Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Více výsledků...
Lidé v Česku nakupují zahraniční dovolenou zatím zhruba ve stejném objemu jako v loňském roce. Platí to přesto, že cestovní kanceláře v katalozích už zohlednily zhruba osmiprocentní nárůst cen kvůli oslabení české koruny koncem roku 2013. Na veletrzích v Brně to oznámila tajemnice Asociace cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.

Zákazníci, kteří uzavřeli smlouvu o zájezdu, jsou podle občanského zákoníku chráněni proti dodatečnému zvýšení ceny zájezdu ze strany cestovní kanceláře, a to při pohybu směnného kurzu a jeho navýšení až o deset procent ve srovnání se dnem kalkulace ceny zájezdu.
Vede Chorvatsko, mezi leteckými zájezdy Řecko
Skladba cílových destinací se podle Kateřiny Petříčkové nemění. Jasně vede Chorvatsko před Itálií a Slovenskem. U leteckých destinací lidé nejčastěji volí Řecko, Turecko, Tunisko, Egypt a Bulharsko. „Letos evidujeme velký nárůst zájmu o Řecko a Tunisko. Tento trend pokračuje z loňského roku,“ prohlásila Petříčková.
Také podle Martiny Kociánové-Mudrové z cestovní agentury Globtour Češi nejčastěji volí cesty do Chorvatska, které vychází nejlevněji. „Lidé směřují k levným zájezdům. Z leteckých destinací bude nejvíce preferované Bulharsko. Dříve tam jezdili Češi bez stravy, nyní preferují all inclusive. Pokud někdo chce leteckou dovolenou, je to levná varianta,“ uvedla Martina Kociánová-Mudrová. U cest do Turecka naopak očekává stagnaci. „Je to drahá destinace a pro rodiny s dětmi velká finanční zátěž,“ uvedla. Lidé podle Kociánové-Mudrové volí často krátkodobé pobyty, poznávací zájezdy, eurovíkendy, které jsou levnější než pobytové zájezdy.
Foto: Thinkstockphotos.com

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.

Costa Blanca neboli Bílé pobřeží. Pravdou ale je, že provincie Alicante, spadající do společenství Valencie, vyniká mezi jinými svou nebývalou pestrostí. Není proto divu, že krajina, u Středozemního moře lemovaná písečnými i oblázkovými plážemi a směrem do vnitrozemí...