×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

David Šťastný: Chceme být nejlepší turistickou oblastí v Evropě

O měření efektivity marketingových aktivit organizace destinačního managementu Českobudě­jovicko-Hlubocko jsme hovořili s jejím předsedou Davidem Šťastným. Řeč byla zejména o nástrojích, které společnost využívá.

Jak jste spokojen s fungováním cestovního ruchu v turistické oblasti Budějovicko, resp. s přínosy, které destinace přináší turistům a subjektům cestovního ruchu?

 Myslím, že jsme za poslední tři roky udělali hodně práce. Snažili jsme se postavit destinaci na pevných základech, které zajistí její dlouhodobý rozvoj. Už nejsme pouze subjekt zajišťující prezentaci turistických cílů a subjektů cestovního ruchu. Snažíme se rozvíjet 5 základních pilířů, které jsou pro nás důležité (marketingová podpora, mediální obsah, investice, obchodní tým – eventy a vzdělávání). Chceme být nejlepší turistickou oblastí v Evropě, proto sledujeme celosvětové trendy a neustále řešíme efektivitu a automatizaci našich vnitřních procesů. Z tohoto důvodu jsme schopni pracovat v úzkém, ale efektivním pracovním týmu. Nejlepší měřítko spokojenosti u subjektů cestovního ruchu je jejich obsazenost. U návštěvníků pestrost a kvalita služeb. V rámci destinace se snažíme tyto indikátory sledovat a zlepšovat.

Jakým způsobem měříte své cíle? Jaké konkrétní nástroje používáte a v čem tkví jejich výhoda?

Cíle se snažíme měřit dle jednotlivých pilířů, které jsme si stanovili. Pro marketingovou podporu využíváme analytický software GAS (GOOD ANALYTICAL SYSTEM), pomocí kterého měříme a vyhodnocujeme aktivity v on-line prostředí. Umožňuje nám sledovat a vyhodnocovat kompletní on-line svět naší destinace či našich partnerů. Zároveň nám hlídá nastavené cíle, správu finančních prostředků a připravuje přehledné výstupy pro všechny naše subjekty. Systém vznikl ve spolupráci s naší destinací, a reflektuje tak aktuální potřeby v cestovním ruchu a neustále se pracuje na jeho vývoji.

Dalším důležitým nástrojem, který nám ulehčuje práci, je fotobanka PHOTOPICK. Každoročně jsme se probírali tisíci fotografií a nemohli jsme najít tu pravou. Díky unikátní fotobance, ve které se vyhledává pomocí štítků, barevnosti, poměru stran, licence, velikosti apod., jsme schopni najít potřebnou fotografii během několika sekund.

Zároveň se snažíme naši práci promítnout do finančních přínosů. V letošním roce chceme automatizovat i ostatní pilíře a implementovat je do našich profesních stránek www.cb-hl.cz. Zde budou moci všichni vidět výsledky naší práce a reálné přínosy destinace.

Současným tématem cestovního ruchu jsou poplatky z pobytu. Pokud se nemýlím, ve vaší destinaci byla pro letošní rok stanovena sazba 15 korun, pro příští rok se počítá s 25 korunami. Není to pro destinaci vašeho typu málo?

Výše poplatků byly velkým tématem setkání subjektů cestovního ruchu. To pořádáme pravidelně koncem listopadu v Českých Budějovicích pro celou turistickou oblast Budějovicka. A nejvíce ubytovatelů je z Hluboké nad Vltavou, a právě z Českých Budějovic. Na základě diskusí jsme došli k závěru, že nechceme ubytovatele zatížit vysokým poplatkem v době, kdy mají již zasmluvněné zájezdy na tento rok. Zároveň jsme se shodli, že by poplatek neměl být zahrnut do ceny ubytování. Chceme fungovat jako jeden tým. Nikdo by neměl být zvýhodněn či znevýhodněn na základě zobrazené ceny ubytování. Myslím, že výše poplatku je nastavena dobře. Důležité pro nás bude, aby poplatek platil každý ubytovatel. Výši poplatků sledujeme také prostřednictvím analytického softwaru GAS a každoročně je vyhodnocujeme. Zvýšení poplatků by v příštím roce mělo zajistit dostatečné finanční prostředky do městských rozpočtů. Naší snahou bude přesvědčit města, aby finanční prostředky využily k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v naší oblasti.

Jsou přínosy cestovního ruchu pro destinaci obecně chápány, nebo narážíte i na nepochopení?

Je to o neustálé komunikaci, prezentování dosažených výsledků a přínosů cestovního ruchu. Vždy je potřeba najít rovnováhu mezi cestovním ruchem a spokojeností rezidentů. Většina služeb, které všichni využíváme, a fungují, jsou zde právě díky cestovnímu ruchu.

Foto: Českobudějovicko-Hlubocko


Co je systém GAS?

Český analytický software, který přehledně a efektivně zpracovává a vyhodnocuje data on-line marketingu. Slouží jako podklad pro rozhodování, nastavení kampaní a vyhodnocování vložených finančních prostředků. Analyzuje finanční prostředky investované do digitálního marketingu. Benefitem je také automatické generování komplexního reportu ve vizuálně poutavém formátu, který je možné následně rozeslat či prezentovat. Není tedy nutné analyzovat jednotlivé nástroje on-line marketingu, a poté vytvářet složité grafy a tabulky. Systém automaticky přenáší data z platforem Facebook, Instagram, Google Ads, Google Analytics, YouTube a Sklik. Tím jsou všechny nástroje a data z nich dostupné na jednom místě, v ucelené podobě a on-line. Zároveň systém načte data až 2 roky zpětně a ty pak uchovává po dobu trvání předplatného.

www.gas-online.cz

 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vinaři z Němčiček zvou na festival vín

Přesně za týden otevřou vinaři z jihomoravské obce Němčičky své sklepy, aby přivítali hosty prvního Zimního festivalu vína.

Číst více
Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více