Návrat do budoucnosti

Při rozhovorech s hotelovými investory se často opakuje slovo zážitek. Hotely prodávají zážitkové balíčky, wellness, menu, sprchy, apartmá. Léčení a zážitky, od strhujících po nevýrazné, lze najít napříč všemi hotelovými službami. Přestává to stačit.

V mém setu desítek sledovaných hotelů po celém světě se jejich příspěvky na webech, na Facebooku a Instagramu začínají jeden druhému podobat. Všichni lákají na hýčkání, zážitky a mohu téměř s jistotou říci, že prožíváme zážitkovou inflaci. Přísliby „Instagrammable“ okamžiků z jejich profilů se v reálném světě nenaplňují, orgasmy z bohemky s jahodou ve vířivkách nepřicházejí stejně tak, jako se prezentace životů na sociálních sítích liší od našich skutečných. Nebylo by opravdu velmi naivní si myslet, že to zákazníci netuší?

Skutečnost je taková, že populace, nebo přesněji ta její část, která si může dovolit naše služby, roste a zraje, experimentuje, poznává, srovnává, je kritická a začíná se už tak trochu nudit. Tudíž potřeba upoutat jejich pozornost se zvyšuje a je to jako na tržišti, jeden druhého překřikujeme, protože už zase nabízíme téměř identické produkty.

Jakými strhujícími zážitky nejspíše vzbudíme pozornost?

Vypadá to, že budoucí poptávka po zážitcích bude s nepatrnou dávkou retra. Na konci ledna se v newyorském hotelu Marriott Marquis na setkání hotelových vizionářů a marketingových stratégů skloňoval název firmy, kterou my, dospívající v 80. letech minulého století dobře pamatujeme. V devadesátých zase běžel film Davida Finchera „Hra“ s Michaelem Douglasem. A tak jsem se jako jeden z prvních Evropanů zaregistroval u Atari, protože jejich vize Atari Hotels s virtuálními hernami přesně splňuje představu zážitku a odpovídá trendům v zábavním průmyslu. Přesněji, jen za rok 2019 utratilo za hry více než 2,5 miliardy hráčů na celém světě více než 152,1 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 9,6 procenta. Máme tu tedy rostoucí segment a vypadá to, že v oblasti hotelů je to zatím globálně pole neorané. Očekává se, že Atari Hotels ve Phoenixu (Arizona) letos začne s výstavbou hotelu a do konce roku 2021 jej otevře.

Virtuální realita, smysly, emoce, intuice, myšlení i cítění

Videohry asi nebudou rozhodujícím faktorem pro většinu hostů, kteří přijíždějí do našich hotelů, ale rozhodně by to mohlo ovlivnit jejich konečnou volbu, pokud v jakémkoliv městě takové zařízení bude. Představte si, že nové generace manažerů už na kongresech nechtějí kartářku, máchat se v pivu, nechtějí ani čokoládovou masáž nebo hrát bowling a pít pivo, protože alkohol pro ně nepředstavuje nic moc atraktivního. Troufám si předpokládat, že generaci Z nezískáme ani na „nefalšovanou“ zabijačku. Chtějí osvěžit smysly, intuici i myšlení a chtějí prožít emoce a neztratit nad sebou kontrolu. A tak si ve skupinách místo bowlingu zahrají únikovku ve stylu ponorky, kosmické lodi nebo komiksu od Marvelu v multimediální nebo virtuální herně, která může být spojena s konzumací jídel i nápojů s vyšší přidanou hodnotou, než má alkohol. Videohry jsou průmyslovým odvětvím s miliardami dolarů, takže spousta lidí bude chtít takový hotel vyzkoušet a v každém případě se takovýto hotel stane součástí strhujícího zážitku jak rodinných, tak zejména korporátních zákazníků. Navíc nebude potřeba tolik lidské pracovní síly, jako třeba u masáží či organizování outdoorových aktivit.

Videohry jsou průmyslovým odvětvím s miliardami dolarů, takže spousta lidí bude chtít takový hotel vyzkoušet.

Kdo to bude u nás v Evropě?

Aktuálně jednáme se dvěma společnostmi, které zvažují vstup do českých hotelů se svými virtuálními koncepty a pochopitelně, že je zajímají jak hotely městské, tak i ty ve vyloženě turistických destinacích, například na horách, kde třeba v letošní zimě nebyly ideální sněhové podmínky, a to se projevilo v poptávce. Jedna ze společností se specializuje na tematické herní místnosti, druhá i na hotelové pokoje jako součást herního prostředí. Další možností je bar s arkádovými hrami. Mimochodem, i bez celkového tématu videoher by hotel zaměřený na cestovatele, kteří vyrostli v 80. a 90. letech, mohl mít úspěch. Atari Hotels bude první svého druhu a nabídne hráčům všech věkových kategorií dokonalou pohlcující zábavu a ve všech aspektech hraní. Naším společným cílem by mělo být vytvářet a upravovat výjimečné prostory, ve kterých se neustále prožívají neuvěřitelné věci. Je jisté, že pro rostoucí segmenty to je přitažlivější. Tematické využití videoher a technologií pro vzdělávací potřeby a jejich spojení s hotelovými, restauračními a doplňkovými službami poskytuje ne­uvěřitelnou škálu příležitostí přinášet úplně nové a nesrovnatelně silnější a neustále inovované zážitky. Pokud byste měli pocit, že by se váš hotel mohl takovou cestou vydat, kontaktujte nás.

Foto: Shutterstock.com

foto
Milan Pavelka MBA.mentor hoteliérů
pavelka.milan@gmail.com
Tel: +420 602 348 368
www.HOTELMAX.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Ubytování

Foto: Ecocapsule

V horských pustinách i rušných podnicích

Všude tam přijdou vhod ty nejmodernější technologie. Rádi byste nabízeli pohodlné ubytování na vysoké hoře, ale chybí tam jakákoliv infrastruktura? Chcete v reálném čase vědět, jak se cítí hosté ve vaší restauraci? A potřebujete rychle rozdělovat úkoly,...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

MMR: Incoming a městský turismus ožijí na podzim

Pokud jde o výjezdový a domácí cestovní ruch, letní turistická sezona se vydařila. Mimo jiné díky řadě podpůrných programů a zákonu „lex voucher“. Tak by se dalo lakonicky shrnout, jak se včera na tiskové konferenci za děním v cestovním...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Technologická řešení v turismu

Automaty na bagety, různé pochutiny nebo nápoje nejsou dnes ničím neobvyklým. Jak moc svět cestovního ruchu proměňují různé technologie, je v současné době viditelné v každé jeho oblasti. Můžeme do určité míry hovořit o tzv. technologických trendech. Kromě...

Číst více