Pět tipů, jak díky internímu marketingu zvýšit výkonnost zaměstnanců

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Zapojit vaše zaměstnance do marketingových kampaní přispěje k většímu pracovnímu nasazení a zlepší vztahy mezi zaměstnanci.

Nové iniciativy vzbudí nadšení a propojí různá oddělení, která tak získají o nové kampani dostatek informací. Aktivita všech oddělení i týmů pomůže jednotlivcům cítit, že ve firmě hrají důležitou roli a že jejich názor má váhu. Jaké jsou tedy nejlepší způsoby, jak za­pojit do svých marketingových kampaní více týmů?

Šťastní zaměstnanci = skvěle fungující firma

První vámi kladenou otázkou by mělo být, zda jsou vaši zaměstnanci momentálně spokojeni. Studie společnosti Gallup s názvem „State of the Global Workplace“ ukázala, že pouze 13 % zaměstnanců na světě je oddaných své práci a touží přinést své firmě nějaký užitek, 63 % tvoří neangažovaní a zbylých 24 % tvoří aktivně neangažovaní, kteří jsou nespokojení, neproduktivní, a navíc negativně ovlivňují své kolegy.

 Ve spokojenosti zaměstnanců hrají důležitou roli nadřízení: důležité je, aby často povzbuzovali své zaměstnance, ať přicházejí s nápady, a pravidelně s nimi konzultovali, jak se určitý nápad vyvíjí. Zapojte vaše zaměstnance už do přípravy produktu. Zaměstnanci uvidí, jak jsou jejich nápady cenné, a že si firma jejich přínosu váží.

Jak dosáhnout vyššího zapojení zaměstnanců?

Angažovaní zaměstnanci rozumějí účelu firmy a chápou, jak jejich práce přispívá k celkové prosperitě značky. Jak tedy zajistit, aby se zaměstnanci aktivně podíleli na všech projektech? Mrkněte se na našich 5 tipů:

  1. Všichni vědí všechno
    Zapojte do propagace všechny zaměstnance hned od začátku. Není pravděpodobné, že by je kampaň nadchla, pokud je informujete s měsíčním zpožděním.
    Můžete uspořádat meeting, kde všem svým zaměstnancům představíte nový produkt a to, jak si představujete spolupráci oddělení na této kampani. V případě, že je vaše firma větší, můžete svolat na schůzi pouze manažery, kteří to následně předají svým oddělením.
    Začátky vašich kampaní by měly být plánovány s tak velkým nadšením, s jakým je finálně vypustíte do světa. Vzrušující může být odpočítávání času do startu nové kampaně. Nebo zvažte založení společného úložiště, jako je např. Google Drive, kde lze do složek rozdělit určité informace, vizuály vašeho projektu, videa i časovou osu.
  2. Společně on-line
    Je jedno, zda používáte komunikační platformu, jako jsou Slack či Smarp, nebo hromadnou konverzaci na Facebooku. Cíl je pro všechny stejný – vytvořit a kultivovat interní komunitu.
    U zaměstnanců sociálně angažovaných společností je o 20 % vyšší pravděpo­dobnost, že se budou cítit inspirováni, a o 27 % větší pravděpodobnost, že budou optimisticky pohlížet na budoucnost společnosti.
  3. Spojte interní s externím
    Navažte kontakt s lidmi mimo vaši organizaci. I když začnete do marketingu zapojovat zbytek svých oddělení, nemusejí být zpočátku nadšení z toho, co dělají. Je snadné nechat se pohltit každodenními úkoly a zapomenout na to, co je celkovým cílem.
    Recenze zákazníků, kteří se rozhodli prozkoumat vaši společnost dále poté, co viděli příspěvek zaměstnance na sociálních médiích, nebo kteří se rozhodli spolupracovat s vaší organizací po přečtení individuálního profilu zaměstnance, může být obrovská motivace pro zapojení zaměstnanců.
    Požádejte své zákazníky, např. formou krátkého dotazníku, o recenzi vašeho produktu či služby a vyjádření celkové spokojenosti s vašimi zaměstnanci.
  4. Zaměstnanci jako autoři příběhu
    Blogové články, videa, podcasty, příspěvky na sociálních médiích nebo jiný obsah. Nechte zaměstnance sdílet jejich postřehy.
    Můžete vytvořit třeba i vlastní hashtag na Instagramu. Každý zaměstnanec tak může sdílet na svém osobním profilu fotografie z meetingů nebo školení či fotografie z fotbalového zápasu, který si užívá společně ve svém volném čase s kolegy. Tento hashtag jednoduše vloží do popisku fotografie. Kterýkoli zaměstnanec se díky tomu může podívat, co dělají rádi jeho kolegové ve svém volném čase.
  5. Žádaný obsah
    Podle zprávy Marketing Advisory Network mají zprávy o značce sdílené zaměstnanci o 561 % větší dosah než zprávy sdílené pouze na firemních sociálních profilech. To platí nejvíce na sociální síti LinkedIn, která obvykle umožňuje osobním profilům získat několikanásobně vyšší dosah, než tomu bývá u firemních stránek.
    Chcete-li podpořit sdílení zaměstnanců, musíte mít obsah, který by chtěli zveřejnit. Nabídněte kombinaci různých typů obsahu a uvidíte, jak se vaši zaměstnanci do marketingu firmy aktivně zapojí.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více