Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Uplynulá zimní turistická sezona na Slovensku se podle tamních podnikatelů vydařila lépe než ta loňská, kdy návštěvnost horských středisek ovlivnilo teplé počasí a nedostatek přírodního sněhu. Tentokrát si díky vhodným povětrnostním podmínkám mohli návštěvníci například Nízkých Tater užít jednu z nejdelších lyžařských sezon v historii.
Na severu Slovenska lyžařská sezona trvala 150 dnů, lanovky v největších skiareálech byly v provozu ještě na začátku května.
„Návštěvnost táhli především domácí dovolenkáři, kterých do Nízkých Tater přijelo téměř 40 procent, následovali turisté z Polska, Česka, Ukrajiny, Ruska, pobaltských zemí a Maďarska,“ uvedl předseda představenstva oblastní organizace cestovního ruchu Region Liptov Ján Blcháč.
Více návštěvníků zaznamenala v zimní sezoně také společnost Tatry Mountain Resorts (TMR), která provozuje největší slovenská lyžařská střediska ve Vysokých i Nízkých Tatrách. „Tuto sezonu jsme výrazně zvýšili počet prodaných skipasů prostřednictvím externích ubytovatelů, kteří skipasy nabízeli přímo svým zákazníkům,“ uvedl předseda představenstva TMR Bohuš Hlavatý. Více hostů hlásily hotely v Jasné, největšího slovenského skiareálu, kde zaznamenaly nárůst tržeb proti loňsku o více než 23 procent.
Loni zájem zahraničních turistů o Slovensko poprvé od roku 2009 opadl. V zemi pod Tatrami výrazně ubylo ruských a ukrajinských rekreantů, klesl i počet hostů z České republiky. Podle analytika bankovního domu UniCredit Bank Ľubomíra Koršňáka vytíženost slovenských hotelů byla nejnižší v EU a podíl zahraničních turistů na celkovém počtu noclehů v ubytovacích zařízeních nižší než v sousedním Česku, Maďarsku nebo Rakousku. Slovensko se také zařadilo k zemím, kde byl zájem o hotelové služby v přepočtu na obyvatele nejnižší.
Foto: Tatry Mountain Resorts

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.