On-line marketing trendy 2020: Jste na ně připraveni?

Stojíme na startu nového roku 2020. Plánujeme, jak naložíme s celkovou komunikací a poohlížíme se po tom, čím svoji komunikaci vylepšit. Na co se letos zaměřit? Jaké trendy si z obrovského výběru možností zvolit? Podívejme se na několik praktických.

Video & Stories

Video bylo v roce 2019 povinnost a toto bude pokračovat i v 2020. Ve studii americké společnosti Interactive Advertising Bu­reau „Video Advertising Spend Report“ marketéři uváděli, že jejich výdaje na video se každoročně zvyšují o 25 procent. Růst investic vychází hlavně z rostoucího zájmu o videa na straně uživatelů.

S videi jdou ruku v ruce live videa a stories. Zajímavostí je, že live videa na Facebooku a Instagramu mají až 3× delší dobu zhlédnutí než klasická videa. Vypadá to, že s videi budeme muset být opravdu akční. Co na to stories? V 2019 byly absolutním hitem a budou i letos. I přesto, že po 24 hodinách zmizí, jsou z marketingového hlediska neuvěřitelně zajímavé. Mezi hlavní benefity patří: zvyšování znalosti vaší značky, pravidelné propojení s fanoušky, relativně nízké náklady, návštěvnost pro web a příležitost oslovit i mladší publikum.

Interaktivní obsah

Až 91 procent spotřebitelů hledá při svých nákupech interaktivní obsah. V letošním roce trend půjde cestou dát uživatelům více toho, co chtějí. Od nákupních postů na sociálních sítích přes virtuální realitu až po 360° videa. Důvodem je interaktivní nakupování, které získává na oblibě. Na Instagramu si klepnete na obrázek a zobrazí se vám různé dostupné varianty výrobku nebo služby. Je to zajímavé, hravé a snadné pro sdílení a zejména nákupy.

Hlasové vyhledávání

K vyhledávání bychom letos již neměli tolik používat prsty ťukající do klávesnice, ale svůj hlas. Každý den se na Googlu uskuteční 3,5 mld. vyhledávání, z čehož jedna třetina je zadána přímo hlasem.

Hlasoví asistenti Google, Alexa nebo Bixby, díky nimž vyhledávání probíhá, umějí vyhledat informace, přečíst text nahlas a dokonce vám i získané informace nadiktovat. Pro letošní rok se očekává, že trend hlasového vyhledávání vzroste až o 50 procent. Co to pro nás znamená? Jednu důležitou věc, kterou je optimalizace stránek pro hlasové vyhledávání. Hlasové vyhledávání si získává stále více příznivců a Google tento trend velmi podporuje vylepšováním svých technologií. Jsou pro uživatele snadno dostupné a lehké na ovládání, a to je velké uživatelské plus. Ve výsledcích hlasového vyhledávání se uživatelům objeví pouze několik výsledků. Čím je stránka pro hlasové vyhledávání lépe optimalizována, tím lepší výsledky bude mít a web dokáže přinést více konverzí.

Aplikace pro soukromé zprávy

Kam za dalším trendem? Rok 2020 otevírá dveře zaměření na aplikace pro zasílání zpráv. Své místo v pravidelné komunikaci si našly WhatsApp, Viber či Facebook Messenger. Bude se upouštět od zasílání e-mailů a trend půjde směrem ke komunikaci v aplikacích, ať už mezi jednotlivci, tak v soukromých skupinách. Tím se již nyní hledají cesty pro monetizaci a nákupy přímo v aplikacích. Uživatelům se usnadní placení a obchodníkovi pak doručení peněz.

Vztah se zákazníkem

Na co rozhodně nezapomenout? Neustále budovat pevný vztah se zákazníky. A na co se letos v tomto směru zaměřit? Je to spolupráce s influencery. Poslední studie ukázaly, že až 86 procent zákazníků konzultuje svá nákupní rozhodnutí s přáteli na sociálních sítích. Zákazníci hledají důvěryhodné značky, které jsou přátelské a mají zájem pomoci.

V tomto směru bude pomáhat zejména videoobsah. Průzkum společnosti ­Wyzowl potvrdil, že až 95 procent lidí se chce podívat na video se službou nebo výrobkem, který si chtějí koupit. Pro nás marketéry je to příležitost, jak publiku předat důležité informace, jak je také zabavit a budovat s nimi dlouhodobý vztah, založený na důvěře.

Super cílená reklama

Poslední trend, který zmíním, jsou dobře zacílené reklamy. Známe to všichni – často jsme bombardováni sděleními, která pro nás nejsou vůbec určená. To pak končí tím, že výrobek ani značku nemáme v oblibě. Podle časopisu Forbes až 49 procent uživatelů takovéto reklamy ignoruje.

Nic není ztraceno. Pokud vaše reklamy budou ušité vašemu publiku doslova na míru, pak až 36 procent uživatelů nakoupí. Jaký z toho plyne trend? Rok 2020 s sebou nese větší a přesnější zaměření reklam ze strany firem a relevantní obsah pro uživatele.

Který trend si vybrat? Osobně doporučím tvorbu kvalitního obsahu, který bude co nejvíce rezonovat s potřebami vašich zákazníků. S tím jde pak ruku v ruce budování a upevňování vztahu se zákazníky a připravování dobře cílené reklamy, která bude mít pro vás co největší přínos. Držím vám v roce 2020 pěsti!

Foto: Shutterstock.com

foto
Ing. Kateřina Rotterová MBA

Autorka textu je ze společnosti Destination Market­ing.

katerina.rotterova@destmark.eu
Tel: +420 605 376 527
http://www.destmark.eu/

 

Nejnovější články z rubriky Gastro

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více
Foto: AHR ČR

Pavel Hlinka nositelem Gaspart Bonet Foundation Award

Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...

Číst více