Instagram: Jak využívat videa na této síti?

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Síla videí na Instagramu je téměř neomezená. Umí pomoci se zvýšením zaujetí vaším obsahem, propagovat vaše služby nebo výrobky, vzdělávat a vyprávět váš příběh.

Poslední studie ukazují, že až 54 % zákazníků chce od značek, které sledují, vidět jejich videa. Navíc videa jsou až o 38 % úspěšnější v míře zaujetí než standardní vizuály. Vaše sdělení bude pomocí videa komplexnější a sdělíte více a v kratším čase. Takže pokud chcete vylepšit svoji prezentaci na této síti, pak bez videí to nepůjde.

Jak ale připravit videa, která vás odliší od všech ostatních a přitáhnou pozornost vašeho publika? I na tyto otázky budeme v dnešním článku hledat odpověď. Než poodhalíme tajemství úspěchu videí, dovolím si udělat krátké shrnutí video formátů, které máme na Instagramu k dispozici.

Příspěvek ve feedu

První možností je standardní příspěvek ve feedu, kde můžete použít obrázek nebo video. To nahrajete ze své galerie nebo pro jeho nahrání využijete funkci, kterou Instagram nabízí. Do běžného příspěvku nahrajete video o max. délce 60s. Stejným způsobem zveřejníte i Boomerang nebo gif, které do této kategorie také patří.

K videu snadno přidáte různé filtry, lokaci, text nebo tagy a uživatelé mohou toto video lajkovat, komentovat, sdílet ve Stories nebo v přímých zprávách.  Výhodou u příspěvku ve feedu je možnost vytvoření carouselu a kombinování videí a statických vizuálů v jednom příspěvku.

Pro komunikaci se nabízí celá řada témat, mezi kterými se může objevit i oblíbené behind the scene. Inspirativní ukázkou je video hotelu Sheraton @sheratonhotels s nahlédnutím do jejich hotelové kuchyně.

IGTV (Instagram TV)

Dalším formátem je IGTV, který využijete u videí v časovém rozmezí 1 až 60 minut. Stejně jako u videí v příspěvku i tato videa musíte před zveřejněním připravit předem. Výhodou IGTV je možnost vytváření video sérií, kde například pozvete uživatele do hotelu, ukážete jednotlivé části atd. U IGTV videí je důležitý náhledový obrázek, protože právě on „přiměje“ uživatele, aby se při scrollování zastavili a video zhlédli. Všechna IGTV videa se po uploadu zobrazí v profilu v záložce s označení IGTV.

Zajímavým příkladem je One&Only Resorts @ooresorts, kde IGTV využívají komplexně pro představení hotelů, jednotlivých členů jejich týmu, ukáží vám gastronomii, kterou budeme mít příležitost u nich ochutnat a nebo vám představí, jak úžasně si čas v některém z jejich resortů opravdu užijete https://bit.ly/2QY2fYE.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený One&Only Resorts (@ooresorts)

Instagram Live

Třetí videomožností jsou Instagram Live, určená pro živé streamování. Díky covid-19 si Instagram Live videa získala velkou oblibu, protože umožnila propojení publika, které se setkávalo na různých online živých workshopech, rozhovorech a počet zhlédnutí na platformě se v období únor – březen 2020 zvýšil o 70 %.

Živá vysílání mohou trvat až 4 hodiny a vzájemně se mohou propojit 3 účty. Jakmile živé vysílání skončí, pak můžete video uložit v rámci IGTV nebo k němu máte přístup v archivu živých vysílání. V průběhu vysílání se v horním rohu obrazovky objeví celkový počet uživatelů, kteří živé vysílání sledují a mohou se svými komentáři zapojit do diskuze.

Reels

Reel jsou posledním videoformátem, který Instagram představil v roce 2020, a který je inspirovaný sociální sítí TikTok. Reels nabízí možnost vytváření videí o délce 15 – 30s, která mohou být doplněna hudbou, textovým sdělením, hashtagy a tagy. Jak na ně mohou uživatelé reagovat? Lajky, komentáři, sdílením ve svých Stories nebo v přímých zprávách.

Chtěli byste Reels vidět v praxi? Podívejte se na A Palace Hotel v Marrákeši @lamamouniamarrakech, který pravidelně využívá Reels pro představení svých služeb a také ochutnávku a inspiraci, co všechno u nich můžete prožít. https://bit.ly/2QYPmxS

Tři tipy na závěr

Kvalita obsahuvideo konkurence je na Instagramu veliká a uživatelé dnes již poznají kvalitní nebo nekvalitní obsah. Kvalita obsahu vede. Při vytváření videí se snažte svému publiku předat obsah, který bude rádo sdílet, komentovat nebo lajkovat.

Před vytvářením videí si určete, co má být cílem sdělení. Jak vám má pomoci? Má získat nové sledující? Nebo navázat hlubší vztah s těmi, které již máte? Či chcete zvýšit návštěvnost vašeho webu? Buďte co nejvíce specifičtí. Cíl, kterého chcete dosáhnout, pak ovlivní i tón vašeho sdělení.

Bez příběhů to nepůjde – příběhy jdou s lidstvem už od pomyslné kolébky a pokud chcete opravdu přitáhnout pozornost, pak je začněte vyprávět. Nezapomeňte ale na pravidlo tří. U každého příběhu začněte s úvodem, pak sdělte to hlavní a na závěr motivujte uživatele k akci (mohou komentovat, napsat přímou zprávu nebo je odkažte na link ve svém bio).

Jaká je ideální délka příběhu či videa? Snažte se je držet co nejkratší, protože publikum nemá tolik času pro sledování dlouhých telenovel. A Instagram to také ví. Proto jsou Instagram Stories max. 15s dlouhé, Reels do 30s a video posty nemohou být delší než 1 minuta. Pomyslnou výjimkou je IGTV, kde je délka o něco větší.

Parťáci příběhůve většině případů sledují uživatelé videa bez zvuku a titulky pomáhají s vyprávěním příběhu. Svůj feed procházíme při cestě do práce, o přestávce v zaměstnání nebo na místě, kde bychom zvukem rušili. Videa tak buď sledujeme bez zvuku, nebo je rychle přeskočíme, aby nerušila.

Titulky pomohou přitáhnout pozornost a předáte své sdělení. Navíc uživatele snadno zaujmete natolik, že si budou chtít video pustit znovu, ale se zvukem. I u titulků platí – keep it short and simple. Čím kratší a jednodušší, tím lépe. Uživatelé tak budou daleko snáz váš obsah konzumovat. Vždy je možnost titulky graficky ozvláštnit, abyste opravdu pobavili a zaujali.

Který video formát v komunikaci na Instagramu nejčastěji využíváte? Máte svého oblíbeného favorita? Těším se na vaše komentáře.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Zermatt Bergbahnen AG

Švýcarsko má první autonomní kabinovou lanovku

Při pátrání po zajímavých technologiích v oblasti turismu, které jsou jedním z hlavních zářijových témat, jsme narazili na první autonomní – tedy bezobslužnou – kabinovou lanovku, která od prosince loňského roku funguje v oblasti Zermattu. Vzhledem k tomu, že...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Srpen na Ruzyni: 700 tisíc pasažérů

Letištěm Václava Havla Praha prošlo v srpnu téměř 700 tisíc cestujících, což představuje meziroční nárůst o 102 procent. Nejčastějšími cíli byly tradiční dovolenkové destinace, hlavně Řecko, Itálie a Španělsko. Z konkrétních destinací však byl nejoblíbenější bulharský Burgas, kam se...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Letiště Praha letos odbaví 4 miliony lidí a skončí ve ztrátě

Pražské ruzyňské letiště by letos mělo podle odhadů odbavit asi čtyři miliony cestujících a společnost Letiště Praha zřejmě skončí ve ztrátě v řádu stovek milionů korun. Obnovování provozu je zatím pomalejší než u některých srovnatelných letišť v Evropě. Přesto...

Číst více