Brazílie nevyužívá svůj turistický potenciál

Brazílie, země pláží, bikin a karnevalů, nevyužívá svůj turistický potenciál a mohla by promarnit příležitost stát se hlavní turistickou oblastí na světě. Zaznělo to na mezinárodní konferenci o cestovním ruchu Destination Brazil 2005 v Rio de Janeiru.

 

Podle účastníků konference musí vláda i soukromý sektor agresivně investovat do nových hotelů, zlepšení služeb a reklamy, aby přilákaly turisty. „Existuje populární přesvědčení, že Brazílie je turistickou zemí, ale není tomu tak, podíváme-li se na čísla,“ řekl ředitel brazilského sdružení hoteliérů Pedro Fortes. Země se podle jeho slov podílí na mezinárodním cestovním ruchu necelým procentem.

Podle českých cestovních kanceláří zájem Čechů o Brazílii prudce roste. „Rezervy jsou samozřejmě všude. Nemyslím si ale, že by Brazílie nevyužívala svůj turistický potenciál,“ řekl ČTK Emil Pulka, majitel cestovní kanceláře Emma specializované na Brazílii. Snaha země prudce zvýšit počet turistů podle něj nemusí být nejlepším řešením. „Když tam přijede zbytečně moc turistů, tak to taky není dobré,“ dodal. Kancelář podle něj ani nemá špatné zkušenosti s kvalitou brazilských hotelů. „Je z čeho si vybrat. Nenarazil jsem v nikde na to, že by člověk neměl možnost vybrat si to, co by mu vyhovovalo,“ konstatoval Pulka.

Při cestě do Brazílie volí podle něj Češi zejména poznávací zájezdy, jejichž základem je Rio de Janeiro. Většina turistů nevynechá ani vodopády Iguacu. Desetidenní zájezd po Brazílii včetně snídaně stojí zhruba 30 000 korun. Brazílii, která má více než 8000 kilometrů pláží a velké kulturní a přírodní bohatství, navštěvuje 4,6 milionů turistů ročně. To je obrovský rozdíl ve srovnání s 51 miliony turistů, kteří navštíví Španělsko, nebo se 42 miliony návštěvníků USA.

„Vzhledem k probíhajícímu boji proti terorismu ve světě se tradiční turistické trasy změnily, a to je životní příležitost pro Brazílii. Nyní je čas konat,“ řekl prezident sdružení brazilských organizátorů zájezdů Liberal Lopes. Vláda chce do roku 2007 zdvojnásobit roční počet turistů na devět milionů, představitelé turistického odvětví jsou však skeptičtí. Brazílie by podle nich měla investovat nejméně procento svých ročních příjmů z cestovního ruchu, odhadovaných na 3,2 miliardy dolarů, do běžného rozvoje sektoru. Chce-li však zdvojnásobit příliv návštěvníků, musel by tento podíl být mnohem vyšší.

-čtk-
Foto: Petr Manuel Ulrych

Nejnovější články z rubriky Jižní a Střední Amerika

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

James Bond zachraňuje turismus na Jamajce

Spíše než rodné Anglii slouží legendární agent 007 svými novými eskapádami Jamajce. Pětadvacátá bondovka s názvem Není čas zemřít, která byla do kin uvedena na konci září, totiž stimuluje příjezdy turistů právě na tento karibský ostrov....

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Lidé na Rapa Nui: turisty tu ještě nechceme!

Pokud jste si v duchu malovali, jak se během příštích týdnů vypravíte poznat sochy moai a další krásy Velikonočního ostrova, nepotěšíme vás. Tento exotický ráj v Tichém oceánu zůstane pro zahraniční turisty i nadále uzavřen. V referendu to minulý týden...

Číst více