Zahraniční turisty bude do Prahy lákat online kampaň za 40 milionů

Foto: Shutterstock.com Chybějící zahraniční turisty má do Prahy přivést nová kampaň Foto: Shutterstock.com

Pražský magistrát dnes spolu s Prague City Tourism (PCT) spouští novou online kampaň, která má do města přivést zahraniční turisty. Potrvá do konce letošního roku. Cílem je nalákat turisty vydávající se za kulturou či památkami. Kampaň se naopak vyhne nočnímu životu a turistům mířícím za levným alkoholem. Náklady budou 40 milionů korun. Novinářům to řekla radní Hana Třeštíková.

„Budeme lákat zahraniční turisty během podzimu a zimy. Kampaň startuje od úterý a bude do 31. prosince 2021. Bude cílit na bonitní klienty, kteří do Prahy přijedou za kulturou, památkami či gastrem, a ideálně se sem pak vrátí,“ uvedla Třeštíková.

Záměrem kampaně je nalákat zejména turisty ve věku 30 až 55 let, kteří cestují sami či v páru. Kampaň nebude cílit na mládež, která chce navštívit Prahu jakožto večírkovou destinaci. Chybět tak bude jakákoliv zmínka o zážitcích souvisejících s nočním životem. „Praha se aktivně snaží cílit na kultivovanou, kulturní klientelu, která přijede vícekrát, zůstane v hotelech a využije služby a navštíví kulturní instituce. Chceme se zbavit nálepky levné a alkoholové destinace,“ řekla Třeštíková.

Foto: Magistrát hl. m. Prahy

V kampani město využije série fotografií a videí s pražskými umělci, například tanečníky či hudebníky, které vznikly letos v létě. Zapojen do ní bude nový design na propagaci Prahy, který nechala udělat PCT. Vytvořeny byly nové suvenýry, změněno ztvárnění letáků, vzniknou nové publikace a změní se označení některých památek, vzhled sociálních sítí a webových stránek provozovaných PCT.

Podle dokumentu schváleného radními město od kampaně očekává minimálně 100 423 kliků na Googlu a dalších 33 267 kliků na Facebooku a Instagramu. Od videí na Youtube si slibuje minimálně 16 700 kliků. Na kampani kromě PCT spolupracuje město s letištěm v Ruzyni a Asociací hotelů a restaurací ČR.

Kvůli pandemii covid-19 v Praze poklesl počet turistů. Město proto letos loni rok podpořilo turistický ruch více než 120 miliony korun. Praha spustila kampaň V Praze jako doma, která měla do hlavního města nalákat především tuzemské turisty. Oba roky akce přilákala do města desítky tisíc převážně tuzemských turistů.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

V Beskydech to vypadá na rušnou zimu

Zimní střediska na Frýdecko-Místecku v Beskydech registrují před sezonou velký zájem o lyžařské kurzy. Některá už mají obsazenou kapacitu až do března. Problém ale mívají se zajištěním personálu. ČTK to řekli provozovatelé středisek.

Číst více