V Praze jako doma: letos zapojeno 250 hotelů

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Ve čtvrtek 1. července odstartoval druhý ročník kampaně V Praze jako doma, která má slevami nalákat turisty do hlavního města. Letos se do ní zapojilo 250 hotelů, což je meziročně méně. Připojilo se také 60 muzeí, galerií a dalších památek, tedy stejně jako loni. Oproti loňskému létu však přibylo takzvané živé umění. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí Prague City Tourism (PCT) Klára Malá.

Princip kampaně zůstává stejný – turisté budou za každou noc strávenou v některém ze zapojených hotelů dostávat speciální vouchery, na jejichž základě obdrží slevy či volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo zoologické zahrady.

Oproti loňsku sice počet hotelů poklesl, ještě ale není konečný. Další ubytovací zařízení se mohou připojit i v průběhu prázdnin. „Loni to bylo přes 400 ubytovacích zařízení, letos se ale mohou hotely stále hlásit. Co se týká památek a kulturních institucí, tak letos je to obdobné, 60 zajímavých pražských turistických míst,“ uvedla Malá. Mezi památkami a dalšími atrakcemi, na které turisté dostanou slevu, jsou například pražské věže, tedy Petřínská rozhledna s bludištěm, Staroměstská radnice, mostecké věže Karlova mostu a další. Zapojeny jsou rovněž Národní muzeum, Muzeum hlavního města, Galerie hlavního města nebo zoologická a botanická zahrada v Troji. Lidé se mohu se slevou vydat i do Království železnic nebo Muzea Karla Zemana, uvedla ČTK.

Oproti loňsku je novinkou zapojení akcí s živým uměním. To se týká třeba šapitó s Cirkem La Putyka a dalšími, Letních shakespearovských slavností, Letní scény Divadla Ungelt nebo Divadla Karlín v Letňanech. Druhou novinkou je letos provoz okružní turistické tramvaje číslo 42.

Ohlédnutí za loňským ročníkem

V roce 2020 přilákal program V Praze jako doma na 73 000 návštěvníků, kteří v hlavním městě strávili průměrně 3,2 noci. Meziročně vzrostl počet tuzemských návštěvníků. Turisté utratili přes 220 milionů korun. Do programu se zapojilo na 400 hotelů či penzionů, přes 60 památek a kulturních zařízení. Magistrát loni vložil do kampaně 121 milionů korun. Z nich městu PCT vrátila 50 milionů, které budou využity letos.

Důraz na bezpečí

Z celkového počtu letos přihlášených hotelů jich 56 nese označení Stay safe. Stejnojmenný projekt vznikl v loňském roce z iniciativy Asociace hotelů a restaurací ČR, která tak reagovala na zvýšené nároky na ochranu zdraví turistů i pracovníků v cestovním ruchu způsobené pandemickou situací covid-19. Cílem iniciativy je hostům představit a zároveň zaručit bezpečnou návštěvu jak hotelů, tak restaurací nejen v Praze. „Velmi vítám tuto aktivitu Asociace hotelů a restaurací ČR, která zvyšuje motivaci turistů pro návštěvu naší metropole. Chceme, aby Praha patřila mezi bezpečná města a to i z hlediska pandemie, a dodržování standardů Stay Safe k tomu může rovněž přispět,“ říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.

Hotely i restaurace garantují dodržování tzv. desatera pravidel bezpečného provozu, které kromě roušek, dezinfekce či dodržování bezpečných vzdáleností zahrnuje například i pravidla pro skladování potravin, mytí nádobí či manipulaci s prádlem. Samozřejmostí je pak zavedení standardů prevence a postupů v případě podezření z onemocnění nebo prokázání výskytu onemocnění v ubytovacím zařízení. Projekt se zaměřuje také na pravidelné školení personálu.

„Jsme v první řadě velmi rádi, že můžeme spolupracovat na obnovení programu V Praze jako doma, jehož smyslem je oživit zájem domácích i zahraničních turistů o naše hlavní město. Bezpečnost byla vždy jednou z priorit pro turisty a Praha byla dlouhodobě velmi bezpečnou destinací. Z tohoto důvodu jsme také vytvořili program, který reflektuje současné problémy cestovního ruchu a garantuje zákazníkovi, že naše služby jsou skutečně bezpečné a pod maximální hygienickou kontrolou,“ říká prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek a dále uvádí, že se hosté s programem seznámí díky značce Stay Safe, kterou publikují zapojené hotely na svých webových stránkách a v online komunikaci se zákazníky.

„Jsme si vědomi toho, že pandemická situace je i nadále citlivá, a proto oceňujeme, že některé hotely zapojené do programu V Praze jako doma splňují podmínky projektu Stay Safe. Návštěvníci se proto nemusí bát do metropole přijet a během léta využít benefity, které jsme pro ně v rámci programu připravili,” uzavírá Jana Adamcová, členka představenstva Prague City Tourism.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Kvíz: Poznejte Česko – 5 tipů, které vám zpříjemní dovolenou

Jak dobře znáte Čechy a Moravu? Vyzkoušejte si náš kvíz! Nebojte se, není to nic těžkého. Správnou odpověď najdete vždy v nápovědě (článku) u každé otázky a po zodpovězení všech otázek v kvízu si můžete v klidu projít všechny odpovědi. Přejeme...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysoká návštěvnost hradů i zoo v Olomouckém kraji

Správci památek v Olomouckém kraji si zatím pochvalují prázdninovou návštěvnost, kterou pomáhá zvyšovat příznivé počasí i vyšší počet lidí trávicích letní dovolenou v ČR. Spokojeno je s počtem návštěvníků také vedení zoologické zahrady na Svatém Kopečku, která je nejnavštěvovanějším...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Nárůst poptávky u rezervačních portálů

Rezervační portály u domácích pobytů v současné době zaznamenávají až extrémní nárůst poptávky. Například Slevomat o uplynulém víkendu evidoval oproti předchozím letům trojnásobný zájem o ubytování, portál Hotel.cz pak v posledním červencovém týdnu zaznamenal nejvyšší návštěvnost a počet telefonických rezervací za...

Číst více