsíčně má tato síť přibližně 2 mld. aktivních uživatelů, je to druhý největší vyhledávač na světě a primárním cílem je uživatele bavit a přinášet edukativní obsah. Uživatelé zde stráví průměrně 40 minut denně a 40,9 % z nich se na YouTube připojuje prostřednictvím svého mobilního telefonu. Statistiky také uvádí, že přibližně 70 % uživatelů se rozhodlo k nákupu poté, co značku vidělo na této síti. Co udělat proto, aby se vaše videa zobrazovala častěji a uživatelé si vychutnali jejich sledování?

Co vaše publikum potřebuje a očekává

Než se pustíte do tvorby video obsahu, zodpovězte si jednu důležitou otázku. Jaký obsah a jaké informace vaše publikum potřebuje, očekává a chce od vaší značky vidět? Toto platí pro tvorbu obsahu kompletně, ať už píšete článek na blog, připravujete vizuály pro Facebook a Instagram nebo tvoříte video obsah.

Než se pustíte do tvorby video obsahu, zodpovězte si jednu důležitou otázku. Jaký obsah a jaké informace vaše publikum potřebuje, očekává a chce od vaší značky vidět?

Při tvorbě videí se občas vyplatí podívat se, jaká videa tvoří konkurence a jak jsou úspěšná. Jaký mají počet zhlédnutí, jaká je míra zaujetí obsahem (komentáře, lajky). V žádném případě nenabádám k tomu, abyste konkurenci kopírovali. Uděláte si však lepší představu, o jaký obsah může mít vaše cílové publikum zájem a to dokáže tvorbu následně hodně usnadnit. Pokud již videa na YouTube máte, pak se pravidelně ponořte do statistik a podívejte se, jak se jednotlivým videím daří. Nyní se už podívejme na jednotlivé tipy.

Klíčová slova v zajímavém titulku

Zajímavý titulek se správnými klíčovými slovy pro vás udělá hned dvě věci. Potěší algoritmus, který bude mít relevantní obsah a přitáhne pozornost uživatelů, kteří na základě daných klíčových slov hledají video obsah. Užitečné je udělat si analýzu klíčových slov, která v titulku použijete. Pro super rychlou analýzu můžete využít Google Trends a zde se podívat, jak se zvolené klíčové slovo na YouTube používá.

Zdroj: Google Ukázka výsledků z Google Trends Zdroj: Google

Kvalitní popis videa

Další částí, která je u videí důležitá, je jejich popis (description). Tady máte možnost se více rozepsat o obsahu videa, aby uživatelé i vyhledávače věděli, o čem je řeč.

Stejně jako u titulku, i do popisu dejte klíčová slova, která jsou pro vás důležitá. Nezapomeňte však na to, že popis píšete primárně pro uživatele, ne pro vyhledávače. Ideální je najít rovnováhu – uživatelsky zajímavý popis s klíčovými slovy. Cílem je přeci, aby se podívali na video.

Zdroj: Sheraton Hotels & Resorts Ukázka popisu u jednoho z videí Sheraton Hotels & Resorts Zdroj: Sheraton Hotels & Resorts

Doplňte tagy

Tagy u videí pomáhají více určit, o čem je vaše video, a pro algoritmus jsou nápovědou, co uživatelé ve vašem videu uvidí. Tím pak algoritmus dokáže nabídnout uživatelům co nejpřesnější obsah. Stejně jako u titulku a popisu, i zde použijte klíčová slova, která jsou pro vás důležitá. Na co dál se zaměřit?

Optimalizujte náhledové obrázky

Tyto malé obrázky (thumbnails) jsou pomyslné hvězdy ve vaší video strategii. Jsou důležití pro získání pozornosti vašeho publika a mají přímý vliv na zhlédnutí videa. Dokáží totiž motivovat k prokliku a zhlédnutí. Co je pro jejich tvorbu důležité? Ideální obrázek o rozměrech 1280 x 720px (16:9), výrazné grafické prvky, barvy a text pro získání pozornosti, a hlavně by thumbnail měl korespondovat s obsahem vašeho sdělení.

Využívejte playlisty

Jakmile máte na profilu více videí na různá témata, může to uživatelům způsobit horší orientaci v obsahu. Abyste tomu zabránili, videa rozdělte do playlistů podle klíčových témat. Takto videa snadno roztřídíte a také podpoříte zájem, aby se uživatelé podívali na další obsah z vybraného playlistu.

Příkladem může být řetězec One & Only Resorts, který playlisty využívá pro představení svých jednotlivých hotelů. Témat do playlistů může být celá řada od představení a ukázek hotelové restaurace či pokojů přes představení týmu až po tipy, jak si zpříjemnit pobyt.

Zdroj: YouTube One&Only Resorts Ukázka playlistu na profilu One&Only Resorts Zdroj: YouTube One&Only Resorts

Playlisty jsou také dobré v tom, že motivují uživatele ke zhlédnutí dalšího vašeho videa a uživatel neodejde k dalšímu (konkurenčnímu) obsahu tak rychle.

Vezměte karty do hry

O co tady jde? Tato funkce v rámci vašeho videa nabídne uživateli váš další relevantní obsah ke zhlédnutí. Jak je využít? Upozorníte na svá další videa nebo  playlist, můžete uživatele nasměrovat na váš web apod. Do jednoho videa přidáte max. 5 karet a jednotlivé karty je možné navázat na konkrétní čas ve vašem videu. Pomocí karet můžete uživatelům nabídnout videa, u kterých počty zhlédnutí nejsou vysoké, nebo je motivovat, aby se přihlásili k odběru vašich videí.

Závěrečná obrazovka do videí

Závěrečné obrazovky přidáte do posledních 5 – 20 sekund videa a jejich cílem je opět motivovat ke zhlédnutí dalšího obsahu z vaší dílny. Nastavíte je u videí s min. délkou 25 sekund. Na závěrečné obrazovce můžete doporučit další videa, playlisty, nebo můžete motivovat k přihlášení k odběru novinek. Tato funkce je ideální pro zvýšení počtu zhlédnutí videí, protože aktivně propaguje váš obsah.  Na co ještě u videí nezapomenout?

Buďte se svým publikem ve spojení

Co mám přesně na mysli? I YouTube je sociální síť a vzájemná komunikace je důležitá. Všechny uživatelské interakce – lajky, komentáře, sdílení – jsou pro YouTube signálem, že váš obsah je zajímavý a bude více vaše videa doporučovat. Navíc, uživatelé se více zapojí do komunikace, když uvidí, že i vaše značka komunikuje a reaguje na jejich komentáře. Toto pravidlo platí i o ostatní sociální sítě – být v aktivním kontaktu s publikem.

Nyní znáte několik základních tipů pro úspěšnou prezentaci na YouTube. Držím pěsti, aby vaše videa měla co nejvíce zhlédnutí, komentářů i lajků a motivovala primárně k nákupu u vaší značky.

Nejnovější články z rubriky Expert

Podcast: S Petrem Novotným o zážitkovém turismu

Jaký je dnešní český turista vydávající se do světa za zážitky a dobrodružstvím? V čem se liší od svých západních souputníků? A jaké trendy hýbou světem zážitkového turismu? Odpovědi na tyto a další otázky jsme hledali u ředitele cestovní kanceláře...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Nárůst poptávky u rezervačních portálů

Rezervační portály u domácích pobytů v současné době zaznamenávají až extrémní nárůst poptávky. Například Slevomat o uplynulém víkendu evidoval oproti předchozím letům trojnásobný zájem o ubytování, portál Hotel.cz pak v posledním červencovém týdnu zaznamenal nejvyšší návštěvnost a počet telefonických rezervací za...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Nová podpora pro pořadatele kulturních akcí

Organizátory kulturních akcí, kteří mají kvůli pandemii koronaviru propad příjmů nejméně 50 procent, podpoří peníze z nové výzvy programu COVID Kultura. V tiskové zprávě o tom dnes informovalo ministerstvo průmyslu a obchodu, které program připravuje s ministerstvem kultury.

Číst více