Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Tyrolsko je z hlediska českých turistů druhou nejnavštěvovanější spolkovou zemí Rakouska. A jejich počet se může v dohledné době ještě zvýšit – mimo jiné díky řadě prestižních sportovních akcí, které se budou v Tyrolsku konat.
Češi jezdí do Tyrolska nejen na lyže, ale čím dál častěji i během letní sezony. Loni v létě se počtem přenocování (225 473) dostali na devátou příčku, celkem v daném období v tyrolských ubytovacích zařízeních alespoň jednou přespalo 63 300 českých hostů. „V pětiletém horizontu patří Česko mezi tři nejvíce rostoucí trhy,“ uvádí Jan Herget, který má na starosti propagaci Tyrolska na českém trhu. Nejvíce podle něj během pěti let vzrostl počet přenocování čínských hostů (+146,6 %), Poláků (+72,7 %) a Čechů (+53,7 %). Průměrně Češi v Tyrolsku zůstávají 3,6 dne, tedy déle než třeba Rakušané, Američané, Španělé, Italové, Dánové nebo Číňani. Zkrátka a dobře, čeští turisté už se v tyrolských statistikách neztrácejí. Ba naopak, jejich význam stále roste.
A vzhledem k tomu, že Češi patří mezi aktivní turisty, kteří se rádi věnují všelijakým sportovním aktivitám, případně s oblibou sledují sportovní výkony ostatních, dá se s velkou pravděpodobností úspěchu předpokládat, že v letošním roce dojde k dalšímu nárůstu příjezdů a přenocování českých hostů. V Tyrolsku se totiž bude konat celá řada sportovních eventů, které mají potenciál přilákat tuzemskou klientelu. Už proto, že se jedná o sportovní disciplíny, v kterých má Česko slibné reprezentanty. V dlouhodobém horizontu by tyto akce mohly přispět ke zvýšení popularity Tyrolska jako letní destinace. Dosud byl poměr přenocování Čechů v Tyrolsku v zimní a letní sezoně zhruba 2 : 1.
Sportovní eventy jsou pro Tyrolsko jedním z hlavních marketingových nástrojů. Jejich význam tkví nejen ve zvýšení aktuální návštěvnosti, ale hlavně v získání obrovského mediálního zásahu. Kupříkladu lyžařské závody v Kitzbühelu již dávno přesáhly sportovní rovinu a staly se globální společenskou událostí. A díky dvojímu pořadatelství zimních olympijských her v letech 1964 a 1976 se v této spolkové zemi vždy v následujících letech skokově zvýšil počet turistů. Možnost pořádat třetí zimní olympiádu však již Tyrolsko odmítlo. Důležitou součástí tyrolského myšlení je totiž podle Jana Hergeta udržitelnost cestovního ruchu. Místo masových akcí zvyšujících již tak vysoké počty návštěvníků během zimní sezony (5 z 10 rakouských zimních středisek s nejvyšší obsazeností se nachází v Tyrolsku) se tak tamní marketéři orientují spíše na letní eventy, které přímo souvisejí s produktovou nabídkou a konkurenční výhodou Tyrolska.
Graf Vývoj počtu přenocování v Tyrolsku v letních sezonách 1951–2017
Zdroj: Tirol Werbung
V letošním roce se v Tyrolsku uskuteční hned dva světové šampionáty. V září bude Rakousko již potřetí pořádat Mistrovství světa v silniční cyklistice. Poprvé však bude dějištěm Tyrolsko. Závody se budou konat v jeho různých regionech, cílem každého z 12 okruhů ale bude Innsbruck. Pořadatelé očekávají příjezd více než 400 000 návštěvníků, kteří budou povzbuzovat asi tisícovku sportovců. Mistrovství světa bude přenášeno televizními stanicemi do 150 zemí. Za Českou republiku budou startovat cyklistické hvězdy Zdeněk Štybar, Roman Kreuziger a další.
Ve stejném měsíci proběhne i MS ve sportovním lezení. Po 25 letech se Mistrovství světa v lezení IFSC Kletter-WM 2018 vrací do Innsbrucku. Největšího mezinárodního závodu v lezení se zúčastní přes 750 sportovců ze 70 zemí, hlavní hvězdou bude aktuálně nejlepší horolezec světa Adam Ondra. Závody proběhnou v novém lezeckém centru Wettklettern a ve středisku Olympiaworld Innsbruck. Na programu jsou závody v těchto lezeckých disciplínách: předlezení, bouldering, lezení na rychlost a paraclimbing. Organizátoři počítají s 40 000 diváky z celého světa. Mistrovství světa bude přenášeno televizními stanicemi.
Foto: Tirol Werbung
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.