Propagační materiály a weby Prahy mají novou podobu

Foto: Prague City Tourism Nová řada suvenýrů obsahuje i tyto hrnky (690 Kč/ks) Foto: Prague City Tourism

Praha si nechala udělat nový design k propagaci města v turistice. Vytvořeny byly nové suvenýry, změněno ztvárnění letáků, vzniknou nové publikace a změní se označení některých památek, vzhled sociálních sítí a webových stránek provozovaných městskou firmou Prague City Tourism (PCT). Nový design budou mít také spoty propagující Prahu. Novinářům to řekla členka představenstva PCT Jana Adamcová a umělci, kteří se na podobě propagace podíleli. Změna vyšla PCT na 390 000 Kč a kompletně zavedena bude do prosince 2021.

O tom, že má Praha nové suvenýry, jsme již nedávno informovali. Široké veřejnosti byla podoba nových turistických materiálů byla představena na letošním ročníku přehlídky Designblok. „Vše se snažíme směřovat k tomu, abychom kultivovali i vizuální stránku turismu. (…) Postupně bude nová podoba zaváděna jak ve všech našich digitálních marketingových nástrojích, tak tradičních tiskovinách, ale máme také nové označování památek, které máme ve správě,“ řekla při této příležitosti Jana Adamcová.

Prahu chtěli tvůrci a PCT představit jako nekonvenční a uměleckou, ale zároveň seriózní. „Diverzita, protkání kultur a stylů je neoddělitelnou součástí identity města,“ řekla odborná poradkyně PCT Jindřiška Vejvodová.

Grafik Bohumil Vašák řekl, že výtvarníci zpřehlednili styl propagace a její výraz. „Hledali jsme jednoduché prostředky, které nám umožní sdělit: toto je relevantní informace od Prahy, PCT, na rozdíl od komerčních sdělení, kterými je veřejný prostor zaplevelen,“ řekl. Pro jednotlivé předměty a weby bylo vytvořeno originální písmo. „Je snadné jej rozpoznat, i když tam není explicitně napsáno, že je to od PCT,“ dodal Vašák.

Oproti minulosti bude PCT více spolupracovat s místními umělci, a to jak zavedenými značkami, tak těmi začínajícími včetně tzv. start-upů. V nových videích bude účinkovat více místních a nebudou to pouze záběry památek. Ilustrátor a režisér Přemysl Ponáhlý řekl, že se do videí snažil zapojit i staré pražské příběhy a mýty, které chce prezentovat v moderní podobě.

Novou podobu budou mít turistické známky a razítka. „Mezi českými turisty je to obrovský bestseller a my zjistili, že kvalita ilustrací je nevyrovnaná. Proto jsme vytvořili jednotný jazyk. To je věc, která tu chyběla, většina velkých měst jednotný jazyk mají,“ řekl Vašák.

PCT má hotovy první spoty, které budou sloužit k propagaci města v zahraničí. Kampaň musí ještě v příštím týdnu projednat a schválit pražští radní.

Foto: Prague City Tourism

Do konce letošního roku chce PCT dokončit označení spravovaných památek novými cedulkami, mezi které patří mj. Petřínská rozhledna či věže Karlova mostu. Nové cedulky jsou nyní pouze na Prašné bráně.

Proměna digitálních marketingových nástrojů, jako jsou sociální sítě a weby, bude dokončena do 15. prosince. Nové suvenýry již PCT prodává v Petřínské rozhledně a prodejny chystá na Můstku a ve Staroměstské radnici. Kromě propagace směrem k turistům PCT podle Adamcové změnila korporátní identitu, která je s tou propagační nově jednotná.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

V Beskydech to vypadá na rušnou zimu

Zimní střediska na Frýdecko-Místecku v Beskydech registrují před sezonou velký zájem o lyžařské kurzy. Některá už mají obsazenou kapacitu až do března. Problém ale mívají se zajištěním personálu. ČTK to řekli provozovatelé středisek.

Číst více