Jídlo si z restaurací objednává 62 procent Čechů

Jídlo z restaurací si nyní podle nového průzkumu společnosti Up Česká republika objednává 62 procent Čechů. Nejčastěji si jídlo vybírají osobně přímo u okénka, většina lidí je na výdej ochotna čekat nejvýše deset minut. Telefonické objednání s dovozem jídla volí asi pětina lidí, stejný počet strávníků objednávku zadává po telefonu a poté si ji u okénka sám vyzvedává. Průzkum se uskutečnil mezi více než 500 respondenty.

Jídlo z restaurací si nyní podle nového průzkumu společnosti Up Česká republika objednává 62 procent Čechů

Rychlost je pro objednání jídla důležitá pro 78 procent Čechů. Na dovoz je déle než hodinu ochotno čekat 15 procent lidí. U výdejních okének si chce občerstvení hned odnést čtvrtina lidí, mnoho z nich si ho proto objednává předem. Na objednávku u okénka vydrží dvě třetiny lidí čekat maximálně deset minut.

Vlivem koronavirové krize začali Češi podle analýzy stravenkové karty Ticket Restaurant Card od společnosti Edenred, kterou za jídlo platí 250 tisíc tuzemských zaměstnanců, obědvat o hodinu později, tedy v průměru kolem 12:30. Při dlouhodobé práci z domova se navíc mnoho lidí stravuje méně pravidelně, než při každodenním docházením do práce, ukázala dále analýza.

Z dat společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá asi čtvrtina českých gastrozařízení, vyplývá, že v lednu otevřely zhruba dvě pětiny gastronomických zařízení. Jejich tržby v týdnu od 11. ledna dosahovaly 43 procent ve srovnání s loňským únorem, tedy obdobím nepoznamenaném pandemií.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Gastro

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více
Foto: AHR ČR

Pavel Hlinka nositelem Gaspart Bonet Foundation Award

Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...

Číst více