Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Modelová železnice, zábavní park i ikonický zámek – to jsou tři nejoblíbenější turistické cíle zahraničních návštěvníků Německa. Alespoň podle letošních výsledků online průzkumu, který každým rokem organizuje Německá turistická centrála.
Čtrnáct tisíc zahraničních návštěvníků online portálu Germany.travel svými hlasy v anketě rozhodlo o podobě žebříčku oblíbenosti turistických cílů v Německu. Na pomyslných stupních vítězů tentokrát skončily tyto atraktivity:
Výstava největší modelové železnice na světě byla v Hamburku otevřena přesně před 20 lety a od té doby ji navštívilo zhruba 20 milionů lidí. „Expozice, kterou najdete v hamburské čtvrti Speicherstadt, se neustále rozrůstá. Aktuálně zabírá plochu zhruba 1 500 m2 a na kolejích o celkové délce přesahující 15 km se pohybuje asi tisícovka souprav,“ uvedl na nedávné tiskové konferenci Jan Pohaněl, vedoucí tuzemského zastoupení Německé turistické centrály. Miniatur Wunderland, který se pyšní hned šesti zápisy v Guinnesově knize rekordů, v tomto průzkumu oblíbenosti zvítězil již počtvrté v řadě.
Stříbro patří v tomto žebříčku oblíbenosti největšímu německému zábavnímu parku. V něm najdete více než 100 pouťových atrakcí včetně 13 horských drah, zážitkový bazén Rulantica i šest tematických hotelů s mnoha restauracemi a nabídkami wellness. Během své návštěvy můžete prozkoumávat virtuální světy v zážitkovém centru virtuální reality YULLBE. A jste-li fandy gastronomie, neměli byste vynechat některou z tzv. Dinner-shows, které v sobě spojují skvělou zábavu s kulinářským zážitkem. Europa-Park je podle informací Německé turistické centrály každoročně cílem pro víc než 5 milionů návštěvníků.
Budovu tohoto jihobavorského zámku, který se tyčí na členitém skalním masivu před alpskou kulisou, zřejmě znáte. I pokud jste na zámku dosud nebyli, bude vám nejspíš povědomý z fotografií – je totiž jedním z hlavních symbolů Německa jako turistické destinace a objevuje se tak v mnoha propagačních materiálech. Zámek nechal v druhé polovině 19. století podle vzoru historického rytířského hradu vystavět Ludvík II. Bavorský. Ten byl mimo jiné známým obdivovatelem Richarda Wagnera, což se projevilo i na zámku – jednotlivé místnosti jsou zasvěceny Wagnerovým operám. „Nejznámějším prostorem zámku je Trůnní sál, v kterém byste ovšem trůn hledali marně. Zkrátka došly peníze,“ vysvětluje Jan Pohaněl. Každoročně sem na prohlídku zamíří 1,5 milionu lidí. Mimochodem – zámek budou nejspíš znát i vaše děti, aniž by to ovšem samy tušily. Walt Disney jej totiž použil jako předobraz pro zámek své Šípkové Růženky.
S detailní podobou žebříčku, který má 100 příček, se můžete seznámit na www.germany.travel/en/top-100/travel-attractions.html. Letošní novinkou je i vyhlášení pořadí v jednotlivých subkategoriích (města; zážitkové světy; zábavní a zvířecí parky; muzea; vánoční trhy; přírodní highlighty; národní parky; hrady a zámky).
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.