×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Návštěvníci Staroměstské radnice mají o slevy zájem

Staroměstskou radnici letos v červenci navštívilo 13 685 lidí, což bylo téměř o 80 procent méně než v předchozím roce. Důvodem je úbytek zahraničních turistů v metropoli, způsobený koronavirovou pandemií. Zájem je o slevové akce na vstupné, uvedla mluvčí Prague City Tourism Klára Malá.

Staroměstskou radnici letos v červenci navštívilo 13 685 lidí, což bylo téměř o 80 procent méně než v předchozím roce

„Před koronakrizí navštívilo Staroměstskou radnici i 2500 lidí denně, nyní je to kolem 500 osob,“ doplnila Malá. Dodala, že podstatná část z nich v prvním prázdninovém měsíci využila vstupu zdarma v kampani V Praze jako doma. Volného vstupu na prohlídku radnice podle mluvčí využilo v červenci 3332 turistů. Zájem byl také o slevu 50 procent na vstupné po předložení Lítačky. Poloviční vstupné díky akci pražského magistrátu v červenci zaplatilo 1248 osob.

Na návštěvnosti se odrazilo i nucené uzavření památky kvůli bezpečnostním nařízení vlády. Od ledna do konce července zaplatilo za prohlídku gotické věže, historických sálů a podzemí radnice na Staroměstském náměstí 104 458 zájemců. Za stejné období v loňském roce jich bylo více než trojnásobek.

Staroměstská radnice je pro zájemce o prohlídku otevřena celoročně. Vstupné pro dospělou osobu činí bez slevy 250 korun, za mobilní vstupenku zájemce zaplatí 210 korun. Expozice jsou umístěné v Brožíkově a Jiříkově historickém sále, v gotické kapli a v románsko-gotickém podzemí radnice.

V rámci kampaně V Praze jako doma Praha každému návštěvníkovi, který do města přijede a ubytuje se v hotelu déle než na jednu noc, poskytuje benefitní body. Ty turisté mohou vyčerpat například v kulturních zařízení. Systém funguje od 1. července a jeho konec je zatím naplánován na letošní 30. září.

Slevu 50 procent na vstupném na Staroměstskou radnici mohou držitelé Lítačky čerpat od 1. července do 31. srpna. Cílem iniciativy magistrátu a Prague City Tourism je symbolicky poděkovat obyvatelům Prahy za pomoc a obětavost v souvislosti s koronavirovou krizí.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více