Praha navýší základní kapitál Prague City Tourism o 45 milionů Kč

Foto: Shutterstock.com K navýšení základního jmění přistoupila Praha mj. kvůli výpadku příjmů PCT z provozu věží Foto: Shutterstock.com

Hlavní město navýší základní kapitál své firmy Prague City Tourism (PCT). Současný základní kapitál 66 milionů korun bude navýšen o 45 milionů. Rozhodli o tom minulý týden pražští zastupitelé. PCT, která nahradila Pražskou informační službu, je stoprocentně vlastněná hlavním městem a má na starosti turistický ruch.

„K navýšení základního kapitálu došlo zejména proto, že tržby na většině turistických objektů organizace se stále pohybují na pouhých 20 procentech z roku 2019. Společnost se tak dostává do problémů s cash flow. Pokud chceme, aby nám v budoucnu organizace generovala dostatečné finanční prostředky z provozu turistických objektů, je nutné, aby společnost své fungování zachovala,“ sdělila ČTK radní Hana Třeštíková.

Návrh navýšení kapitálu vychází ze znaleckého posudku na stanovení výše chybějícího provozního kapitálu pro naplňování koncepce příjezdového cestovního ruchu při provozování pražských věží. PCT se stará o Staroměstskou radnici, Petřínskou rozhlednu, bludiště na Petříně, Prašnou bránu, Malostranskou a Staroměstskou mosteckou věž, Svatomikulášskou městskou zvonici a Novomlýnskou vodárenskou věž. Cílem je, aby věže byly provozovány v běžném rozsahu, který odpovídá roku 2019.

Fungování společnosti ovlivnila pandemie covidu-19, respektive vyhlášené lockdowny. Při nich musely být uzavřeny všechny památky, které PCT provozuje. Společnost tak přišla o zisk ze vstupného.

PCT vznikla k 1. červenci 2018. Při jejím vzniku představitelé města uváděli, že společnost si na sebe vydělá a nebude potřebovat příspěvky od města. Peníze bude mít mimo jiné právě z provozu věží. PCT je členem mezinárodní organizace European Cities Marketing a Asociace turistických informačních center ČR. PIS zanikla k letošnímu 31. březnu.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Profil typického turisty v Královéhradeckém kraji

V předposledním dílu letošního seriálu věnovaného analýze demografických charakteristik a spotřebního chování domácích i zahraničních turistů navštěvujících jednotlivé kraje České republiky se vypravíme na Královéhradecko. Zaměříme se na návštěvníky, kteří do kraje přijížděli v letech 2018 a 2019, tedy...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Profil typického turisty v Libereckém kraji

Jeden z posledních dílů našeho letošního seriálu vás zavede na Liberecko. Seznámíte se s demografickými charakteristikami a spotřebním chováním =domácích i zahraničních návštěvníků, kteří do tohoto kraje mířili v letech 2018 a 2019, tedy před příchodem koronavirové pandemie. Jako vždy vyjdeme...

Číst více
Foto: Moravskoslezské Convention Bureau

Pro svou další událost si vyberte Ostravu a Moravskoslezský kraj

Nezaměnitelná atmosféra průmyslových lokalit, kvalitní služby a dostatečná kapacita činí z Ostravy a Moravskoslezského kraje ideální místo pro pořádání kongresů, konferencí i menších firemních a společenských akcí všeho druhu. Stačí si jen vybrat.

Číst více