Smartwings a ČSA přepravily loni 1,8 mil. cestujících

Kvůli situaci v letectví zapříčiněné pandemií koronaviru zaznamenala skupina Smartwings Group v loňském roce propad přepravních výkonů. Na pravidelných linkách a charterových letech pod značkami Smartwings a ČSA přepravila více než 1,3 milionu cestujících, meziročně o 83,7 procent méně. Dalších 451 tisíc pasažérů skupina Smartwings přepravila na palubách svých letadel na letech pro jiné dopravce.

Kvůli situaci v letectví zapříčiněné pandemií koronaviru zaznamenala skupina Smartwings Group v loňském roce propad přepravních výkonů

Služeb Smartwings Group tak loni využilo 1,8 milionu cestujících, což je celkově o 81,5 procent méně. Trh letecké dopravy v České republice je podle Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA) nejvíce postiženým evropským trhem pandemií koronaviru a restrikcemi v cestování.

Smartwings Group loni realizovala 13,5 tisíce letů (o 78,4 procent méně) a letadla v barvách Smartwings a ČSA přistávala na 263 letištích po celém světě. Lety skupina provozovala kromě České republiky také z Francie, Polska, Maďarska, Slovenska a Kanárských ostrovů. Flotila Smartwings Group v současné době čítá 47 letadel.

„Na začátku loňského roku směřovala skupina Smartwings Group k nejlepšímu výsledku ve své historii. Místo toho jsme museli čelit neočekávané a bezprecedentní krizi odvětví letecké přepravy. Z důvodu drastického poklesu poptávky zapříčiněné mimořádnými okolnostmi jsme byli nuceni přistoupit k realizaci velmi razantních úsporných opatření a podniknout mnoho zásadních kroků,“ uvedl Roman Vik, člen představenstva a generální ředitel Smartwings.

V důsledku pandemie nemoci covid-19 a navazujících opatření vlády ČR i ostatních evropských zemí došlo v roce 2020 k obrovskému omezení letů, propadu počtu cestujících, a tedy i příjmů společnosti. V jarních měsících nouzového stavu byla letecká doprava zcela zastavena. Po jeho skončení se provoz neobnovil ani na 20 rocent původní úrovně. Dopady epidemie koronaviru způsobily propad tržeb, a to až o 90 procent ve srovnání s rokem 2019. Do vypuknutí pandemie koronaviru byly Smartwings i ČSA ziskové společnosti. „Kromě propadu zájmu o leteckou dopravu musely aerolinky čelit také nerovné konkurenci ze strany těch leteckých společností, které získaly státní podporu. V EU přímou či nepřímou státní pomoc schválenou Evropskou komisí obdržela již naprostá většina leteckých společností,“ doplnila společnost v tiskové zprávě. A upozornila na skutečnost, že Smartwings ani ČSA dodnes žádnou cílenou podporou nedisponují.

„Nyní je zásadním faktorem pro návrat k cestování úspěšné zvládnutí proočkování populace. Naším cílem je být zase významným hráčem na evropském trhu letecké přepravy a konkurenceschopnou leteckou společností. Stále věříme, že to dokážeme. Hlavně díky našim zaměstnancům,“ dodal Roman Vik.

I přes dopady pandemie koronaviru na cestování obsluhuje Smartwings Group z ČR nejvíce destinací (aktuálně 11) a na letišti Václava Havla Praha je největším dopravcem. Kromě pravidelných a charterových letů pod značkami Smartwings a ČSA zajišťuje i celou řadu speciálních letů pro významné organizace, sportovní kluby ad.

 Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Data/Analýzy

Foto: Shutterstock.com

Třeboňské lázně jsou nyní plné

Slatinné lázně Třeboň jsou za první letošní pololetí ve ztrátě, zisk měly až za červen, 14 milionů Kč. Kapacita lázní je teď plná, vyprodáno je do poloviny září. Letos chtějí dosáhnout 80 procent tržeb z roku...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Češi si berou krátké dovolené

Epidemie koronaviru výrazně změnila pohled Čechů na trávení dovolené. Většina z nich letos plánuje na dovolené více odpočívat než v minulosti a také si volno více užít, a to hlavně v rodinném kruhu. Přesto si Češi neplánují brát výrazně delší...

Číst více
Foto: Letiště Praha

Stále více cestujících na pražském letišti

Na Letišti Václava Havla Praha bylo podle aktuálních statistik letos v červnu odbaveno téměř 289 tisíc cestujících. Jde o nárůst o více než 650 procent oproti loňskému roku, kdy se provoz začínal po první vlně pandemie onemocnění COVID-19...

Číst více