Otevře Thajsko v červenci hranice?

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Patnáct předních thajských společností z oblasti cestovního ruchu včera odstartovalo kampaň #OpenThailandSafely, jejímž cílem je do 1. července letošního roku otevřít zemi mezinárodnímu turismu. Informoval o tom portál ftnNEWS.

Společnosti, v jejichž seznamu nechybí jména jako YAANA Ventures, Minor Group, Asian Trails, Capella Hotels and Resorts či EXO se chystají v příštích dnech formálně obrátit na thajskou vládu se žádostí, aby „příznivě reagovala na zavedení očkovacích programů Covid-19 probíhajících v Evropě, USA a na dalších pro Thajsko důležitých zdrojových trzích“. Souběžně také v rámci kampaně #OpenThailandSafely vytvořily petici na podporu svých požadavků, z nichž klíčový je otevřít zemi 1. července mezinárodním turistům.

Kampaň tvrdí, že 1. červenec je vhodným datem z pěti důvodů: většina občanů na mnoha zdrojových trzích bude do té doby očkována; poskytuje čas thajským úřadům na proočkování jak personálu první linie v pohostinství v Thajsku, tak i zranitelných občanů po celé zemi; mezinárodním cestujícím dává čas na vytvoření cestovních plánů a rezervací; leteckým společnostem, hotelům, touroperátorům a dalším subjektům skýtá dostatek prostoru pro realizaci marketingových aktivit a spuštění prodeje; Thajsku bude trvat minimálně rok, než se vrátí k velkému počtu mezinárodních návštěvníků, který vykazovalo před příchodem pandemie covid-19.

Autoři kampaně pochopitelně hovoří o bezpečném otevírání země a připomínají, že Thajsko by mělo po zahraničních turistech požadovat předložení úředně uznaných dokladů o očkování proti covid-19 z jejich mateřských zemí, zakoupení zdravotního pojištění, předložení negativního testu na covid ne staršího než 72 hodin před odletem apod.

Generální ředitel společnosti YAANA Ventures Willem Niemeijer uvedl: „Znovuotevření 1. července by bylo pro Thajsko strategickou příležitostí ukázat vůdčí roli mezi asijskými zeměmi a připravit cestu pro solidní oživení thajské ekonomiky v roce 2022.“

Podle Bank of Thailand a dalších oficiálních zdrojů měl „předcovidový“ turismus v zemi hodnotu asi 2,9 bilionu bahtů (96,5 miliardy USD) a dával práci 8,3 milionu lidí. Thajsko v roce 2019 navštívilo cca 39,7 milionu mezinárodních návštěvníků. V roce 2020 však počet příjezdů poklesl na 6,7 ​​milionu, což způsobilo, že o práci přišly 2-4 miliony lidí.

Autor

Nejnovější články z rubriky Asie

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více