Globální cestovatelské trendy roku 2021

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Společnost American Express letos opět vydala zprávu o globálních cestovních trendech pro rok 2021. Jaká je cestovatelská nálada po více než roce od vypuknutí pandemie covid-19? To odhalují výsledky průzkumu, který byl proveden v 7 zemích – ve Spojených státech amerických, Austrálii, Indii, Kanadě, Mexiku, Japonsku a ve Spojeném království. Jaké klíčové trendy naznačuje?

„Naše nejnovější zpráva o globálních trendech ukazuje, že mezi spotřebiteli existuje zadržovaná poptávka po cestování – mnoho lidí touží po cestování a začíná své budoucí cesty plánovat,“ uvedla prezidentka American Express Travel Audrey Hendley a dodala: „Pandemické prostředí navíc dává vznikat novým trendům, roste tak například atraktivita práce odkudkoli na cestách. Luxus je nově definován skrze personalizovanější zážitky, přičemž čistota a soukromí jsou klíčové aspekty pobytu, které mu dodávají na luxusu. Stejně tak roste zájem o environmentální a sociální dopad cest a cestovních kanceláří.“

Poptávka po cestování je silná, ale zadržovaná

Cestovatelé se dle průzkumu American Express těší na to, až budou moci cestovat. V plánování svých budoucích cest nacházejí útěchu, radost a naději. Kromě toho pak 78 % respondentů naznačilo, že chtějí letos cestovat i proto, aby zmírnili stres z předchozího roku poznamenaného pandemií covid-19. Z toho by dle zmíněného průzkumu měly do budoucna profitovat především wellness a lázeňská zařízení nabízející ozdravné a relaxační pobyty. Kromě toho lze vidět výrazný trend i v tom, že lidé chtějí za cestování utrácet mnohem více financí než kdy dřív – chtějí tak kompenzovat skutečnost, že v roce 2020 nemohli vyrazit do zahraničí. Novým parametrem luxusu bude soukromí. Na 75 % respondentů si myslí, že zážitky nabízející maximální soukromí se stanou klíčovým rysem luxusního cestování. Cestovatelé se proto budou vydávat na cesty a za odpočinkem mnohem více mimo hlavní sezonu. Jak se to projeví na popularitě destinací?

Boom z tohoto důvodu zažijí i pobyty na jachtách a lodích. To ostatně v případě českých cestovatelů potvrzuje i průzkum vyhledávače Boataround.com. Češi dle něj hojně objednávají jachty na léto. V počtu rezervací jsou čtvrtí po Němcích, Polácích a Rakušanech. Nejvíce českých turistů se přitom chystá na jachtu do Chorvatska. Zájem mají hlavně o výhodné lodě, kde souzní cena a výkon.

Přetrvávat bude také poptávka po gastroturismu – stravování uvedlo jako hlavní aktivitu, které se na cestách věnují, celkem 62 % lidí. Data o rezervacích provedených přes American Express Travel za leden 2021 ukazují, že města nabízející atraktivní gastronomické zážitky se budou těšit velkému zájmu. Hlavními destinacemi amerických cestovatelů budou Miami, San Francisco, Chicago a Houston. U mezinárodních turistů budou nejžádanějšími destinacemi Mexico City, Singapur a Tokio.

Cestovatelé chtějí zároveň mnohem více podporovat destinace, jejichž ekonomika z důvodu pandemie koronaviru v loňském roce významně utrpěla. A služby chtějí vyhledávat spíše u menších lokálních podniků.

Průzkum pro American Express byl proveden společností Morning Consult mezi 15. a 24. lednem 2021 s národním vzorkem 1 000 cestujících v Austrálii, Kanadě, Indii, Japonsku, Mexiku a Velké Británii a se vzorkem 2 000 cestujících z domácností s ročním příjmem vyšším než 70 tisíc dolarů v Austrálii, Kanadě, Japonsku, Velké Británii a USA, s ročním příjmem vyšším než 50 tisíc dolarů v Mexiku a s ročním příjmem vyšším než 20 tisíc dolarů v Indii.

Nejnovější články z rubriky Data/Analýzy

Foto: Shutterstock.com

Karlovarský kraj v datech ČSÚ: 4. čtvrtletí 2020

Hromadná ubytovací zařízení na území Karlovarského kraje vykázala v posledním čtvrtletí loňského roku 46 014 hostů. Počet ubytovaných se tak meziročně v posledním kvartálu snížil o 83,7 procenta. Počet přenocování meziročně poklesl o 79 %. Vypovídají o tom zatím poslední dostupná data...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Exportní workshop přiblížil ruský trh

V rozhovoru s ředitelem agentury CzechTourism Janem Hergetem jste si v březnu mohli přečíst o tom, že zahraniční zástupci naší národní turistické centrály ani v době koronavirové krize nezahálejí  a pilně se připravují na restart cestovního ruchu. Praktickým důkazem pravdivosti tohoto...

Číst více
Zdroj: Toulava

Brand jako nástroj marketingu turistické destinace

Před sedmi lety byla z iniciativy podnikatelů v cestovním ruchu a sdružení obcí založena nová turistická oblast a její destinační managment. Toulava se nachází na hranici dvou samosprávných krajů. Zakladatelé se rozhodli pro zcela nový název pro tuto oblast...

Číst více