Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Podle údajů systému eVisitor, který obsahuje vnitřní cestovní ruch realizovaný v komerčních a nekomerčních zařízeních a na charterových lodích (systém eCrew), bylo v Chorvatsku v období od ledna do konce srpna uskutečněno 15,7 milionu příjezdů, což je meziročně o 5 procent více. Zároveň bylo zaznamenáni na 88,5 milionu přenocování, což představuje v meziročním srovnání o 4 procenta více. Zahraničních turistů přijelo do Chorvatska celkem 14 milionů příjezdů. Mnohem více také cestovali domácí turisté, kterých přibylo o 8 procent.
Chorvatský ministr pro cestovní ruch Gari Cappelli v návaznosti na dosažené výsledky oznámil, že koncem letošního roku by měla být dokončena příprava satelitního účtu cestovního ruchu, který dle něj přinese skutečné ukazatele o dopadech cestovního ruchu na ekonomiku. „Doufám, že ve veřejném prostoru přestaneme počítat příjezdy a přenocování, jež nemohou být měřítkem úspěšnosti, protože data o příjezdech nehovoří o získané hodnotě a realizovaná přenocování neposkytují informace o denní poptávce turistů,“ vysvětlil.
Je však třeba říct, že během srpna se Chorvatsku podařilo udržet pozitivní trendy a předpokládaný nárůst vnitřního cestovního ruchu. „To, co nás obzvlášť těší, jsou velmi dobré náznaky na zbytek sezonní části roku, což potvrzuje stále lepší tržní postavení Chorvatska v obdobích před a posezóny. Do konce září vedeme intenzivně na jedenácti klíčových světových trzích kampaně zaměřené na reklamu a propagaci námořního a kulturního cestovního ruchu, enogastronomie a aktivní dovolené,“ prohlásil ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić.
V srpnu bylo v Chorvatsku uskutečněno 4,6 milionů příjezdů a 32,1 milionu přenocování, což ve srovnání se srpnem 2017 představuje nárůst o 3 procenta, respektive navýšení o jeden procentní bod. V témže měsíci bylo nejvíce přenocování realizováno na Istrii (8,5 milionu), v oblasti Kvarneru (6,1 milionu) a ve Splitsko-dalmatské župě (6 milionů).
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.