Zimní sezona na Slovensku se prý vydařila lépe než loni

Uplynulá zimní turistická sezona na Slovensku se podle tamních podnikatelů vydařila lépe než ta loňská, kdy návštěvnost horských středisek ovlivnilo teplé počasí a nedostatek přírodního sněhu. Tentokrát si díky vhodným povětrnostním podmínkám mohli návštěvníci například Nízkých Tater užít jednu z nejdelších lyžařských sezon v historii.

Na severu Slovenska lyžařská sezona trvala 150 dnů, lanovky v největších skiareálech byly v provozu ještě na začátku května.

Zimní sezona se prý loni vydařila i v Tatrách

„Návštěvnost táhli především domácí dovolenkáři, kterých do Nízkých Tater přijelo téměř 40 procent, následovali turisté z Polska, Česka, Ukrajiny, Ruska, pobaltských zemí a Maďarska,“ uvedl předseda představenstva oblastní organizace cestovního ruchu Region Liptov Ján Blcháč.

Více návštěvníků zaznamenala v zimní sezoně také společnost Tatry Mountain Resorts (TMR), která provozuje největší slovenská lyžařská střediska ve Vysokých i Nízkých Tatrách. „Tuto sezonu jsme výrazně zvýšili počet prodaných skipasů prostřednictvím externích ubytovatelů, kteří skipasy nabízeli přímo svým zákazníkům,“ uvedl předseda představenstva TMR Bohuš Hlavatý. Více hostů hlásily hotely v Jasné, největšího slovenského skiareálu, kde zaznamenaly nárůst tržeb proti loňsku o více než 23 procent.

Loni zájem zahraničních turistů o Slovensko poprvé od roku 2009 opadl. V zemi pod Tatrami výrazně ubylo ruských a ukrajinských rekreantů, klesl i počet hostů z České republiky. Podle analytika bankovního domu UniCredit Bank Ľubomíra Koršňáka vytíženost slovenských hotelů byla nejnižší v EU a podíl zahraničních turistů na celkovém počtu noclehů v ubytovacích zařízeních nižší než v sousedním Česku, Maďarsku nebo Rakousku. Slovensko se také zařadilo k zemím, kde byl zájem o hotelové služby v přepočtu na obyvatele nejnižší.

Foto: Tatry Mountain Resorts

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.

Číst více