Pořádáte on-line i off-line konferenci? Zapojte do ní LinkedIn a získejte náskok před konkurencí

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

LinkedIn je tu s námi již od roku 2002. Dlouho byla tato platforma poměrně opomíjená. To se ale začíná měnit od roku 2017, kdy tuto profesní sociální síť koupil technologický gigant Microsoft. Obzvláště v posledním roce přibyly na LinkedInu funkce, které využije každý organizátor B2B konference. Díky LinkedInu můžete získat nové účastníky konference, lépe představit její řečníky a těm umožnit kvalitnější networking.

Proč LinkedIn a ne třeba Facebook? Ten sice obsahuje víceméně to samé, síť je však vnímána uživateli jako osobní, nikoliv profesní. Vsadím se, že i vy máte na svém LinkedInu pracovně daleko relevantnější spojení než jinde. Stejně tak je obecně vyšší ochota na LinkedInu navazovat spojení s neznámými, ale zajímavými lidmi, a celkově zde řešit pracovní záležitosti. Další jeho nespornou výhodou je, že si na něm stále v mnoha případech vystačíte s organickým dosahem. Tím pádem nemusíte investovat do účinné, ale drahé reklamy.

Události rychle a efektivně

Prvním krokem, bez kterého se žádný event neobejde, je událost. Tu můžete na LinkedInu založit jako jednotlivec a nově i jako firma. Zakládáte-li událost jako firma, uděláte to snadno na detailu své firemní stránky.

Výhodou událostí jsou pozvánky. Každý správce stránky smí na událost pozvat několik desítek svých spojení. Vyberte proto ty nejvíce relevantní a ukažte jim, že pořádáte event pro ně. Výhodou linkedinových pozvánek je fakt, že jsou velmi výrazné. Zobrazí se vám společně se žádostmi o přátelství a těm vašim spojením, která mají LinkedIn v mobilu, okamžitě vyskočí notifikace na událost. V případě on-line eventu můžete rovnou do události vložit link, na kterém bude event streamován.

Moje osobní zkušenost z pořádání fresh eventů je, že při správném výběru pozvaných může být pozitivní odezva na vaše pozvánky zhruba 25 % (což je oproti jiným marketingovým kanálům skvělé číslo). Ne každý, kdo klikne na Zúčastním se, se samozřejmě vaší konference skutečně zúčastní. K tomu, abyste tyto lidi přiměli k reálné účasti na vaší konferenci, máte k dispozici tradiční mobilizační nástroje, které každý event manager zná jako své boty. Navíc u všech, kdo dají události Zúčastním se, můžete vyžadovat závaznou registraci provedenou přímo v prostředí LinkedInu.

Nejlepší reklama – osobní profily účastníků

Máte-li to štěstí, že účastníci vaší konference LinkedIn nebojkotují nebo jej nemají pouze za nutné zlo, můžete do hry skvěle zapojit jejich osobní profily. LinkedIn je totiž sociální síť, kde osobní profily dostatečně aktivních jednotlivců mají mnohonásobně větší dosah než sebelépe spravované firemní stránky. Například přesdílím-li já příspěvek z naší Fresh LinkedIn stránky, mám u něj někdy i desetinásobný dosah než původní příspěvek na stránce.

Využijte proto profilů účastníků jako svůj reklamní nástroj. Každý z řečníků může event sdílet mezi skupinou svých spojení. Ti aktivnější z nich jich budou mít tisíce, a tím i velký dosah. LinkedIn navíc preferuje svůj vlastní obsah nad externím (například microsite konference), čímž se dosah ještě rozšíří. Zvědavé zájemce pak dobře vyplněné profily řečníků mohou přesvědčit o registraci.

Streamujte obsah přímo na LinkedInu

Dosah vašeho eventu maximalizuje živý streaming přímo přes LinkedIn. To je možné díky službě LinkedIn Live, která je však stále v testovací fázi. Pro účast v ní musíte předem vyplnit žádost o zpřístupnění funkce a doufat, že ji LinkedIn schválí. Existuje však i několik českých linkedinistů, kteří tuto funkci využívají. Ti potvrzují, že její dosah je skutečně ohromný. Jejich spojením totiž i v tomto případě vyskočí notifikace na event. Funkci lze bohužel stále použít jen u osobních profilů.

Networking pro všechny účastníky

Poslední bod využijete nejen v případě, že jste organizátor konference, ale i jako její účastník. Přestože LinkedIn před nedávnem zrušil nejzajímavější networkingovou funkci People Nearby ukazující linkedinové profily lidí v okolí, stále je možností pro networking dost. Zajímavého člověka můžete požádat o kontakt přímo, popřípadě si ho najít v on-line seznamu účastníků akce. Z vlastní zkušenosti vím, že lidé obvykle bývají přístupní k navazování linkedinových kontaktů po konferenci. Pokud jste tedy potkali na konferenci svého potenciálního klienta snů, můžete s ním na LinkedInu navázat spojení, poslat mu pozvánku ke sledování vaší firmy a díky pravidelné aktivitě se udržet v jeho povědomí.

Autor

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Kiwi.com poskytne za zrušené lety kredity

Prodejce letenek, společnost Kiwi.com, vyčlení 60 milionů korun z vlastních zdrojů, aby po mnoha měsících čekání vrátila svým zákazníkům peníze za lety zrušené kvůli pandemii covidu-19. Lidé však nedostanou peníze přímo, ale jako kredit na nákup...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Čedok pokračuje se Smartwings

Letecká společnost Smartwings a cestovní kancelář Čedok podepsaly smlouvu na zajišťování letecké dopravy na další rok. Od listopadu tak budou klienty nejstarší české cestovní kanceláře dopravovat i nadále na Kanárské ostrovy, do Egypta, na Madeiru a desítek dalších...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Hostů na Slovensku přibylo, chybí ale cizinci

Služeb hotelů a dalších ubytovacích zařízení na Slovensku v červenci využilo více hostů než ve stejném období loni, jejich počet byl ale i letos nižší než před koronavirovou krizí. Do země jezdí výrazně méně turistů ze zahraničí. Vyplývá...

Číst více