Svět je natěšen na cestování

Foto: Shutterstock.com 55 % respondentů si chce letos rezervovat dovolenou, jakou si dopřeje jednou za život Foto: Shutterstock.com

Společnost American Express Travel vydala zprávu o globálních trendech v cestování v roce 2022, z které vyplývá, že světová veřejnost je připravena cestovat a rezervovat si výlety s širšími cíli než kdy dříve.

Z hlavních trendů popsaných ve zprávě je možno zmínit, že lidé cestují, aby navštívili lidi a místa, která mají rádi, oslavují důležité životní události, vydávají se na cesty podle seznamů svých přání, chtějí se setkávat s ostatními lidmi a požadují lepší wellness a péči o sebe sama. Drtivá většina (86 %) účastníků průzkumu hodlá v tomto roce utratit za cestování větší nebo stejnou sumu ve srovnání s typickým rokem před pandemií. Šetření probíhalo v USA, Austrálii, Kanadě, Mexiku, Japonsku, Indii a Velké Británii.

„Pandemie nás všechny, včetně turistů, přiměla posoudit, co je skutečně důležité,“ řekla Audrey Hendley, prezidentka American Express Travel. „Zpráva Global Travel Trends ukazuje, že turisté dohánějí ztracený čas a přemýšlejí o tom, s kým cestují, jaká místa navštěvují, jaké značky podporují a jak utrácejí své peníze, zatímco cestovní ruch se posouvá vpřed,“ dodala.

Ilustrace: Shutterstock.com

Hlavní poznatky ze zprávy American Express Travel: 2022 Global Travel Trends Report

– Svět je připraven cestovat: 74 % respondentů se shoduje, že je ochotno rezervovat si na rok 2022 cestu, i kdyby ji později museli zrušit nebo změnit. To je více než 56 % zaznamenaných v loňském roce.

– Výdaje na cestování překonávají úroveň před pandemií: 86 % spotřebitelů očekává, že v roce 2022 utratí za cestování více nebo stejně ve srovnání s typickým rokem před pandemií.

– Turisté chtějí cestovat častěji: V roce 2022 plánuje 62 % respondentů podniknout 2-4 cesty a 76 % respondentů uvedlo, že v roce 2022 plánuje cestovat s rodinou více než v roce 2021.

– Turisté vyhledávají značky, které upřednostňují podporu místních komunit: 81 % respondentů chce navštěvovat destinace, kde se mohou pohroužit do místní kultury, a chce, aby peníze, které během cestování utratí, putovaly zpět do místní komunity.

– Vysněné destinace se stávají realitou: 55 % respondentů si chce letos rezervovat dovolenou, jakou si dopřeje jednou za život; platí to zejména pro mileniály (67 %) a generaci Z (65 %).

– S návratem zábavy se vracejí i cesty spojené s osobními setkáními: V loňském roce 56 % respondentů uvedlo, že cestování na velké zábavní akce odložilo, ale letos má v plánu se na tyto typy akcí vrátit.

Ve 4. čtvrtletí roku 2021 se počet globálních rezervací držitelů karet uskutečněných prostřednictvím American Express Travel zvýšil o 24 % ve srovnání s rokem 2019 a v roce 2022 dále zesiloval.

V plném znění si zprávu můžete přečíst na tomto odkazu.

Nejnovější články z rubriky Data/Analýzy

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Cestovní ruch nabírá na síle, zájem o hotely stoupá

Po pandemii koronaviru lidé začali víc cestovat. Podle tabulek na portálu tourdata.cz, které vycházejí z dat publikovaných včera Českým statistickým úřadem, přijelo do tuzemských hotelů v letošním prvním čtvrtletí 2,8 milionu hostů. Tedy asi desetkrát víc než...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více