Novinka 2020: Instagram Reels

Má být přímým konkurentem sociální sítě TikTok. Získat pro Instagram nové uživatele s kvalitním videoobsahem a omezit opouštění sítě těmi stávajícími. S touto vizí byla letos v srpnu v 50 zemích světa oficiálně spuštěna nová funkce Instagramu – Reels. Co už nyní umí a jak ji půjde vyvužít v komunikaci?

Funkce Reels má být novým způsobem pro vytváření a objevování krásných a zábavných videí na Instagramu, jak to i sama síť uvedla. Reels přinášejí prostor pro tvorbu rychlých videí s různými sekvencemi o maximální délce 15 sekund. Videa vytváříte buď najednou, skládáte z jednotlivých sestřihů nebo nahrajete ze své galerie. Pro jejich úpravu je k dispozici několik různých nástrojů, které mají pomoci zaujmout publikum a výsledek pak sdílíte se svými followery nebo s ostatním publikem.

 Proč se tato funkce objevila? Jak již zaznělo v úvodu, cílem je konkurovat síti TikTok a oslovit mladší publikum k využívání Instagramu a stávajícím uživatelům „zabránit“ v odchodu na TikTok. Největší cílovou skupinou Instagramu jsou aktuálně mileniálové (23–38) a generace Z (7–23). Statistiky z července 2020 uvádějí, že polovina celosvětového publika je ve věku do 34 let. A právě obdobná cílová skupina našla oblibu v TikToku a snahou Instagramu je pomocí Reels je získat na svoji síť.

Facebook také uvádí, že 90 % uživatelů na Instagramu sleduje značky a společnosti a Reels mají být pomocníkem značek při vytváření dalšího a hlubšího vztahu s uživateli.

Ukázka zobrazení Reels

Ukázka zobrazení Reels
Zdroj: Instagram.com

 

Kde Reels na Instagramu jsou?

Není to na první pohled zřejmé jako u klasického instagramového feedu nebo u Stories. Pro Reels musíte ve spodní části obrazovky kliknout na Explorer (lupa pro vyhledávání). Následně se vám zobrazí nabídka obsahu a v horní části jedno velké video s označením Reels. Po kliknutí na video se dostanete do feedu Reels a po posunutí nahoru se vám zobrazí další video. Pak už můžete přecházet na další nebo se vrátit k těm prvním. Toto všechno musíte dělat ručně, nefunguje tady automatický přesun, jako například u Stories. Jak poznáte, že profil zveřejňuje Reels? Na profilu uživatele, nad fotografiemi/videi, uvidíte ikonky. Reels je hned ta druhá a po kliknutí se vám ve feedu zobrazí Reels, které daný účet zveřejnil.

Stories vs. Reels

Pokud aktivně využíváte Instagram pro firemní komunikaci, asi vás napadne otázka, jaký je rozdíl oproti Stories (Příběhy). Tady také přece sdílíte videa. Rozdílů není mnoho, ale jsou

U Reels máte v porovnání se Stories k dispozici více nástrojů a efektů. Velmi oblíbené je propojování videí před a po (neuklizený pokoj / uklizený pokoj). Navíc u Reels můžete používat pouze videa, nikoliv obrázky jako u Stories. Další rozdíl je při sdílení obsahu. Stories sdílíte pouze se svými followery, ale u Reels s celou komunitou Instagramu – a tady je příležitost oslovit nové uživatele.

Nevýhodou jsou prozatím chybějící statistiky. K dispozici jsou pouze lajky, komentáře a počet zhlédnutí. Je však předpoklad, že se časem zobrazí i další metriky.

Jaký obsah pro Reels využít?

  • Autentický obsah – podobně jako u jiného obsahu, i tady se zaměřte na tvorbu autentického obsahu, který bude rezonovat mezi vaším publikem. Reels jsou rychlá, zábavná a s použitím kreativních efektů je zde příležitost publikum zaujmout.
  • Edukativní obsah – u Reels zapojte do hry i vzdělávací obsah. Například cestovatelské tipy, jak si užít dovolenou ve vašem hotelu nebo při návštěvě daného místa. Zábavným a rychlým způsobem tak můžete ukázat, jak si dovolenou u vás maximálně užít.
  • Propagace služeb a výrobků – instagramová Reels jsou také ideální pro představení služeb nebo výrobků. Ukažte například wellness služby nebo vše, co si mohou klienti při svém pobytu zakoupit. Reels umožňují přidat popis a také hashtagy, které by měly moci zvýšit zásah na dané síti.

Potenciál pro cestovní ruch

Stejně jako na Stories ani u Reels není nutné, aby byl obsah absolutně perfektní. U Reels budou hrát roli nápad, spontánnost a autenticita. Skutečnost, nikoliv nereálný perfekcionismus.

Pro cestovní ruch dávají Reels příležitost motivovat návštěvníky zábavnou formou k návštěvě a pobytu. Rychlé videosestřihy a různé zábavné přeměny mohou být dobrým nástrojem pro odvyprávění krátkého příběhu nebo předání inspirace. Obsah od uživatelů (UGC) se může stát součástí zábavných Reels, které doplníte hudbou.

Prozatím je velmi těžké dělat jakékoliv odhady oblíbenosti Reels, protože běžní uživatelé i značky budou novou funkci chvíli testovat a analyzovat celkovou odezvu. Jak to vidíte vy? Necháte se zlákat touto novinkou a stanou se Reels vaším dalším komunikativním nástrojem na Instagramu?

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více