Zájem o zahraniční dovolenou? Stejný jako loni

Lidé v Česku nakupují zahraniční dovolenou zatím zhruba ve stejném objemu jako v loňském roce. Platí to přesto, že cestovní kanceláře v katalozích už zohlednily zhruba osmiprocentní nárůst cen kvůli oslabení české koruny koncem roku 2013. Na veletrzích v Brně to oznámila tajemnice Asociace cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.

Z leteckých destinací je zatím na špici zájmu Řecko„Šetření se zatím nijak neprojevuje, je ale otázkou jak se bude kurz koruny dál vyvíjet. Pokud by měla ještě oslabovat, tak čekám, že čeští turisté budou šetřit v místě pobytu a nebudou si nakupovat fakultatitní výlety, využívat místních služeb a navštěvovat restaurace,“ uvedla Kateřina Petříčková. Další oslabení koruny v lednu letošního roku se podle ní do cen cestovních kanceláří zatím nepromítlo. Otázkou podle Petříčkové bude další vývoj, pokud koruna oslabí na více než 30 korun za euro.

Zákazníci, kteří uzavřeli smlouvu o zájezdu, jsou podle občanského zákoníku chráněni proti dodatečnému zvýšení ceny zájezdu ze strany cestovní kanceláře, a to při pohybu směnného kurzu a jeho navýšení až o deset procent ve srovnání se dnem kalkulace ceny zájezdu.

Vede Chorvatsko, mezi leteckými zájezdy Řecko

Skladba cílových destinací se podle Kateřiny Petříčkové nemění. Jasně vede Chorvatsko před Itálií a Slovenskem. U leteckých destinací lidé nejčastěji volí Řecko, Turecko, Tunisko, Egypt a Bulharsko. „Letos evidujeme velký nárůst zájmu o Řecko a Tunisko. Tento trend pokračuje z loňského roku,“ prohlásila Petříčková.

Také podle Martiny Kociánové-Mudrové z cestovní agentury Globtour Češi nejčastěji volí cesty do Chorvatska, které vychází nejlevněji. „Lidé směřují k levným zájezdům. Z leteckých destinací bude nejvíce preferované Bulharsko. Dříve tam jezdili Češi bez stravy, nyní preferují all inclusive. Pokud někdo chce leteckou dovolenou, je to levná varianta,“ uvedla Martina Kociánová-Mudrová. U cest do Turecka naopak očekává stagnaci. „Je to drahá destinace a pro rodiny s dětmi velká finanční zátěž,“ uvedla. Lidé podle Kociánové-Mudrové volí často krátkodobé pobyty, poznávací zájezdy, eurovíkendy, které jsou levnější než pobytové zájezdy.

 

Foto: Thinkstockphotos.com

 

Nejnovější články z rubriky Evropa

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“.

Číst více
Foto: Patronato Provincial de Turismo de la Costa Blanca

Španělská Costa Blanca – celoroční paleta zážitků

Costa Blanca neboli Bílé pobřeží. Pravdou ale je, že provincie Alicante, spadající do společenství Valencie, vyniká mezi jinými svou nebývalou pestrostí. Není proto divu, že krajina, u Středozemního moře lemovaná písečnými i oblázkovými plážemi a směrem do vnitrozemí...

Číst více