Deset let úsilí o spolupráci

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava oslavila letos v červnu desetileté jubileum. Od vzniku v červnu 2006 je v činnosti centrály spolupráce základní podmínkou rozvoje cestovního ruchu. Proto byly spolupráce, sdílení zkušeností a inspirace hlavním obsahem setkání, které se uskutečnilo v Best Western Hotelu International 23. května.

Pozvání přijali představitelé Jihomoravského kraje a města Brna, Svazu obchodu a cestovního ruchu, Fóra cestovního ruchu ČR a dalších partnerských organizací, špičkových turistických cílů, turistických informačních center jihomoravských měst a oblastí a dalších spolupracujících subjektů.

Záštitu nad setkáním převzal hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek, ale nemohl se zúčastnit osobně, tak alespoň zaslal vzkaz:

„Velmi si cením úsilí a snahy všech lidí, kteří se po celou dobu vaší existence podílejí a podíleli na rozvoj cestovního ruchu na jižní Moravě s důrazem na maximální využití turistického potenciálu, kterým náš region disponuje.

V této souvislosti mě těší, že mohu vámi pořádnou akci podpořit svojí osobní záštitou hejtmana Jihomoravského kraje.

 Konferenci moderoval a otázky panelistům kladl Milan Pavelka, odborník v oblasti marketingu v cestovním ruchu
Konferenci moderoval a otázky panelistům kladl Milan Pavelka, odborník v oblasti marketingu v cestovním ruchu

Od roku 2008 do loňska má Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava na svém kontě 16 ocenění v celostátních i mezinárodních soutěžích a ředitelka Zuzana Vojtová získala v roce 2012 titul Osobnost cestovního ruchu.

 
Vážená paní ředitelko, věřím, že vaše setkání bude nejen příležitostí k ohlédnutí a rekapitulaci činnosti vaší organizace v uplynulých 10 letech, ale také povzbuzením v další práci vás všech.

Závěrem mi dovolte, abych vám poděkoval za práci, kterou jste přispěla a přispíváte k propagaci Jihomoravského kraje.“

V prvním bloku panelové diskuse hovořili představitelé zakládajících organizací:

  • Helena Pískovská, čestná prezidentka SOCR, která stála u založení CCRJM,
  • za Jihomoravský kraj Václav Božek, radní pro cestovní ruch a rozvoj JMK,
  • za statutární město Brno Michal Jelínek,
  • Zuzana Vojtová, ředitelka CCRJM.

 
Člen rady Jihomoravského kraje Václav Božek zdůraznil, že za uplynulých deset let se práce Centrály významnou měrou podílela na úspěšném rozvoji cestovního ruchu v kraji, který si již několik let stabilně drží pozici nejnavštěvovanějšího kraje České republiky.

Ve druhém diskusním bloku na téma aktuální výzvy a inspirace se o své zkušenosti podělili:

  • Nora Dolanská, ředitelka Prague City Tourism,
  • Viliam Sivek, generální ředitel SIVEK HOTELS, předseda ACK ČR, předseda FÓRA CR ČR,
  • Marcela Koňáková, ředitelka Turistického informačního centra Mikulov,
  • Martin Šauer, přednášející, Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, katedra regionální ekonomie a správy.

 
V otázkách a odpovědích zaznělo mnoho zajímavých a inspirujících názorů na rozvoj spolupráce především mezi veřejným a soukromým sektorem. Témata se dotýkala také budování destinačního managementu, forem, metod a nástrojů propagace turistických regionů i jednotlivých cílů, využití moderních informačních technologií a dalších námětů pro rozvoj tohoto významného sektoru národního hospodářství.

Text: Eva Frindtová
Foto: archiv CCRJM

www.jizni-morava.cz  
www.jizni-morava.info  


Podstatné milníky 10 let činnosti Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava a její práci v číslech zmínila v moderovaném rozhovoru Zuzana Vojtová, ředitelka CCRJM.

 Zuzana Vojtová Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava pracuje od začátku jako zájmové sdružení právnických osob na bázi neziskové organizace, podporující lepší podnikatelské prostředí a nabízející bezplatnou spolupráci a podporu partnerům v cestovním ruchu. Organizuje vzdělávání i osvětové aktivity, buduje značku destinace, propaguje ji na domácích i zahraničních veletrzích a prezentacích, pořádá poznávací cesty pro zástupce médií a cestovních kanceláří z tuzemska i ze zahraničí. Prostředky, které dostává formou členských příspěvků od svých zakladatelů – Jihomoravského kraje (od 3 do 8 milionů korun ročně) a města Brna (2 miliony ročně), pokrývají především provozní náklady organizace, zaměstnávající celkem sedm osob včetně pracovnice zajišťující chod Turistického informačního centra v Radnické ulici v Brně.

Na další marketingové a vzdělávací aktivity získává sdružení prostředky projektovou činností. Ty představují přibližně 75 procent každoročních výdajů centrály. V letech 2006–2016 získala Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava z externích zdrojů (ROP JV, OPVK, OPSS SR-ČR, EÚS ČR-Rakousko, Evropská komise, individuální dotace JMK a Vinařský fond ČR) téměř 145 milionů korun na financování svých projektů, zaměřených na podporu rozvoje turistiky a zlepšování kvality služeb. Malý kolektiv centrály realizoval již 30 projektů, další projekt je nyní v realizaci, jeden čeká na schválení a další čtyři jsou připravovány.

Samostatným okruhem činností je rozvoj incentivní turistiky, která je pro město Brno i celý Jihomoravský region mimořádně důležitá. Pod značkou Moravia Convention Bureau soustřeďuje kompletní nabídku kongresových prostor a servisu pro firmy a agentury, pořádající firemní a kongresové akce.

Kromě pestré palety propagačních tiskovin, které vydává (za deset let to bylo 86 katalogů, map, učebních textů, pohlednic, skládaček atd.), prezentuje centrála jižní Moravu na jedenácti tematických webových stranách. Vytvořila také publikační portál South Moravia, který sdružuje všechny vytvořené mobilní aplikace CCRJM a prověřené aplikace jejích partnerů. Region a jeho přitažlivé cíle prezentovala centrála na 17 tuzemských a 57 zahraničních veletrzích cestovního ruchu. Každoročně pořádá desítky press a fam tripů – poznávacích cest pro novináře a zástupce cestovních kanceláří z České republiky i ze zahraničí. Jen v loňském roce během 28 takových poznávacích cest přijeli do kraje hosté z Brazílie, ČR, Číny, Filipín, Francie, Itálie, Izraele, Jižní Koreje, Nizozemska, Německa, Rakouska, Španělska a USA.

www.jizni-morava.cz

 

 

 

 

 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více