×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Vánoční večírek plánuje více než polovina českých firem

Foto: Shutterstock.com Vánoční večírek letos plánuje víc než polovina firem v Praze a středních Čechách Foto: Shutterstock.com

Již za pár dní se rozběhne sezona předvánočních firemních večírků. A to i navzdory pandemii covidu-19. Vyplývá to alespoň z říjnového průzkumu, který pro pražský hotel Marriott provedla výzkumná agentura Ipsos. Výsledky říkají, že předvánoční setkání chce pro své zaměstnance zorganizovat polovina českých zaměstnavatelů v Praze a středních Čechách.

Průzkum podle svých zadavatelů potvrdil, že firemní předvánoční setkání se vrací do své tradiční podoby, kterou byli zaměstnavatelé nuceni v důsledku pandemie během loňského roku opustit, a často tak přistupovali k alternativám v podobě různých online setkání. „Můžeme potvrdit, že firemní akce se opět ve zvýšené míře vrací, což je optimistická zpráva nejen pro nás, hoteliéry, ale i pro restaurace, agentury a další subjekty působící v cestovním ruchu a gastronomii. Evidujeme i zvýšený zájem o pořádání vánočních setkání, ať už ve formě velkých vánočních večírků, tak i komornějších oslav pracovních týmů třeba u sváteční večeře,“ říká Štěpán Malý, obchodní a marketingový ředitel pražského hotelu Marriott, a vysvětlil, že průzkum proběhl v Praze a Středočeském kraji na reprezentativním vzorku zaměstnanců firem o 50 a více zaměstnancích.

Většina vánočních večírků se odvíjí od zaměření a velikosti dané společnosti. Většina českých firem (53,7 %) prý neplánuje žádné konkrétní tematické pojetí večírku, a pokud ano, upřednostňují především tradici českých Vánoc (25,5 %). Ve firmách se také dodržují anglosaské tradice nebo se téma večírku odvíjí podle mateřské země dané společnosti.

Vánoční večírek představuje také skvělou příležitost pro upevnění vztahů v rámci firmy, a to zejména pro firemní nováčky, kteří tak mají jedinečnou příležitost k neformálnímu poznání svých kolegů. Na tento fakt také poukazuje průzkum pražského hotelu Marriott, podle kterého se právě na mimopracovní setkání s kolegy těší více než jedna třetina (33,7 %) zaměstnanců. Největší oblibě se tato setkání těší u lidí ve věku 54-65 let (36,3 %), dále pak u mladší generace ve věku 27-35 let (35,9 %).

Další neodmyslitelnou součástí vánočního večírku je také dostatek dobrého pití a jídla, což potvrzuje 20,4 % respondentů výzkumu, přičemž jsou to právě muži ve věku 27-35 let, kteří se na vánoční speciality těší nejvíce. Mladší ženy (ve věku 18-26 let) kromě dobrého jídla a pití ocení také dobře naplánovanou zábavu a na rozdíl od mužů, kteří preferují odměny v podobě vánočních prémií, se těší na vánoční dárek od své firmy.

Večírky, které se dříve obvykle konaly přímo ve firmách, se v posledních letech stále častěji přesouvají do restaurací a hotelů. Ty samozřejmě této poptávce rády vycházejí vstříc. „Pro letošní sezónu jsme připravili sérii oblíbených adventních a vánočních brunchů s doprovodným programem, slavnostní vánoční večeři a na závěr roku nebude chybět velkolepá silvestrovská party,“ vysvětluje Štěpán Malý a dodává, že hotel pro firemní klienty připravil i několik variant vánočních balíčků, ze kterých si mohou vybrat. „Od tradiční velké vánoční party s bohatým bufetem a DJ, přes neformální vánoční recepci s kanapkami a výběrem drinků, která se hodí pro menší pracovní týmy, až po komornější sváteční večeři, kterou volí třeba manažerské týmy. K dispozici jsou nově zrekonstruované konferenční prostory i atraktivní kulisa restaurace a baru The Artisan,“ dodává Štěpán Malý.

Nejnovější články z rubriky Data/Analýzy

Foto: Shutterstock.com

Cestovní ruch ve Vídni byl loni na 28 procentech úrovně před krizí

Poklesem zájmu v důsledku protipandemických opatření netrpí zdaleka jen tak často omílaná Praha, ale i řada dalších evropských měst. Například v rakouské metropoli dosáhnul loni turismus jen 28 procent předkrizových hodnot. Počet přenocování se ale proti předchozímu roku...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Japonsko hlásí rekordní pokles mezinárodních příjezdů

Počet zahraničních turistů v Japonsku klesl loni na 245 900, což bylo nejméně od roku 1964, odkdy se tento údaj sleduje. Meziročně se jejich počet snížil o rekordních 94 procent, ve srovnání s rokem 2019, tedy s dobou před pandemií...

Číst více
Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více