Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Brazílie je z turistického hlediska nejpopulárnější jihoamerickou destinací. Příjezdy zahraničních turistů v letech 2014 a 2016 pokořily rekordy – díky dvěma sportovním svátkům, které přilákaly statisíce turistů ze zahraničí. Sveze se Brazílie na této přílivové vlně i v dalších letech?
Po propadu v roce 2009 brazilský incoming neustále a dosti výrazně roste. Ke skokovému nárůstu došlo v roce 2014, mimo jiné i díky mistrovství světa ve fotbale – do země přijelo meziročně téměř o 600 000 turistů více, celkem jich statistici zaznamenali 6,43 mil. Jenže již o rok později došlo k dalšímu poklesu, za kterým je třeba vedle ekonomické krize vidět i důsledky epidemie viru zika, která se z Brazílie postupně rozšířila i do dalších zemí Latinské Ameriky. Velké otazníky proto panovaly kolem letních olympijských her, které se v Brazílii konaly v roce 2016. Touha zažít olympijskou atmosféru byla nakonec silnější než obavy z onemocnění, a země si tak mohla připsat další turistický rekord. Zřejmě i proto, že se jednalo o vůbec první olympiádu na jihoamerickém kontinentu. Zájem byl stimulován i dočasným zrušením víz pro občany Austrálie, USA, Kanady a Japonska. Celkově se počet zahraniční turistů v Brazílii v roce 2016 vyšplhal na 6,578 mil.
Graf – Příjezdy zahraničních turistů do Brazílie v letech 2008–2016 (v tis. os.)
Zdroj: World Tourism Organization
Hlavní zdrojové trhy brazilského incomingu:1. Argentina, 2. USA , 3. Chile, 4. Paraguay, 5. Uruguay, 6. Francie, 7. Německo, 8. Itálie, 9. Spojené království, 10. Portugalsko |
Pro letošní rok je plánován další, byť mírný růst. Dojde k němu? Podle všeho ano. Předně je třeba vidět, že cestovní ruch roste globálně. A Brazílie se navíc poučila z chyb, které v turistickém marketingu udělala v roce 2015. Alespoň v to věří šéf brazilského touristboardu Embratur Vinicius Lummertz, podle kterého byly pro rok 2017 připraveny marketingové aktivity, díky kterým by měla země i nadále těžit ze svého renomé olympijské destinace. Do globální marketingové kampaně představující Brazílii jako prémiový turistický cíl, byly zapojeny mezinárodní pěvecké hvězdy a Embratur spojil síly i s řadou leteckých společností. A toto marketingové snažení podle všeho přineslo ovoce, neboť předběžné odhady hovoří o 6,6 mil. příjezdů do Brazílie v roce 2017. Otázkou však zůstává, zda se naplní prognózy analytiků pro příští roky. Podle expertů ze společnosti Canadean by se totiž měl počet příjezdů ze zahraničí do roku 2020 vyšplhat na zhruba 8,4 mil. A zde už jsme lehce skeptičtí – už pro loňský rok totiž tato firma předpovídala vyšší počet příjezdů, než který se nejspíš objeví v oficiálních statistikách. Nic to však nemění na tom, že křivka zájmu o tuto jihoamerickou destinaci v příštích letech bude nejspíš směřovat vzhůru. Snad k radosti tamních hoteliérů, kteří se v posledních letech potýkají s poklesem obsazenosti svých zařízení a nižší hodnotou RevPAR…
Foto: Shutterstock.com
(Článek čerpá mj. z dat poskytnutých agenturou CzechTourism.)
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.