Uspokojí náročné turisty hory?

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Královéhradecký kraj se může chlubit mnohým. Turisty do něj lákají nejen taková místa jako Krkonošský národní park s nejvyšší horou České republiky Sněžkou nebo pramenem největší české řeky Labe, ale třeba i unikátní barokní komplex bývalých lázní Hospitál Kuks. Nemluvě o desítkách překrásných hradů, zámků a dalších památek. Má však infrastrukturu na to, aby mohl zaujmout náročné turisty?

Odpověď na tuto otázku není zcela jednoduché nalézt. Kraj totiž tomuto segmentu doposud nevěnoval speciální míru pozornosti. „Ani v aktuálním konceptu komunikace necílíme konkrétně na náročnější klientelu. Spíše chceme zvýšit povědomí o méně známých místech a podpořit cestování mimo sezonu, například během prodloužených víkendů,“ vysvětlil ředitel v září nově založené Centrály cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Lukáš Voltr.

Co za tím stojí?

Důvodů, proč že se kraj marketingovému cílení na bonitní klientelu příliš nevěnuje, je hned několik. „Nedisponujeme až na výjimky dostatečnou infrastrukturou, která by náročné turisty uspokojila,“ zmínila například případ turistické oblasti Hradecko za jeho destinační management Daniela Manďáková z Turistického informačního centra Hradec Králové. Druhým důvodem pak je, že destinační management nezaznamenal nijak velkou či opakovanou poptávku bonitní klientely po trávení volného času přímo v Hradci Králové či na Hradecku. S jednou zásadní výjimkou. „Tou je samozřejmě kongresový a incentivní turismus, který je propojen s bonitní klientelou poměrně úzce. V Hradci Králové je díky zázemí několika větších kongresových objektů a existenci vysokých škol i fakultní nemocnice s řadou klinik, které organizují vědecké konference a kongresy, kongresový turismus poměrně oblíbeným segmentem cestovního ruchu,“ dodala.

Jde to…

Přestože by to mohlo působit, že si náročná klientela na své v kraji nepřijde, není tomu tak. Jen se musí vydat spíše mimo města – do hor. Zde je minimálně hotelová nabídka velmi uspokojivá. A to přesto, že jsou očekávání hostů rok od roku vyšší i komplexnější. „S nabídkou hezkého ubytování s kvalitním úklidem za rozumnou cenu dnes těžko uspějete. Je třeba nabízet skvělý servis na recepci i v hotelové restauraci. Personál musí být nápomocný, příjemný a dobře motivovaný. V rámci ubytování je potřeba se zaměřit například na kvalitu matrací, kvalitní ložní prádlo, maximální vybavenost pokoje a precizní úklid. V poslední době výrazně narostl počet ubytovaných se psy,“ popsala konkrétní příklady Patricie Linek Honslová, která má na starosti marketing v unikátním hotelovém komplexu PECR – Apartments hotel. Přibližně polovinu hostů přitom tvoří tuzemští návštěvníci, ze zahraničí jej pak nejčastěji vyhledávají cestovatelé z Polska, Německa a Holandska.

Toto rozložení se v návaznosti na pandemii koronaviru v posledních měsících poněkud přelilo na stranu domácích turistů. To však nijak neovlivnilo dlouhodobou strategii hotelového komplexu, který těží ze skvělé lokace přímo v centru Pece pod Sněžkou. „Máme také velmi motivovaný tým recepčních, pokojských a personálu v restauraci, který si dobře uvědomuje, že u nás host tráví svůj volný čas a očekává, že bude o něj náležitě postaráno. Cílem nás všech je, aby se k nám hosté vraceli a doporučovali nás svým známým,“ popsala dále Patricie Linek Honslová. Personál hotelu proto pravidelně hostům pomáhá se zajištěním speciální stravy, permanentek na lanovky či s plánováním výletů po okolí. Přání, která by je dnes překvapila, již není mnoho. „Požadavky hostů se jen tak překvapit nedáme. Naším klíčovým benefitem je velikost a vybavenost apartmánů, jejichž součástí jsou plně vybavené kuchyňské kouty. Každý apartmán je vždy precizně uklizený a v současnosti využíváme ozonátorů, které spolehlivě dezinfikují pokoj pro další hosty,“ přiblížila nabídku hotelů jejich marketingová manažerka. Jak je tedy vidět, v Peci pod Sněžkou se o svou budoucnost ubytovací zařízení bát nemusejí a bonitní klientela zde může uspokojit všechny své touhy a přání.

Na zahraničí se nezapomíná

I když během letošní letní sezony mířili do kraje kvůli aktuální situaci především domácí turisté, v zimě už krajská centrála doufá v návrat i návštěvníků z okolních států. V připravované on-line zimní kampani bude proto cílit krom rezidentů i na hosty z Polska, Německa a Slovenska, kterých do kraje jezdí nejvíce. „V komunikaci navážeme na agenturu CzechTourism v tématu hradů a zámků, kterých je v Královéhradeckém kraji několik. Prezentovat budeme především ty nejznámější – zámky na Orlici, zámek Dětenice, zámek Staré hrady či hrad Kost,“ doplnil ředitel Centrály cestovního ruchu Královéhradeckého kraje aktuální plány.

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Jakou budoucnost plánují politici cestovnímu ruchu, hotelnictví a gastronomii?

Rozhodujete se, komu v nadcházejících parlamentních volbách dát svůj hlas, i podle toho, jakou budoucnost plánují jednotlivé strany pro obor, který vás živí? Pomoci vám může anketa, kterou mezi lídry politických stran a uskupení provedla Asociace hotelů a restaurací...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turistické vouchery Prahy letos využilo 76 000 lidí

Vouchery, které jsou pilířem turistické kampaně V Praze jako doma, letos dosud využilo 76 tisíc lidí. V loňském roce jich bylo o tři tisíce méně, celkem se tak do programu zapojilo téměř 150 tisíc návštěvníků hlavního města. Město nyní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina: Kraj rybníků, lesů a kouzelných zákoutí

Dělí Moravu od Čech, charakterizuje ji zvlněné krajina s nespočtem do dálky se táhnoucích kopců, smaragdových lesů, prostorných luk a pastvin. Zkrátka romantika, kam jen oko dohlédne, přesně taková je Vysočina. Inspirativní, přesto klidná, drsná i malebná. Rybníky...

Číst více