Otevřena výzva na podporu destinačního marketingu

Ministerstvo pro místní rozvoj vyhlásilo výzvu z Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech a nabízí tak možnost získání dotace na realizaci projektů z oblasti marketingových aktivit destinací cestovního ruchu. Celkem je v tomto podprogramu připraveno až 60 milionů korun. Výzva k předkládání žádostí je otevřena do 30. 6. 2020.

Destinační managementy mohou získat podporu pro své marketingové aktivity

Jak jsme informovali ve včerejším článku o konferenci věnované destinačnímu managementu v post-covidovém období, Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) upravilo Národní program podpory cestovního ruchu v regionech. Z jeho podprogramu Marketingové aktivity v cestovním ruchu nyní mohou subjekty činné v destinačním managementu získat podporu pro své marketingové aktivity. „Podprogram Marketingové aktivity v cestovním ruchu je zaměřen na podporu propagace destinací cestovního ruchu a turistických cílů v České republice. Význam aktivit organizací v cestovním ruchu vnímám dlouhodobě jako zásadní pro rozvoj cestovního ruchu v regionech a pro usměrnění návštěvnosti. V souvislosti s důsledky COVID-19 však destinační marketing získává naprosto klíčovou roli pro restart odvětví cestovního ruchu, které patří mezi nejpostiženější sektory národního hospodářství,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Zmiňovaný podprogram nabízí prostřednictvím tří dotačních titulů možnost získání dotace pro žadatele z řad krajských a oblastních certifikovaných organizací destinačního managementu a zastřešujících organizací s celostátní působností v oblasti tvorby národních a nadregionálních produktů cestovního ruchu. Výše dotace činí až 50 %z celkových uznatelných nákladů akce, maximálně však 2,5 mil. Kč, resp. 5 mil. Kč v případě dotačního titulu č. 3. Realizace i financování akce mohou být dokončeny až v prosinci 2021. 

MMR chce tímto krokem podpořit jak realizaci marketingových kampaní na podporu cestování v ČR, tak i důležité aktivity pro strategické plánování destinací, jakými jsou tvorba a aktualizace strategických dokumentů destinace nebo marketingové výzkumy. 

Ministryně Klára Dostálová dodává: „Máme za sebou všichni velmi složité období, ale pro podnikatele v cestovním ruchu a provozovatele turistických atraktivit další těžké období začíná a potřebují naši pomoc. Myslím, že všichni můžeme cestovnímu ruchu pomoci tím, že vyrazíme na výlet nebo prodloužený víkend a využijeme služeb v destinacích. Věřím, že destinační společnosti připraví celou řadu zajímavých tipů a inspirace na výlety jak do známých, tak dosud neobjevených koutů naší krásné země.“

Více informací a výzvu naleznete ZDE.

Foto: Shutterstock.com

Čtěte také: Řízení destinací v post-covidové době tématem on-line konference

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Průzkum: Na dovolenou v ČR se chystá polovina domácností s dětmi

Dovolenou v tuzemsku se podle vyhledávače ubytování a zážitků Explorio.cz chystá strávit zhruba polovina českých domácností s dětmi. Postupné uvolňování restrikcí při cestách do zahraničí zatím tuto skutečnost totiž ovlivňuje jen velmi málo. Majitelé ubytování se v 88 procentech...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?

Česká unie cestovního ruchu zve na online tiskovou konferenci s názvem „Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?". Kromě novinářů jsou zváni i zástupci odborné veřejnosti. Tisková konference proběhne 22. června od 15 hodin.

Číst více
Foto: Znojemská Beseda

O druhý ročník Znojmo Zadax zatím projevila zájem stovka podnikatelů

Stovka majitelů znojemských restaurací, kaváren nebo hotelů se zatím zapojila do letošního druhého ročníku akce Znojmo Zadax na podporu podnikatelů působících v cestovním ruchu. Do loňské kampaně se zapojilo 140 podnikatelů, ale i tehdy byl rozjezd v červnu pomalejší....

Číst více