Chile omezuje turismus na Velikonočním ostrově

Chilská vláda zkrátila dobu, po kterou se mohou turisté zdržovat na Velikonočním ostrově. Opatření zdůvodnila tím, že ostrov má omezené zdroje a je třeba ho chránit, píše agentura AP. V uplynulých letech ostrov na jihu Tichého oceánu, který je známý především kvůli obrovským sochám, lákal čím dál více návštěvníků.

Na třetinu zkrátila chilská vláda dobu, kterou mohou turisté strávit na Velikonočním ostrově

Od středy minulého týdne mohou turisté na ostrově strávit maximálně 30 dnů. Původně tato doba činila 90 dnů. Chilský prezident Sebastián Piňera mezitím podle AP usiluje o to, aby byl ostrov přejmenován na Rapa Nui, což je název, který pro něj používají místní obyvatelé.

K masivnímu rozvoji turismu došlo po roce 1987, kdy bylo z iniciativy NASA upraveno místní letiště. Prodloužená přistávací dráha měla totiž v případě potřeby sloužit pro nouzová přistání amerických raketoplánů. Zároveň ale letišti umožnila odbavovat větší letadla, což mělo za následek radikální růst cestovního  ruchu. V posledních letech ostrov navštěvuje kolem 100 tisíc turistů ročně, což s sebou nese řadu problémů, mimo jiné i v kulturní oblasti.

Potíže ovšem na ostrově nepůsobí jen turismus, ale i imigrace z pevninské části Chile. Vzhledem k tomu, že jsou zde lepší životní podmínky, stěhuje se na ostrov stále více Chilanů. Aktuálně ostrov obývá asi 7 750 lidí, což je asi víc jak dvakrát tolik, než před 20 lety. Polynésané nyní představují asi 40 procent obyvatel.

Foto: Shutterstock.com 

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více