Výjimečné počiny v oblasti turismu oceněny

V Brně byli vyhlášeni vítězové Velké ceny cestovního ruchu 2014/2015

Závěrečný ceremoniál prvního dne veletrhů GO&REGIONTOUR v Brně patřil slavnostním předáním ocenění v osmém ročníku soutěže Velká cena cestovního ruchu. Odborná porota ocenila výjimečné projekty v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší elektronická komunikace, Nejlepší lázeňský a wellness balíček a Nejlepší golfový balíček. V kategorii Nejlepší cestovní kancelář pak vítězové vzešli z hlasování široké veřejnosti.

 popisuje posun soutěže jednatelka společnosti C.O.T. media Eva Frindtová. Ředitel projektu GO & REGIONTOUR společnosti Veletrhy Brno Miloň Mlčák doplňuje: „Ve srovnání s předchozími ročníky bylo do hodnocení projektů zapojeno širší spektrum odborníků na cestovní ruch, marketing, média, lázeňství a další obory. V případě kategorie Nejlepší golfový balíček byla porota dokonce mezinárodní.“

V kategorii Nejlepší jednotná kampaň hodnotila porota soubor materiálů spojených s jednou kampaní. Ocenění putovalo do Zlínského kraje – vítězství si odnesla Centrála cestovního ruchu Východní Moravy. Porotci ocenili široký záběr kampaně s množstvím využitých komunikačních nástrojů. Jasné poselství, zajímavý slogan ale také třeba dobrý radiospot. Vydavatelství C.O.T. media udělilo v této kategorii speciální cenu statutárnímu městu Hradec Králové za kampaň s názvem „Hradec Králové město cyklistů“. Jednatelka vydavatelství Eva Frindtová k tomu říká: „Tato kampaň si porotu získala tím, jak byla velmi dobře zacílena na rezidenty. Porotci se zároveň shodli, že má kampaň potenciál pro další rozvoj a pro oslovení dalších cílových skupin.“

Vítězství v kategorii Nejlepší golfový balíček si odnesli zástupci České golfové asociace za balíček „Golf a romantika“, který nabízí PilsnerGolf Resort Hořehledy a Hotel Pod Kokšínem. Porotce oslovila komplexnost balíčku, který nabízí bohatý třídenní program a dobře oslovuje cílovou skupinu.

V kategorii Nejlepší turistický produkt zůstaly pomyslné vavříny na jihu Moravy. Vítězství porota přisoudila Centrále cestovního ruchu – Jižní Morava za projekt Otevřené sklepní uličky vyprávějí příběhy. Ocenění si podle porotců tento produkt zaslouží za to, jakým způsobem využívá trendu a popularity vína a vinařské turistiky a dává vínu a místům příběhy, čímž zároveň významně podporuje podnikatelský sektor v regionu. Produktu se navíc dostalo i speciální ceny společnosti Veletrhy Brno. „Tento produkt se nám zdál zajímavý a propracovaný, pozitivně jsme hodnotili i jeho nadregionální, resp. mezinárodní rozměr,“ vysvětlil důvody udělení speciální ceny Miloň Mlčák ze společnosti Veletrhy Brno.

K problematice tvorby turistických balíčků se vyjádřila i nová generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková, podle které došlo v této oblasti v posledních letech k pozitivnímu vývoji. „Turistické produkty, které dnes vznikají v regionech, jsou kvalitní. Osobně ale ještě vidím rezervy v obchodovatelnosti těchto nabídek,“ naznačila Palatková, na co by se měli tvůrci balíčků více zaměřit.

Nejlepší lázeňský a wellness balíček podle poroty připravila společnost Lázně Luhačovice. Jmenuje se „Rehabilitace páteře“ a porotu nejvíce oslovil fakt, že je tento lázeňský rehabilitační balíček určen nejen pro léčené a indikované pacienty, ale i jako prevence civilizačních chorob páteře, které trápí stále větší procento populace. Navíc velmi dobře propojuje služby a další provozovatele.

Kategorii Nejlepší elektronická komunikace opanovalo Infocentrum města Karlovy Vary, které do soutěže přihlásilo projekt s názvem Elektronická propagace města Karlovy Vary. Porota se shodla na tom, že jde o zajímavou a čistým způsobem připravenou webovou prezentaci, která uživatelům dává obrazovou ochutnávku daného místa. Předností je i přehledně a jasně zpracovaná nabídka ubytování u jednotlivých hotelů s možností rezervace přímo u daného ubytovacího subjektu. Portál využívá i zajímavé funkce navíc, jako jsou novinky formou SMS či doporučení procházek včetně informací o energetickém výdeji. Speciální cenu v této kategorii udělila porota společnosti World Media Partners za vytvoření a úspěšný rozvoj hry s názvem GEOFUN. Jedná se o nový marketingový nástroj pro cestovní ruch na principu advergamingu.

Zatímco v prvních pěti kategoriích rozhodovala o vítězích odborná porota, v kategorii Nejlepší cestovní kancelář hlasovala široká veřejnost prostřednictvím webových stránek. Do soutěže byly automaticky zařazeny všechny cestovní kanceláře působící na českém trhu. Z vítězství se po sečtení hlasů radovali zástupci cestovní kanceláře VÍTKOVICE TOURS, která je největší českou cestovní kanceláří specializovanou na pobyty na Jadranu. Mediálním partnerem této kategorie byla již potřetí společnost Invia.cz, největší tuzemský internetový prodejce zájezdů. Ta také udělila speciální cenu cestovní kanceláří KOVOTOUR PLUS.

Ceny ve vybraných kategoriích předávala ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, která v krátkém proslovu vyzdvihla význam turismu. „Cestovní ruch má opravdu velký význam pro ekonomiku naší země i pro náš úřad, který je gestorem kompetenčního zákona v této ekonomické oblasti. Já osobně věřím v jeho budoucnost, neboť může přinést zvýšení naší konkurenceschopnosti nejen ve světě, ale i na regionální úrovni,“ uvedla ministryně. Význam turismu pro regiony potvrdil i další předávající, předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek. Dalšími předávajícími byli první náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová, generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková, předseda Sdružení lázeňských míst ČR a karlovarský primátor Petr Kulhánek, předseda Asociace cestovních kanceláří ČR Viliam Sivek a prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Roman Škrabánek.

Text a foto: -pmu-


Kategorie „Nejlepší jednotná kampaň“

1. místo: CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU VÝCHODNÍ MORAVY
za kampaň Východní Morava má jiskru

2. místo: LUHAČOVSKÉ ZÁLESÍ
za kampaň Resort Luhačovice – Místa zážitků

2. místo: NÁRODNÍ VINAŘSKÉ CENTRUM
za kampaň Krajem vína

Speciální cena vydavatelství C.O.T. media
STATUTÁRNÍ MĚSTO HRADEC KRÁLOVÉ za kampaň Hradec Králové město cyklistů

alt_text


Kategorie „Nejlepší golfový balíček“

1. místo: PILSNERGOLF RESORT HOŘEHLEDY A HOTEL POD KOKŠÍNEM
za golfový balíček Golf a romantika

2. místo: PYTHAGOR
za golfový balíček Dětské golfové kempy

3. místo: CZ GOLF
za golfový balíček Jdu na golf!

alt_text


Kategorie „Nejlepší turistický produkt“

1. místo: Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava
za turistický produkt Otevřené sklepní uličky vyprávějí příběhy

2. místo: PRAŽSKÁ INFORMAČNÍ SLUŽBA – PRAGUE CITY TOURISM
za turistický produkt Do Prahy za pivem

3. místo: LABSKÁ STEZKA
za turistický produkt Labská stezka

Speciální cena Veletrhů Brno
Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava

za turistický produkt Otevřené sklepní uličky vyprávějí příběhy

alt_text


Kategorie „Nejlepší lázeňský a wellness balíček“

1. místo: Lázně Luhačovice
za lázeňský a wellness balíček Rehabilitace páteře

2. místo: Lázně Luhačovice
za lázeňský a wellness balíček Vánoce v Alexandrii

3. místo: PRIESSNITZOVY LÉČEBNÉ LÁZNĚ
za lázeňský a wellness balíček Veselé lázně

alt_text


Kategorie „Nejlepší cestovní kancelář“

1. místo: CK VÍTKOVICE TOURS

2. místo: CK Kovotour Plus

3. místo: CK Bon Ton

Speciální cena společnosti Invia.cz
Cestovní kancelář Kovotour Plus

alt_text


Kategorie „Nejlepší elektronická komunikace“

1. místo: INFOCENTRUM MĚSTA KARLOVY VARY
za elektronickou komunikaci Elektronická propagace města Karlovy Vary

2. místo: Destinační společnost Východní Čechy
za elektronickou komunikaci vychodni-cechy.info

3. místo: StatuTáRní město České Budějovice
za elektronickou komunikaci InBudějovice

Speciální cena poroty
WORLD MEDIA PARTNERS
za elektronickou komunikaci GEOFUN

alt_text

Výherce zájezdu do Trenčianských Teplic

Výherkyní týdenního pobytu pro dvě osoby v Kúpeľoch Trenčianské Teplice se stala Monika Kinclová z Ostravy.

Gratulujeme! Výherkyně byla vylosována z hlasujících v kategorii Nejlepší cestovní kancelář.

Foto:-pmu-

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor COT business
petr.ulrych@cot.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více
Foto: Letiště Praha

Letiště Praha nabere až 200 nových zaměstnanců 

Letiště Praha v letošním roce plánuje odbavit dvojnásobek cestujících oproti roku 2021.  S předpokládaným nárůstem provozu je pro zachování komfortu nutné navýšit počet spolupracovníků, a to až o 200 zaměstnanců a o desítky pracovníků na dlouhodobé brigády formou dohod mimo...

Číst více