Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Řecko letos poprvé umožní rekreačním potápěčům prozkoumat některé vraky antických lodí, které zatím mohli na vlastní oči vidět pouze archeologové a profesionální potápěči se speciálním povolením. Úřady až dosud místa nálezů lodních vraků chránily kvůli obavám, že by je amatérští potápěči mohli poškodit. Nyní z nich chtějí vytvořit podvodní muzea, přičemž první se otevře u ostrova Alonissos v Egejském moři.
Zpřístupnění některých archeologických nalezišť pro veřejnost je součástí projektu BlueMed, který spolufinancuje Evropská komise. První testovací ponor pro zájemce se u ostrova Alonissos, který je součástí souostroví Sporady, uskutečnil na počátku dubna, napsala agentura AP. Vrak u neobydleného ostrůvku Peristera byl objeven počátkem 90. let minulého století. Jde o pozůstatky obří obchodní lodi, která se potopila v 5. století před naším letopočtem s nákladem 4000 amfor a leží v hloubce 22 až 28 metrů.
„Je to opravdu působivé. I já, který jsem léta pracoval jako podvodní archeolog, jsem byl u vytržení, když jsem se k tomuto vraku poprvé potopil,“ uvedl Dimitris Kurkumelis, který se na projektu podílí, a dodal: „Je rozdíl vidět amfory jednotlivě v muzeu a vidět je pak v takovém množství.“
Kromě vraku u Alonissu chtějí řečtí archeologové do roku 2021 zpřístupnit pro prohlídky s průvodcem ještě další tři antické vraky v blízkém Pagasitickém zálivu. Projekt BlueMed ale počítá i se zapojením Itálie a Chorvatska.
Foto: Shutterstock.com
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.
Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.