Pinterest: Jak ho inzertně využít v komunikaci?

Zdroj: Pinterest Zdroj: Pinterest

Patří k populárním sociálním sítím a každý měsíc ho navštíví přibližně 400 milionů uživatelů. 87 % z nich nakoupí na základě toho, co tady vidí nebo najdou. Jak Pinterest ideálně využít pro oslovení cíleného publika?

Pinterest byl založen na myšlence snadného vyhledávání všech druhů produktů od krásy, módy, bydlení až po cestování a je tak velmi účinným místem pro inzerci. Jaké inzertní možnosti nabízí?

Než se ale pustíme do reklamních možností Pinterestu, podíváme se na uživatele této sítě. Hlavní část tvoří mladé ženy ve věku pod 40 let a přibližně 33 % z nich má nad 40. Na základě posledních zveřejněných údajů se zvyšuje podíl mileniálů (25–44) s meziročním růstem 36 %, roste také počet uživatelů generace Z (18-24).

Reklamní možnosti

Reklamy na Pinterestu je možné využít v každé části nákupního kanálu. Ať už potřebuje zvýšit povědomí o vaší značce nebo cílíte konkrétně na prodeje. Toto lze právě díky tomu, že uživatelé na síti aktivně hledají řešení svého problému – od klasických nákupů až po cestování. Aby mohli uživatelé ono řešení snadno najít, mají k dispozici funkci vizuálního vyhledávání. Do vyhledávacího řádku s označením „hledat nápady“, nahrají obrázek ze svého telefonu a Pinterest zobrazí podobné vizuály. Jaký je tady přínos? Pinterest takto dokáže snadno zobrazit právě váš obsah.

Jak je to s cílením reklam? Obdobně jako na Facebooku, i zde je na výběr cílení dle pohlaví, věku, místa, vyhledávaných klíčových slov. Dále je k dispozici cílení na základě telefonních čísel a e-mailů uživatelů, pokud je máte k dispozici ze svého CRM a na Pinterest nahrajete ve formátu CSV. Pinterest pak podle těchto informací dohledá uživatele s daným e-mailem a telefonem pro zobrazení reklamy.

Jaké reklamních formáty jsou k dispozici? Nejvíce oblíbeným je standardní pin. Proč? Statistiky Pinterestu uvádí, že více než 83 % amerických uživatelů týdně nakoupí na základě pinů, které od značek vidí.

Standardní pin

Pod tímto pinem zobrazíte výrobky nebo obsah ve vertikálním nebo čtvercovém obrázku/videu (ideální poměr 2:3) a najdete je ve feedu, mezi výsledky přirozeného zobrazení nebo vyhledávání. Výjimkou je pouze to, že jsou inzertně podpořené a mají nastavené konkrétní cílení a mají označení „sponzorováno“. Tyto piny mohou uživatelé ukládat do svých nástěnek, sdílet nebo komentovat. Pokud uživatelé sdílí sponzorovaný post, pak označení „sponzorováno“ u sdíleného pinu zmizí a pin vypadá jako běžný. Sdílení má velkou váhu, protože sdíleným pinům dává algoritmus této sítě při zobrazování uživatelům přednost.

Zdroj: Pinterest Karuselové piny na Pinterestu Zdroj: Pinterest

Karuselové piny

Dalším formátem je karusel. Tento typ možná již znáte z Facebooku. I na Pinterestu se jedná o prezentaci několika obrázků, které si uživatelé mohou prohlížet. V karuselu kombinujete statické vizuály i video. Jediným limitem je počet, protože pro kombinování máte 2 až 5 karet (vizuály(videa).

Vizuály nebo videa doplníte titulkem, popisem a odkazem, které mohou být u každé karty jiné. Takto máte možnost více podpořit konverze a s karusely máte příležitost „odvyprávět příběh“. U reklamy pro hotel tak snadno ukážete, jak si pobyt u vás host užije – ubytování, restaurace, služby. Pro zajímavost, Pinterest ve svých statistikách a případových studiích uvádí, že míra prokliku (CTR) je u karuselů až 32 %.

Video piny

Třetí reklamní formát, který dnes zmíním, jsou video piny. Sponzorovaná videa jsou obdobou pinů, jen s tím rozdílem, že statický obrázek nahradí video. Podobně jako sponzorované piny, i videa se zobrazují ve feedu, ve výsledcích vyhledávání a v sekci „podobné“.

U videí Pinterest nabízí dva formáty, a to standardní nebo max-width. Standardní mají stejnou velikost jako klasický pin a u velkosti max-width se video při zobrazení roztáhne přes celý feed a minimalizuje se rozptýlení od jiného obsahu. U tohoto formátu je nutné počítat s tím, že cena za zobrazení bude o něco vyšší než u standardního. Použít můžete videa .mp4, .mov nebo .m4v o délce 4 až 15 sekund. Při přípravě videí počítejte s tím, že většina uživatelů je zhlédne bez zvuku, proto se vyplatí doplnění titulků dle kontextu.

Jak video piny fungují? U video reklam na Pinterestu je až 53% pravděpodobnost, že uživatelé na základě videa nakoupí. Videa jsou obecně vhodná pro kampaně, jejichž cílem je zvýšení povědomí a jsou výborným nástrojem pro odvyprávění příběhu. Třeba o hotelu, restauraci. V minulosti Pinterest provedl výzkum, ve kterém zjistil, že promovaná videa si uživatelé pamatují déle a 67 % uživatelů Pinterestu uvedlo, že je videa motivovala k nákupu.

Sponzorované app piny

Tento reklamní formát je určený pouze pro inzerci na mobilních zařízeních a primárním cílem je stažení aplikace inzerenta. Pro zajímavost, 80 % návštěvnosti na Pinterestu je právě z mobilních zařízení.

Jak tato reklama vypadá? Mají podobu klasického pinu s vizuálem nebo s videem, jen s tím rozdílem, že po kliknutí jsou uživatelé vedeni do iTunes nebo Google Play, ke stažení aplikace.
Plánujete i vy zařadit Pinterest do své komunikace? Těším se na všechny vaše komentáře.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více