×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Uspokojí náročné turisty hory?

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Královéhradecký kraj se může chlubit mnohým. Turisty do něj lákají nejen taková místa jako Krkonošský národní park s nejvyšší horou České republiky Sněžkou nebo pramenem největší české řeky Labe, ale třeba i unikátní barokní komplex bývalých lázní Hospitál Kuks. Nemluvě o desítkách překrásných hradů, zámků a dalších památek. Má však infrastrukturu na to, aby mohl zaujmout náročné turisty?

Odpověď na tuto otázku není zcela jednoduché nalézt. Kraj totiž tomuto segmentu doposud nevěnoval speciální míru pozornosti. „Ani v aktuálním konceptu komunikace necílíme konkrétně na náročnější klientelu. Spíše chceme zvýšit povědomí o méně známých místech a podpořit cestování mimo sezonu, například během prodloužených víkendů,“ vysvětlil ředitel v září nově založené Centrály cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Lukáš Voltr.

Co za tím stojí?

Důvodů, proč že se kraj marketingovému cílení na bonitní klientelu příliš nevěnuje, je hned několik. „Nedisponujeme až na výjimky dostatečnou infrastrukturou, která by náročné turisty uspokojila,“ zmínila například případ turistické oblasti Hradecko za jeho destinační management Daniela Manďáková z Turistického informačního centra Hradec Králové. Druhým důvodem pak je, že destinační management nezaznamenal nijak velkou či opakovanou poptávku bonitní klientely po trávení volného času přímo v Hradci Králové či na Hradecku. S jednou zásadní výjimkou. „Tou je samozřejmě kongresový a incentivní turismus, který je propojen s bonitní klientelou poměrně úzce. V Hradci Králové je díky zázemí několika větších kongresových objektů a existenci vysokých škol i fakultní nemocnice s řadou klinik, které organizují vědecké konference a kongresy, kongresový turismus poměrně oblíbeným segmentem cestovního ruchu,“ dodala.

Jde to…

Přestože by to mohlo působit, že si náročná klientela na své v kraji nepřijde, není tomu tak. Jen se musí vydat spíše mimo města – do hor. Zde je minimálně hotelová nabídka velmi uspokojivá. A to přesto, že jsou očekávání hostů rok od roku vyšší i komplexnější. „S nabídkou hezkého ubytování s kvalitním úklidem za rozumnou cenu dnes těžko uspějete. Je třeba nabízet skvělý servis na recepci i v hotelové restauraci. Personál musí být nápomocný, příjemný a dobře motivovaný. V rámci ubytování je potřeba se zaměřit například na kvalitu matrací, kvalitní ložní prádlo, maximální vybavenost pokoje a precizní úklid. V poslední době výrazně narostl počet ubytovaných se psy,“ popsala konkrétní příklady Patricie Linek Honslová, která má na starosti marketing v unikátním hotelovém komplexu PECR – Apartments hotel. Přibližně polovinu hostů přitom tvoří tuzemští návštěvníci, ze zahraničí jej pak nejčastěji vyhledávají cestovatelé z Polska, Německa a Holandska.

Toto rozložení se v návaznosti na pandemii koronaviru v posledních měsících poněkud přelilo na stranu domácích turistů. To však nijak neovlivnilo dlouhodobou strategii hotelového komplexu, který těží ze skvělé lokace přímo v centru Pece pod Sněžkou. „Máme také velmi motivovaný tým recepčních, pokojských a personálu v restauraci, který si dobře uvědomuje, že u nás host tráví svůj volný čas a očekává, že bude o něj náležitě postaráno. Cílem nás všech je, aby se k nám hosté vraceli a doporučovali nás svým známým,“ popsala dále Patricie Linek Honslová. Personál hotelu proto pravidelně hostům pomáhá se zajištěním speciální stravy, permanentek na lanovky či s plánováním výletů po okolí. Přání, která by je dnes překvapila, již není mnoho. „Požadavky hostů se jen tak překvapit nedáme. Naším klíčovým benefitem je velikost a vybavenost apartmánů, jejichž součástí jsou plně vybavené kuchyňské kouty. Každý apartmán je vždy precizně uklizený a v současnosti využíváme ozonátorů, které spolehlivě dezinfikují pokoj pro další hosty,“ přiblížila nabídku hotelů jejich marketingová manažerka. Jak je tedy vidět, v Peci pod Sněžkou se o svou budoucnost ubytovací zařízení bát nemusejí a bonitní klientela zde může uspokojit všechny své touhy a přání.

Na zahraničí se nezapomíná

I když během letošní letní sezony mířili do kraje kvůli aktuální situaci především domácí turisté, v zimě už krajská centrála doufá v návrat i návštěvníků z okolních států. V připravované on-line zimní kampani bude proto cílit krom rezidentů i na hosty z Polska, Německa a Slovenska, kterých do kraje jezdí nejvíce. „V komunikaci navážeme na agenturu CzechTourism v tématu hradů a zámků, kterých je v Královéhradeckém kraji několik. Prezentovat budeme především ty nejznámější – zámky na Orlici, zámek Dětenice, zámek Staré hrady či hrad Kost,“ doplnil ředitel Centrály cestovního ruchu Královéhradeckého kraje aktuální plány.

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více