Zájem o značku Svatomartinské víno letos poklesl

O značku Svatomartinské víno se letos zatím uchází o 30 procent méně vinařství než loni, také přihlášených vzorků je o pětinu méně. Informoval o tom v tiskové zprávě Vinařský fond po prvním kole hodnocení vín, která o značku Svatomartinské letos usilují.

O značku Svatomartinské víno se letos uchází o 30 % méně vinařů

Do prvního kola hodnocení, které se uskutečnilo na konci minulého týdne ve Valticích, přihlásilo 56 vinařských firem 259 vzorků, uspělo 234 vín. Při bodování musí víno získat aspoň 80 bodů z celkových 100 bodů. Hodnotí se čistota vína, barva, vůně, chuť a celkový dojem.

Na konci tohoto týdne se uskuteční druhé kolo hodnocení, po něm budou jasné definitivní počty Svatomartinských vín. Loni známku ve dvou kolech získalo 97 vinařství, která nabízela 366 druhů těchto vín. Na trh šly přibližně dva miliony lahví Svatomartinského vína. 

Pro letošní rok Vinařský fond očekává pokles počtu lahví na trhu, po prvním kole hodnocení očekává, že by to mohlo být 1,75 milionu lahví.

Důvodem nižšího zájmu o značku Svatomartinské je uzavření restaurací i rušení tradičních svatomartinských akcí kvůli opatřením proti šíření koronaviru. Zejména menší vinařství, která se na gastronomii a prodej na kulturních akcí zaměřují, tak přišla o hlavní prodejní kanály. Vyrobit letos Svatomartinské víno se tak vyplatí jen těm vinařstvím, která mají odbyt zajištěný – například v supermarketech nebo prostřednictvím internetových obchodů.

Značka Svatomartinské byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 je jejím vlastníkem Vinařský fond, který ochrannou známku každoročně propůjčuje vinařům.

Kromě Svatomartinských jsou ale na trhu i další mladá vína z letošních hroznů. Nabízí je například Vinařství Lahofer, Vinařství Waldberg, Vinařství Hanzel, ale také Chateau Valtice. Vinařství v jejich názvu většinou používají právě slovo mladý nebo mladá.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Gastro

Foto: Shutterstock.com

Co znamená volební výsledek pro cestovní ruch?

Pokud jste se při rozhodování o tom, komu ve volbách dát svůj hlas, řídili tím, co jednotlivé strany plánovaly v oblasti cestovního ruchu, máte zřejmě o budoucnosti oboru určitou představu. Jestliže jste ale volili podle jiných kritérií, projděte...

Číst více
Foto: PVA

FOR GASTRO & HOTEL poradí s technologiemi, vybavením i surovinami

Mezinárodní veletrh hotelového a restauračního zařízení, potravinářství a gastronomie FOR GASTRO & HOTEL pomůže podnikatelům v oblasti HoReCa již ve dnech 7. až 9. října. Nejvýznamnější značky oboru budou prezentovat své novinky v PVA EXPO PRAHA již pojedenácté. Jaké zajímavosti veletrh,...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Chystá se další rána pro restaurace?

Ministerstvo zdravotnictví naznačilo, že by v závěru tohoto týdne mohlo v reakci na rostoucí počty nakažených covidem-19 opět zpřísnit některá hygienická opatření. Ve hře je mimo jiné úprava režimu pro vstup do restaurací.

Číst více