Vouchery v kampani V Praze jako doma během dvou let využilo téměř 150 tis. lidíFoto: Shutterstock.com
Vouchery, které jsou pilířem turistické kampaně V Praze jako doma, letos dosud využilo 76 tisíc lidí. V loňském roce jich bylo o tři tisíce méně, celkem se tak do programu zapojilo téměř 150 tisíc návštěvníků hlavního města. Město nyní připravuje kampaň na podzimní a vánoční sezonu. Novinářům to řekl radní Prahy Jan Chabr.
Vouchery dostávají turisté za přenocování v hotelech na území metropole. Za každé přenocování získávají body využitelné pro vstup do pražských památek.
Celkem je podle informací Prague City Tourism (PCT) do programu zapojeno přes 300 ubytovacích zřízení a přes 150 míst, kde lidé mohou využít nasbírané body. V průměru turisté v hotelích stráví 2,3 noci, nejvíce bodů pak lidé „utratí“ v zoologické zahradě, na Pražském hradu a v Petřínské rozhledně. „Lze odhadovat, že ekonomický přínos programu dosáhl zhruba půl miliardy korun,“ uvedl Chabr.
Mezi památkami a dalšími atrakcemi, na které turisté dostanou slevu, jsou například pražské věže, tedy Petřínská rozhledna s bludištěm, Staroměstská radnice, mostecké věže Karlova mostu a další. Zapojeny jsou rovněž Národní muzeum, Muzeum hlavního města, Galerie hlavního města nebo zoologická a botanická zahrada v Troji. Lidé se mohu se slevou vydat i do Království železnic nebo Muzea Karla Zemana. V rámci projektu V Praze jako doma byla také pilotně provozována historická tramvajová linka 42. Praha spolu s PCT nedávno rozhodly o jejím celoročním provozu.
Město a PCT podle radního nyní připravují podzimní kampaň cílenou na zahraniční turisty. Dodal, že se zaměří zejména na lidi mezi 30 a 55 lety a rodiny, které přijedou za kulturou. Cílovou skupinou naopak nebudou mladší lidé navštěvující Prahu jako „večírkovou destinaci“. V souvislosti s vánoční sezonou Chabr dále řekl, že město zatím počítá s pořádáním trhů, které dostane opět na starost firma Taiko. „Uvidíme, jestli nebude epidemiologická situace, která by to nedovolovala, ale zatím vše nasvědčuje tomu, že by trhy uspořádali,“ uvedl. Loni vánoční trhy kvůli pandemii nebyly.
Turistický ruch letos v Praze oproti loňsku ožil. Podle posledních čísel Českého statistického úřadu letos ve druhém čtvrtletí využilo služeb ubytovacích zařízení v hlavním městě od dubna do konce června 252 427 lidí, což bylo meziročně o 90 procent více. Přibylo i nocí, které zde strávili. Jejich počet se zvýšil o téměř 120 procent na 530 906.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.