Česko má políčeno na turisty ze Skandinávie a Beneluxu

Ilustrační foto: Shutterstock.com Kampaň ve Skandinávii a Beneluxu lákala k cestování po Stezce železné opony Ilustrační foto: Shutterstock.com

Obyvatelé skandinávských států, Belgie, Nizozemska a Lucemburska byli v září a říjnu osloveni online kampaní na sociálních sítích zaměřenou na propagaci cyklotrasy Stezka železné opony (EuroVelo 13). Cílem kampaně bylo též zviditelnění českých, moravských a slezských měst. Praha byla ve Švédsku vyhlášena Víkendovou destinací roku 2022. Informace přinesla agentura CzechTourism.

Na realizaci kampaně ve Skandinávii a zemích Beneluxu vynaložila naše národní turistická centrála 1,6 milionu korun. Za tyto prostředky se podle páteční tiskové zprávy podařilo oslovit 5,8 milionu uživatelů Facebooku, přičemž kampaň vygenerovala přes 16,1 milionu zobrazení a prostřednictvím speciálních microsite stránek přivedla na stránky Visit Czech Republic přes 130 tisíc uživatelů.

Prostřednictvím kampaně, která cílila především na starší aktivní turisty vydávající se na delší dovolené mimo hlavní letní sezonu, chtěla agentura nabídnout na trzích Skandinávie a Beneluxu atraktivní alternativy k trávení letní a podzimní dovolené v České republice. „Část kampaně propagující města České republiky měla za cíl inspirovat k podzimní návštěvě Česka a k propagaci novinek, které města turistům nabízí,“ uvedla Lucie Vallin, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism ve Stockholmu.

„Propagace cyklostezky podél ‚železné opony‘ byla v září podpořena společným press tripem, na němž se organizačně podílely všechny kraje, jimiž stezka prochází. K mediálnímu zviditelnění a popularitě Stezky železné opony v Nizozemsku přispěl fakt, že na veletrhu Fiets en wandelbeurs zaměřeném na aktivní dovolenou, získala tato cyklotrasa ocenění Cyklostezka roku 2021,“ doplnila Petra Palečková, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism Benelux.

Dánové a Nizozemci obsazují zejména v letních měsících přední příčky mezi zahraničními návštěvníky České republiky hned po turistech z příhraničních zemí. Důvodem je jednoznačně dojezdová vzdálenost autem, které patří k oblíbeným dopravním prostředkům obou národů. V červenci obsadili Dánové šestou příčku mezi zahraničními návštěvníky České republiky, Nizozemci dle údajů statistického úřadu skončili v srpnu na čtvrtém místě po Německu, Polsku a Rakousku.

Švédové zvolili Prahu Víkendovou destinací roku 2022

Marketingové aktivity naší turistické centrály na skandinávských trzích neustaly ani v listopadu. Česko se například na sv. Martina představilo na největším skandinávském B2B veletrhu Travel News Market, který se konal na svátek sv. Martina ve Stockholmu. Součástí veletrhu, na kterém se prezentovalo 120 vystavovatelů a navštívilo jej téměř devět stovek profesionálů z oboru cestovního ruchu nejen z celé Skandinávie, bylo také vyhlášení vítězů projektu Destinace 2022. Švédští cestovatelé v ní pasovali Prahu na Víkendovou destinaci roku 2022.

Projekt s názvem Destinace 2022 je výsledkem spolupráce největších švédských B2B médií Travel News a společnosti Nordic Bench, která již několikátým rokem pravidelně mapuje trendy, cestovatelskou náladu a chování Švédů v oblasti cestování. V rámci letošního on-line průzkumu oslovila společnost přes 1 500 Švédů, kteří během podzimu také vybírali top destinaci ve třech kategoriích: víkendová, dovolená u moře (vítězem Turecko) a vysněná dovolená (vítězem Thajsko).

„Z výsledků průzkumu je u Švédů patrné pozitivní naladění a velká chuť cestovat. Tuto skutečnost potvrzují rovněž cestovní kanceláře, které zaznamenávají vzrůstající počet rezervací na jaro 2022,“ uvádí Lucie Vallin.

„Praha patří již dlouhodobě k nejoblíbenějším víkendovým destinacím. Švédové ji vnímají jako levnou a bezpečnou destinaci. I v letošním roce jsme proto na místním trhu připravili několik kampaní, jejichž cílem bylo připomenout švédské veřejnosti Prahu jako atraktivní destinaci,“ vysvětluje Lucie Vallin, která společně s Anitou Grmelovou, velvyslankyní České republiky ve Švédsku, ocenění Víkendová destinace roku 2022 na veletrhu Travel News Market převzala. „Věřím, že pokud nebude v Česku úplný lockdown anebo jiná výraznější omezení, tak to cestování Švédů do Česka zřejmě zásadně neovlivní. Plně očkováno je ve Švédsku již téměř 82 % obyvatel,“ doplňuje Vallin.

V roce 2019 přicestovalo do Česka 152 644 Švédů, z toho téměř 80 % navštívilo právě hlavní město Prahu. V loňském roce se snížil počet turistů ze Švédska ve srovnání s rokem 2019 o 80 %, výrazně se však navýšil regionální rozptyl.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Chorvatsko se propaguje jako „zimní říše divů“

Chorvatské turistické sdružení (HTZ) spustilo novou zimní propagační online kampaň „Chorvatsko – zimní říše divů“, která poběží do 10. ledna napříč klíčovými trhy včetně Česka. Hlavním cílem kampaně je udržet viditelnost země zdůrazněním zimních krás chorvatských...

Číst více
Foto: Hradec Králové Region Convention Bureau

Královéhradecký kraj? Firemní akce od A do Z

Na pořádání konferencí, seminářů, workshopů, eventů či teambuildingů jsme tu my. A s námi v tom jede více než 50 partnerů z celého kraje! Společně vám vaši velkou i malou firemní akci připravíme na míru, a to včetně pestré nabídky doprovodných...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Zimní volno: Češi chtějí hlavně na vzduch!

Strávit zimní dovolenou v České republice plánuje podle listopadového průzkumu agentury CzechTourism 43 % Čechů. Do zahraničí by rádo vycestovalo 27 % respondentů. Ukázalo se rovněž, že většina našinců se chce věnovat aktivnímu pohybu na čerstvém vzduchu.

Číst více