Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Celosvětově byly všechny značky v cestovním ruchu hluboce zasaženy pandemií COVID-19 a celá řada z nich se i přes tuto nelehkou situaci snažila pokračovat ve své komunikaci. Nebyly to tradiční kampaně s pobídkou k návštěvě, byla to sdělení plná podpory a inspirace. Jaké zajímavé kampaně se objevily? Pojďte se podívat.
Za první ukázkou se vydáme do Colorado Springs. Zde připravili video s inspirací, na co se mohou všichni těšit, až bude možné se opět vydávat na cesty.
![]() Kampaň Colorado Springs
|
V komunikaci Colorado Springs se pravidelně objevuje „dobrodružství“, které se doslova nabízí při návštěvě nádherné přírody a v době COVID-19 se rozhodli toto znovu využít. Emotivní video dávalo příklady toho, jak lze dobrodružství zažít doma. Z polštářů a oblečení postavit pevnost, v domácích pantoflích či z pohovky zažít ty nejlepší koncerty nebo si užít návštěvu muzeí.
Důležitým sdělením bylo, že dobrodružství není tam venku, ale v nás. My jsme tím dobrodružstvím. S tímto poselstvím předali pozdrav a přání brzkého setkání, až bude po všem.
Na Hotels.com zapojili svého maskota kapitána Obviouse, který obvykle všechny motivuje, aby se doslova zvedli z gaučů v obývacím pokoji a vyjeli někam na výlet. Tentokrát však ve videospotu informoval, že si bude po nějakou dobu držet společenský odstup a zdrží se doma. Tímto „poselstvím“ inspiroval i ostatní, aby udělali to, co on a užívali si domácí chvíle třeba s popcornem.
![]() Kampaň Hotels.com
|
Teď zavítáme na ostrov Svatá Lucie. Tam pro komunikaci využívali hlavně svůj profil na Instagramu a v rámci kampaně „7 minut na Svaté Lucii“ naživo vysílali 7minutová inspirativní videa. Kampaň začínala 26. března a hlavním tématem sedmiminutovek bylo cvičení jógy na pozadí Pitons, nejznámější siluety Malých Antil. Jóga však nebyla jediným tématem. Sledující se mohli bavit také vařením, taneční party nebo meditacemi. Byla to témata, kterým se lidé většinou sami doma věnují a mohou s nimi pokračovat dál i v době sociální izolace, teď ale v úžasné společnosti Svaté Lucie. Co měl ostrov Svatá Lucie na programu, se podívejte na https://bit.ly/svata-lucie-program.
![]() Kampaň Sv. Lucie
|
Poslední ukázka přichází ze Švýcarska. Tady ohromili celý svět tím, jak vyjádřili solidaritu a vzdali hold všem zemím, které pandemie COVID-19 zasáhla. Každý večer se pravidelně až do 19. dubna rozzářil vrchol Matterhornu, na kterém se postupně zobrazovaly vlajky zasažených zemích. Objevily se také nápisy „děkujeme“, „naděje“, „zůstaňte doma“. Na sociálních sítích se u příspěvků objevovaly motivační hashtagy #neverstopdreaming nebo #staystrong.
![]() Vrchol Matterhornu, Zdroj: Frank Schwarzbach / Zermatt Tourism
|
V průběhu nejtěžšího období se objevovala celá řada zajímavých komunikačních projektů s cílem hlavně lidi podpořit, ukázat, že se ani v těžkých časech na ně nezapomnělo a vyjádřit naději a radost ze setkání v budoucnu. Zaregistrovali jste vy sami nějakou zajímavou komunikaci v době COVID-19? Napište mi!
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.
Letiště Praha v letošním roce plánuje odbavit dvojnásobek cestujících oproti roku 2021. S předpokládaným nárůstem provozu je pro zachování komfortu nutné navýšit počet spolupracovníků, a to až o 200 zaměstnanců a o desítky pracovníků na dlouhodobé brigády formou dohod mimo...