Pinterest: Proč s ním pracovat?

Využívají ho pro hledání inspirace pro nákupy, DIY projekty a cestování. Má smysl vzít ho jako parťáka do marketingové komunikace hotelu nebo cestovní kanceláře?

Na Pinterestu je dnes celosvětově více než 332 milionů aktivních uživatelů a v roce 2019 se uživatelská základna rozrostla o 30 %. Z hlediska uživatelů hrají hlavní roli ženy s největším zastoupením ve věkové skupině 30–49 let. Ty se na Pinterest připojují hlavně přes mobilní telefon a ve vizuálním světě stráví přibližně 14 minut denně.

Co je hlavní motivací pro využívání této sociální sítě? Podle posledních statistik společnosti eMarketer je to z 57 % prohlížení obrázků (pro srovnání: Facebook 65 %, Instagram 67 %) a druhou nejčastější aktivitou je ze 48 % inspirace pro nákupy (srovnání Facebook 10 %, Instagram 14 %). Celkem 82 % uživatelů potvrdilo, že nakoupili na základě toho, co na Pinterestu viděli. Ve srovnání s Facebookem nebo Instagramem má Pinterest jednu velkou přednost v podobě návštěvnosti webových stránek. Ze sociálního prostoru dokáže přivést až o 33 % větší návštěvnost než jeho konkurenti. Pinterest tak má daleko větší konverzní potenciál.

Uživatelé v České republice

Říkáte si, proč komunikovat na Pinterestu, když ho u nás využívá minimum uživatelů? Možná budete překvapeni, ale podle posledních statistik jich je v České republice celkem 1,2 milionu. Demografie stejně jako ve světě fandí i u nás ženám, které tvoří 73 % uživatelů. V porovnání se světem je však u nás nejsilnější skupina ve věku 25–34 let s 35 % (18–24 let 28 %, 35–44 let 27 %).

Co o Pinterestu ještě vědět

O Pinterestu se často hovoří jako o sociální síti. Skutečnost je taková, že to není sociální síť v pravém slova smyslu, jde spíše o síť vyhledávací. Když se uživatelé připojí, tak hledají konkrétní náměty a nápady. Do vyhledávacího pole zadávají výrazy nebo klíčová slova dle svého aktuální zájmu, například „dovolená v Chorvatsku“.

Ukázka tematických nástěnek na Pinterestu, hotel Kimpton

Ukázka tematických nástěnek na Pinterestu, hotel Kimpton

Klíčová slova tady hrají stejně významnou roli jako při optimalizaci obsahu pro vyhledávače, např. Google. Výsledkem je pak lepší a častější zobrazení vašeho obsahu. Tady se vyplatí dávat obrázkům konkrétní názvy a nenechávat jim nejasná jména v podobě „05_0099.jpg“, ale lépe „dovolena-chorvatsko.jpg“.

Na co nezapomenout

Stejně jako na Facebooku nebo Instagramu, i na Pinterestu uživatelé sledují profily nebo jen nástěnky, které je zajímají. Obdobně jako u zmiňovaných dvou sociálních sítí má i na Pinterestu u svého máte u svého profilu možnost napsat krátké představení (tzv bio). Často, než se uživatel stane vaším fanouškem, podívá se na celý profil a přečte si vaše bio. Věnujte mu pozornost a jako hezkou tečku přidejte výzvu k akci, třeba v podobě materiálů ke stažení s tipy na léto.

Pinterest je slavný možností tvořit nástěnky, na které si uživatelé připichují oblíbené obrázky. Uživatel nemusí sledovat celý profil, ale jen nástěnku, která ho opravdu zajímá. Takto například hotely připraví nástěnku o svatbách, wellness nebo rodinných pobytech. U nástěnek, stejně jako u pinů, je důležité vybírat jejich názvy strategicky. Nejdříve si udělat malou analýzu toho, co uživatelé na Pinterestu vyhledávají, a podle toho zvolit ten nejlepší název. Stále je dobré si připomínat, že Pinterest funguje jako vyhledávač.

Při vytváření nástěnek promyslete, co by vaši cílovou skupinu mohlo zajímat. Objevit se určitě mohou třeba tyto nástěnky:

  • Okolí hotelu – ukážete okolí hotelu a možnosti, které mají vaši hosté k dispozici, a co mohou v průběhu pobytu u vás zažít. Přidejte tipy na muzea, vyžití v přírodě a další atraktivity.
  • Restaurace – je-li součástí vašeho hotelu i restaurace, představte ji. Dejte virtuálně ochutnat vše, co si mohou u vás hosté dopřát. Výborná jídla, dezerty nebo nápoje. Ukažte i mistry vaší kuchyně, kteří se o celý kulinářský zážitek starají.
  • Významné události – konají se u vás akce nebo významné události? Svatby a oslavy, kde se o své hosty staráte s maximální péčí. Ukažte, co všechno umíte a inspirujte uživatele Pinterestu vizuály nebo videy, až se jim zatají dech.

Tip na závěr

Když tvoříte obsah, vždy myslete na své cílové publikum. Pamatujte, že obsah tvoříte pro ně, ne proto, abyste z něj měli dobrý pocit. Ukažte jim i prostřednictvím obsahu, že mají pro vás jako uživatelé hodnotu a velmi rádi je ve svém hotelu přivítáte. I přestože je Pinterest hlavně o vyhledávání, pořád jsou tam lidé, se kterými můžete navázat konverzaci, lajkovat jejich obsah, kde se objeví váš hotel.

Držím vám s komunikací na Pinterestu pěsti, a pokud budete mít dotazy, zeptejte se na katerina.rotterova@destmark.eu.

 

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více