Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Od 1. do 9. srpna přijel do Chorvatska 1 milion turistů. Ti zde strávili celkem 7,2 milionu přenocování, což představuje kolem 70 procent loňského výsledku za stejné období. Nejvíce turisté mířili na Istrii a do oblasti Kvarneru. Počet Čechů je v srpnu stejný jako loni, o 5 procent více se jich ubytovalo v hotelích nebo na jachtě. Od začátku roku navštívilo Chorvatsko 335 tisíc Čechů, kteří uskutečnili 2,2 milionu přenocování.
V dosavadní části srpna dorazilo z Česka na 60 tisíc turistů, což představuje 95 procent uskutečněných příjezdů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Počet příjezdů do hotelů a na jachty se zvýšil o 5 procent. Z pohledu destinací se nejvíce Čechů v dosavadní části srpna ubytovalo v destinacích na Istrii (Umag, Medulin a Rovinj) a v destinaci na Makarské riviéře (Živogošće). Od začátku roku v Chorvatsku pobývalo 335 tisíc Čechů, kteří uskutečnili 2,2 milionu přenocování.
„Po vynikajícím červenci, v němž jsme dosáhli 60 procent loňského výsledku, zaznamenáváme v srpnu ještě lepší turistické trendy a momentálně se nacházíme na úrovni přibližně 70 procent loňského výsledku. Trhy, které nejlépe reagovaly, patří do skupiny územně bližších. Chorvatské destinace jsou pro ně snadno dostupné silniční dopravou,“ prohlásil ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić a dodal: „Na tyto trhy jsme také zacílili své propagační a informační kampaně, přičemž jsme po celou dobu sdělovali, že je Chorvatsko bezpečnou a dobře připravenou turistickou destinací. Se vzrůstajícím počtem leteckých linek se též zintenzívnil turistický ruch v jižních částech Dalmácie.“ Dodal přitom, že například mezi Dubrovníkem a Londýnem momentálně létá na 44 spojů týdně.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.