Jak zatraktivnit obsah na sociálních sítích? Vsaďte na autentický vizuál

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

U podnikatelů, a to nejen v oblasti cestovního ruchu, mohou profesionální fotografie a videa pomoci několikanásobně zvýšit atraktivitu kampaní a obsahu na sociálních sítích. Rádi byste pro svou komunikaci na sociálních sítích také zajistili kvalitní vizuál, ale nevíte, jak začít? Na základě našich vlastních zkušeností jsme připravili tipy, jak jejich přípravu zvládnout s co nejlepším výsledkem.

Uživatel se chce bavit

Tím, co dnešní uživatel na sociálních sítích nejvíce ocení, je moment překvapení a zábava. Touží po originálním obsahu, který bude moci sdílet se svými přáteli. Originality však nedosáhnete s pomocí fotobanky, ani jednotvárných prodejních příspěvků. Uživatel i algoritmy sociálních sítí milují autenticitu a kreativitu. Jak tyto dvě nezbytnosti zajistit?

Vlastní vizuál vás posune vpřed

Jednou z nejdůležitějších oblastí kreativy je vizuál. Fotografie a videa působí z hlediska statistik na oko čtenáře několikanásobně působivěji a ukážete-li potenciálnímu zákazníkovi produkt na fotografii nebo na videu, daleko lépe se s ním ztotožní. Proto je potřeba nepodcenit důležitost vlastního materiálu.

Zařídit takové fotografování/natáčení však není jednoduchá záležitost a je potřeba počítat s mnoha úskalími, která mohou během samotného natáčení či fotografování nastat. Je tedy důležité zajistit, aby v den natáčení nebo fotografování všechno proběhlo hladce.

Začněte scénářem

V samotném začátku je potřeba vymyslet co nejdetailnější koncept toho, co se má fotografovat/o čem bude video. Z konceptu poté vytvořte co nejpodrobnější scénář, ve kterém si ujasníte, kolik potřebujete získat fotografií, na které platformy budou umístěny, jak budou vypadat a kolik vás to bude stát. Při tvorbě scénáře myslete na vaši cílovou skupinu: Kdo vaše video uvidí? Jak na něj bude působit? Budou pro ně fotografie tematicky a vi­zuálně poutavé?

Zajistěte všechno potřebné

Stanovte si předem, jaké finanční prostředky hodláte do vizuálu vložit a jaké je vaše maximum, které nechcete přesáhnout. Poté můžete podle finančních možností začít zařizovat tyto důležité body:

Kompars

Nutnost účasti komparsu a jeho počet vyplyne ze scénáře. Rámcová odměna za jednoho komparzistu cca 1 000–1 500 Kč za natáčecí den. Je-li ve vašem videu nebo na fotografiích potřeba profesionálních herců či modelů, pohybuje se cena okolo 2 000–5 000 Kč.

Lokace

Při tvorbě scénáře si ujasněte, zda chcete váš vizuál pořídit někde na louce, v kanceláři, baru či v profesionálním ateliéru plném rekvizit. Poté zajistěte, aby byl v době natáčení a fotografování prostor volně dostupný a na place se nepohyboval nikdo, kdo tam „nemá co dělat“. Myslete také na to, že u některých lokací je nezbytné získat nejprve souhlas od majitele či příslušného úřadu.

Rekvizity

Po sepsání scénáře, zajištění komparsu a lokací popřemýšlejte, co se má objevit v záběrech. Týká-li se vaše fotografování/video oboru gastro, pravděpodobně budete potřebovat velký nákup surovin a doplňků do kuchyně. Fotografujete-li dětské hračky, pravděpodobně budete potřebovat pokoj plný roztomilých dětských doplňků a nábytku.

Fotograf/kameraman

Před samotným natáčením/fotografováním se osobně setkejte a ujasněte si všechny detaily. Kameraman/fotograf profesionál dokáže nejen porozumět a vyhovět všem vašim přáním, navíc vám díky svým zkušenostem dokáže poradit a vytáhnout váš vizuál ještě o úroveň výš.

Cena za práci fotografa se poté skládá z cen za preprodukci, produkci a následnou editaci, přičemž každá část jeho práce může být hodnocena jinou hodinovou sazbou. Domluvte se tak vždy dostatečně dopředu, ať nedochází k rozporům.

Natáčecí den

Zajistěte celé akci co nejhladší průběh, zamezte zmatkům a postupujte přesně podle vámi stanoveného plánu. Vy sami nejlépe víte, jak má každý záběr vypadat, proto aranžujte scény, komunikujte s kameramanem/fotografem i komparzisty a zajistěte příjemnou atmosféru bez stresu. Nezapomeňte ani na malé občerstvení a pití.

Editace videa na týden i na měsíc

S kameramanem/fotografem se předem domluvte na závazném termínu, a to i tehdy, když na výsledek nepospícháte. Předejdete tím neshodám; některé úpravy mohou být hotovy v rámci několika hodin, editace náročných scén plných efektů, barvení a střihů mohou zabrat i několik dní.

Celý článek je sepsán na základě našich vlastních zkušeností. Produkcí a tvorbou strategií video- a fototvorby se zabývají specialisté s mnoha zkušenostmi. Nevíte-li si rady, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám poradíme.

Autoři

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Letiště Praha letos odbaví 4 miliony lidí a skončí ve ztrátě

Pražské ruzyňské letiště by letos mělo podle odhadů odbavit asi čtyři miliony cestujících a společnost Letiště Praha zřejmě skončí ve ztrátě v řádu stovek milionů korun. Obnovování provozu je zatím pomalejší než u některých srovnatelných letišť v Evropě. Přesto...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

Kulhánek: Turismus se v létě přiblížil předcovidové situaci

Po Ministerstvu pro místní rozvoj (MMR) se tento týden za končící letní turistickou sezonou ohlédlo také Ministerstvo zahraničních věcí (MZV). O vývoji zejména výjezdového turismu novináře během dnešní tiskové konference informoval ministr Jakub Kulhánek. Představeny byly...

Číst více
Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více