Kam kráčíš, koupelno?

alt_text

Koncem roku je zvykem nejen rekapitulovat, ale i dívat se do budoucnosti. Není tomu jinak ani v oblasti hotelových pokojů. Různé průzkumy mezi zástupci generace Y velmi jasně napovídají směr, kterým se bude ubírat technické vybavení moderního hotelového pokoje. Zřejmě nebude chybět možnost měnit barvy osvětlení nebo bude muset být celý pokoj perfektně ozvučený, aby si host mohl plně vychutnat zvuk svého oblíbeného hudebního alba. Digitální, plně automatizovaný, ale přitom plně komfortní, takový bude hotelový pokoj budoucnosti. Jaká by však měla být hotelová koupelna?

Nad touto otázkou se zamyslel Zukunftsinstitut ve Frankfurtu, spolu s firmami Grohe a Villeroy Boch. Analýzou výsledků průzkumu u 1 100 respondentů, megatrendů i vývojem ve společnosti vznikla studie „ Koupelna 2034 jako středobod nového životního stylu“, která pracuje se čtyřmi vizemi:

 Ohleduplná koupelna znamená i přírodní materiály

Ohleduplná koupelna znamená i přírodní materiály

 

1. Multifunkčně mobilní koupelna

Koupelna by měla vyhovovat všem, a proto by se měla dát „nastavit“ na různé parametry. Nastavitelná by měla být nejen teplota místnosti a intenzita osvětlení, ale i výška umyvadla, vany i toalety. Někomu se líbí jako obložení mramor, dalšímu zase dřevo, někdo má rád růžovou, jiný zase upřednostňuje zemité tóny. V budoucnu už to nebude problém, pomocí různých projekcí se tato iluze bude moci v mžiku nastavit. Veškeré zařízení by ale mělo plnit i několik funkcí – sprcha by měla dávkovat šampon nebo mýdlo, či by se mohla stát i fénem nebo osoušečem těla, aby nebyly nutné ručníky. Hotelový host by si tak mohl nastavit své domácí koupelnové prostředí a cítit se v hotelu jako doma.

 Koupelnu lze do pokoje začlenit různými způsoby

Koupelnu lze do pokoje začlenit různými způsoby

 

2. Koupelna jako centrála pro monitorování zdraví

Více než polovina dotázaných vidí ve své koupelně v budoucnosti i místo, kde pro své zdraví něco bude dělat, a také jako místo, kde si svůj zdravotní stav i diagnostikuje. Proto zde budou měřeny vitální funkce, toaleta udělá rozbor moči, zubní kartáček zase ze slin zanalyzuje současný zdravotní stav. Internetové napojení na nejbližší lékárnu nebo zdravotní poradnu jen celý systém funkčně spojí. Stejně tak ihned doporučí nejbližší restauraci, kde podávají vhodná jídla. Vizualizace, různé informační ikony, ať už na zrcadlech, nebo na jiných plochách koupelny, budou hrát důležitou roli. Sci-fi není ani jakýsi osobní Avatar, který na obrazovce předcvičí individuálně nastavené cviky, dle váhy či diagnostikovaného zdravotního problému.

3. Ohleduplné koupelny

Požitek z koupele, ale přitom čisté svědomí vůči přírodě, to je hlavním mottem třetí futuris­tické vize. Ohleduplnost i zvyšující se náklady na energie a vodu donutí mnohé nově vybavit koupelny tak, aby se staly energeticky nezávislým místem, kde se ohřívá sluncem, využívá se dešťová nebo se znovu používá odpadní voda, rekuperuje teplo apod. Zelenou dostanou například toalety s vakuovým odsáváním, které ušetří mnoho vody. Zde bude kladen důraz i na používaný stavební materiál; již dnes je vyžadováno maximum v přírodním ­duchu – kámen, dřevo, kov.

 Takto by měla vypadat koupelna nahrazující lázně

Takto by měla vypadat koupelna nahrazující lázně

 

4. Koupelna jako malé lázně

V době, kdy stres a syndrom „vyhoření“ ohrožuje většinu populace, která je zapojena do pracovního procesu, přání 70 % respondentů, aby v budoucnu byla jejich koupelna malými lázněmi, vůbec nepřekvapuje. Masážní sprchy i vany s různými druhy vodoléčebných procedur, vůně, bylinkové páry, projekce přírodních krás na stěny nebo lekce jógy na zrcadlech, to vše by mělo být v roce 2036 standardem moderní i hotelové koupelny.

 V budoucnu nahradí tento výhled z koupelny virtuální realita  Již dnes se stává koupelna součástí hotelového pokoje
V budoucnu nahradí tento výhled
z koupelny virtuální realita
Již dnes se stává koupelna součástí
hotelového pokoje

 

Vize se možná stanou skutečností, nebo se vše vyvine trochu jinak, od každého požadavku něco, anebo doba přinese zcela nový trend. V každém případě i hotelová koupelna začíná být úplně jinak vnímána ze strany designerů, investorů i provozovatelů hotelů.

Foto: Design Hotel, Marriott Hotels, Duo Mo, Punta Cana Hotel, Kempinski

Nejnovější články z rubriky MICE

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Hana Krejbichová / Prague Convention Bureau

Zástupci kongresové Prahy si zvolili nové vedení

Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vrátí se k nám v roce 2023 běžný rytmus?

Rozhovor s Lenkou Žlebkovou, ředitelkou Kongresového centra Praha, byl domluvený více než týden, na klidnější dopoledne prvního březnového pátku. Světové události ale na dohody tohoto typu ohled jaksi neberou. Setkali jsme se nakonec o několik hodin později....

Číst více