Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Na konci září připravilo Chorvatské turistické sdružení (HTZ) společně s Turistickým sdružením šibenického regionu a ve spolupráci s AČCKA zajímavou studijní cestu do oblasti Šibeniku, které se zúčastnilo více než 30 zástupců českých cestovních kanceláří a agentur.
Pro účastníky byl připraven velmi bohatý program, během kterého měli možnost ochutnat a poznat velmi pestrou nabídku chorvatské pohostinnosti, přírodních krás a gurmánských specialit. Za asociaci se studijní cesty zúčastnil člen prezidia Stanislav Mrázek. Dopravu do destinace zájemcům nabídla členská ČSAD Tišnov, která zajistila i nezbytné přesuny v místě pobytu v dalších dnech. Účastníci byli po celou dobu fam tripu ubytováni v luxusním hotelu Olympia ve Vodici.
Na první den pobytu byl připraven výlet lodí z Vodice do Šibeniku, který doprovázel typický jadranský vítr bóra. První zastávkou na plavbě byl malebný ostrůvek Zlarin, na kterém cestovkáři navštívili muzeum a dílnu na zpracování červeného korálu. Tamní rodina je jediná, která má povolení červené korály z hlubin těžit a zpracovávat způsobem, který se po staletí nemění a dává místním šperkům jejich jedinečnost. Další zastávkou byl ostrov Prvić a návštěva muzea Fausta Vrančiće, rodáka ze Šibeniku, který byl významným středověkým učencem a vynálezcem a působil i v Praze na dvoře císaře Rudolfa II. Habsburského. V Šibeniku absolvovali účastníci krátkou procházku starého městského jádra s místní průvodkyní. Poslední zastávkou byla prohlídka luxusního hotelu D Resort, ze kterého byl úžasný výhled na celý Šibenik a na právě zapadající slunce. Den byl zakončen ve Vodici společnou večeří v přístavní restauraci Adria s bohatou nabídkou servírovaných předkrmů z mořských plodů a grilovaných ryb, kterou doprovázela vynikající dalmatská vína.
Úterní program byl zahájen prohlídkou Solaris Resortu – komplexu několika hotelů s rozlehlým akvaparkem, průzračným mořem a dlouhými plážemi, který nabízí plnou turistickou vybavenost a zázemí. Následoval přesun dále od pobřeží do okolí města Drniš a návštěva Etnolandu Pakovo Selo. V dobovém oděvu a s osobitým smyslem pro humor provedl účastníky typickým kamenným dalmatským obydlím místní průvodce Joška, který jim popsal krajové zvyky a uvedl je do taje výroby místních lahůdek – pršutu, červeného vína a přípravy jídla „peka“. Z Etnolandu skupina pokračovala do národního parku Krka, kde se po krátké procházce nalodila na loď plující po stejnojmenné řece Krka do přístavu Skradin. Ve Skradinu na cestovkáře již čekal autobus, který je dovezl do obce Betina na ostrově Murter, jenž s pevninou spojuje zdvižný most. Ve městě, které je proslulé výrobou kvalitních dřevěných lodí a člunů, si účastnici mohli prohlédnout nejen loděnici, ale také pozoruhodné muzeum věnované právě jejich výrobě. Den byl opět zakončen skvělou večeří o několika chodech s bohatou nabídkou místních specialit.
![]() |
![]() |
Poslední den studijní cesty věnován B2B workshopu, který se konal v moderním hotelu Olympia Sky s panoramatickým výhledem na oblast přístavního města Vodice a okolí. Hned v úvodu konference člen prezidia AČCKA Stanislav Mrázek vyslovil poděkování všem přítomným za účast. Zvláště pak poděkoval zástupcům pořádajících sdružení, jmenovitě ředitelce HTZ Šibensko Kninske županije Željaně Šikić, předchozí ředitelce HTZ Praha Jeleně Bilić a novému řediteli HTZ Praha Dubravku
Miholićovi za úžasný program a skvělou organizaci celé studijní cesty. Děkujeme a přejeme úspěšnou sezonu 2019.
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.