Instagram Messenger API nově pro všechny firemní účty!

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Dlouho očekávaná novinka je tady. Na poslední červnové F8 Refresh konferenci Facebook informoval, že pro všechny firemní účty bude dostupný Instagram Messenger API.

Co to znamená? Komunikace a zodpovídání klientských dotazů bude možné prostřednictvím externích CRM systémů, což dříve šlo pouze v případě komunikace na Facebooku. Instagram API byla dostupná již od října 2020 v beta verzi pro vybranou skupinu značek. Nyní je to pro značky příležitost k zvýšení efektivnosti komunikace se zákazníky. A hlavně bude vše snadnější a dostupnější.

Výzkumy ukázaly, že 90 % uživatelů Instagramu sleduje alespoň jednu značku. 75 % uživatelů chce mít možnost značce poslat zprávu a 64 % preferuje komunikaci přes zprávy raději než přes e-mail nebo telefon.

Uživatelé Instagramu využívají Messenger pro navázání komunikace se značkami z různých důvodů. Nejrůznější dotazy, stížnosti, ale také pozitivní reakce a součástí je také messaging. Ať už v podobě reakcí na Stories nebo na zprávy (direct messages) je rostoucí potřeba komunikace nejenom ze strany uživatelů (skutečných i potenciálních zákazníků), ale také ze strany značek. Pro zvládnutí celé této palety komunikace je efektivní soustředit vše na jedno místo, aby značky mohly lépe komunikovat. API tak chce pomoci výše zmíněné zvládnout v rámci jedné platformy a na jednom místě.

Zdroj: Facebook / Messenger News Zdroj: Facebook / Messenger News

Iniciace API bude probíhat v několika vlnách. Aktuálně je plně aktivována pro účty s více než 10 000 a méně než 100 000 followerů. Na začátku července odstartovala druhá vlna pro účty v rozmezí 1 000 až 100 000 followerů. Na konci 3. čtvrtletí pak budou mít přístup k API všechny účty. Jaké jsou hlavní přínosy?

Zvýšení efektivity

Hlavním přínosem nové API je zejména časová úspora v komunikaci s vašimi zákazníky, kteří využívají Facebook i Instagram. Největší přínos je to pro značky, které musí zvládnout velké množství dotazů ze strany zákazníků, ale i pro menší přináší možnost lepšího přehledu o interakcích na jednom místě. Pokud je objem dotazů menší pak je možné vše stále vyřizovat například přes Facebook Inbox.

Podpora růstu prodejů

Při komunikaci se zákazníkem značky mohou rychleji reagovat na jejich dotazy, snadněji výrobky nebo i služby doporučit v rámci direct messages nebo přesměrovat na své webové stránky a podpořit tak přímý prodej.

Příkladem, který  Facebook uvádí, je kosmetická společnost Kiehl´s z Malajsie, které se díky implementaci API zvýšily leady o 30 % a konverze o 20 %.  Díky tomu, že budou mít uživatelé lepší zážitek z celkové komunikace se značkou, pak je to velká příležitost nejenom pro podporu růstu komunity, ale hlavě konečných prodejů.

Budování důvěry a loajality

Na sociálních sítích zákazníci oceňují rychlost reakce na své dotazy a dlouhé čekání na odpověď dokáže škodit. Pomocí Instagram Messenger API snadno připravíte automatické odpovědi, prostřednictvím kterých rychleji na dotazy od stávajících nebo i potenciálních zákazníků zareagovat. Díky tomu, že na dotazy bude vaše značka reagovat rychleji, je zde velký potenciál pro zvýšení loajality a spokojenosti se strany zákazníků. Zároveň, API takto nabízí velkou časovou úsporu, neboť pro snadnější dotazy připravíte odpovědi předem a ty složitější pak už může řešit člen vašeho týmu s větší péčí i detailem.

Zákaznická podpora není vždy ten nejsnadnější úkol, ale využívání efektivních nástrojů je výborným řešením, jak rychle zodpovědět dotazy zákazníků, spojit se s komunitou a zvýšit i návštěvnost webu. Věřím, že Instagram Messenger API bude ve výše uvedeném skvělým parťákem.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více
Foto: Letiště Praha

Letiště Praha nabere až 200 nových zaměstnanců 

Letiště Praha v letošním roce plánuje odbavit dvojnásobek cestujících oproti roku 2021.  S předpokládaným nárůstem provozu je pro zachování komfortu nutné navýšit počet spolupracovníků, a to až o 200 zaměstnanců a o desítky pracovníků na dlouhodobé brigády formou dohod mimo...

Číst více