Turisty budou do kraje lákat netradiční kempy

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) bude letos propagovat luxusní kempování (kterému se říká glamping) a menší historická města. Kraj se představí na deseti veletrzích včetně desetidenní akce v německém Pasově. Znovu se chce letos více zaměřit právě na německé turisty.

Návrat k tradičním incomingovým trhům se přímo nabízí, jelikož spolupráce s Čínou zatím nepřinesla výsledky, které JCCR očekávala. Posílit by se měla také prodejní část krajského infocentra, oznámil ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Za klíčové země, odkud chce kraj lákat turisty, proto ředitel centrály označil Německo a Rakousko. „Glamping, to jsou ty nádherné, luxusní kempy, netradiční ubytování, třeba v korunách stromů, chatičky. Kempování je obrovský trhák pro Německo,“ řekl. Kampaň Historická města připravuje JCCR se Sdružením historických sídel. Cílem je dostat víc turistů do méně navštěvovaných míst, jako jsou třeba Trhové Sviny. S městem propaguje centrála vždy i některou z významných osobností, která je s ním úzce spojená. Z Trhových Svin například protektorátního prezidenta Emila Háchu.

JCCR se letos zúčastní deseti veletrhů cestovního ruchu včetně březnového veletrhu Tří zemí v Pasově, na nějž má rozpočet 4,5 milionu korun. Naváže tak na loňskou propagaci jižních Čech v hornorakouském Linci, kde za tři dny v květnu přilákala přes 300 000 lidí. Centrála dělala během loňského roku reklamu i akci Budějovický advent ve vídeňské MHD. „Na Linec mám pozitivní ohlas od ubytovatelů, že Rakušané jezdili víc, ne jen na jednodenní ubytování. Asiaté nám loni klesali, Čína nám na podzim zrušila z organizačních důvodů jednu z cest, kterou jsme měli domluvenou. Je to s nimi (s Čínou) všechno na dlouhé lokty, a že by z toho byly výsledky, které jsme čekali, tak to nejsou,“ vysvětlil Polášek.

Jihočeská centrála cestovního ruchu je od roku 2011 příspěvkovou organizací kraje. Letos dostala na provoz 41,9 milionu korun. Zaměstnává 30 lidí.

V reklamě vsadí centrála na slogan Jižní Čechy – opravdová láska. Vytipovala pro něj nejrůznější pekaře, majitele penzionů a převozníky. „Budeme je mít nafocené. Chceme to stavět na opravdových příbězích, lásce k regionu. Potřebujeme do toho dostat ještě víc emocí,“ odhalil ředitel.

JCCR posílí i prodejní sekci vloni otevřeného infocentra v českobudějovickém obchodním centru Mercury. Roční tržby za dárkové zboží mělo přes 100 000 korun. Základem je 50 až 60 produktů, kterými jsou především marmelády, sedlická krajka či pálenky. „V prodeji vedou včelí produkty, pak mýdla, dárkové zboží a alkohol,“ podotkl Polášek.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Prague City Tourism zbohatne o 45 milionů

Radní hlavního města dle očekávání schválili záměr magistrátu navýšit základní jmění městské firmy Prague City Tourism (PCT) o 45 milionů korun na celkových 111 milionů. Základní jmění bude navýšeno úpisem 45 000 akcií.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

ČUCR: cestovní ruch patří na Ministerstvo průmyslu a obchodu

Cestovní ruch je průmysl a jako takový patří do gesce Ministerstva průmyslu a obchodu. S touto ústřední myšlenkou se formou otevřeného dopisu obrátil prezident České unie cestovního ruchu Viliam Sivek na představitele obou koalic, které uspěly v podzimních parlamentních...

Číst více
Foto: A.T.I.C. ČR

Blíží se TÝDEN turistických informačních center ČR

Ve vazbě na Světový den pro rozvoj informací vyhlásila Asociace turistických informačních center ČR (A.T.I.C. ČR) na období od 25. do 31. října TÝDEN turistických informačních center. Do akce se zapojí 146 informačních center z celé České republiky....

Číst více